Türkçe


KLİNİK PSİKOLOJİ BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
KLİNİK UYGULAMA VE DEĞERLENDİRME PSK505 1 2 3+0 3.0 8.0


Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans , TYYÇ: 7. Düzey , EQF-LLL: 7. Düzey , QF-EHEA: 2. Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Uzaktan Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Evet
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. DENİZ ERGÜN
Dersin Yardımcıları

Dersin Öncesinde ve/veya Ders ile Birlikte Alınması Zorunlu Dersler
DERS KATEGORİSİ
Dersin Kategorisi Katkı Yüzdesi
Temel Mesleki Ders % 100
Uzmanlık / Alan Dersi -
Destek Dersi -
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi -
Aktarılabilir Beceri Dersi -

Amaç ve İçeriği
Dersin Amacı Dersin temel hedefi öğrencilere klinik alanda süpervizyon aracılığı ile pratik kazandırmaya ek olarak, klinik görüşme, gözlem, ölçek ve test seçimi yapma, sonuçları yorumlama ve terapi planı yapma becerilerini kazandırmaktır. Pratiğin yapılacağı yer her dönem bölüm tarafından belirlenir. Uygulama sırasında ortaya çıkabilecek problemlerin belirlenmesi, tartışılması ve rapor şekline getirilmesi dersin bir parçasıdır.
Dersin İçeriği Klinik Psikolojide gözlem ve görüşme tekniklerinin incelenmesi, bireysel görüşmenin yapılandırılması, kullanılan teknik ve testler hakkında detaylı bilgi verilmesini içermektedir.
Dersin Meslek Eğitimini Sağlamaya Yönelik Katkısı PSİKOLOJİNİN genel ve uzmanlık alanları ile ilgili konularındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri birlikte kullanabilme becerisi ve Psikolojinin alt dallarının farklı yöntem ve uygulamaları hakkında bakış açısı kazanma katkısı sağlamaktadır.

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
1 İnsanın ve toplumların gelişim süreçlerinin disiplinlerarası bilgisi
2 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, istatistik teknikleri etkili kullanarak sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
3 Analitik ve kritik düşünebilme ve düşünceleri yazıya dökebilme becerisi

Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri
Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri

Haftalık Ders Konuları ve Öngörülen Hazırlık Çalışmaları
Hafta Konular Ön Hazırlık ve Pekiştirme
1 Giriş ve Genel Değerlendirme Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
2 Bireysel Görüşmenin Tanımı, Özellikleri, Görüşme Ortamının Yapılandırılması Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
3 İlk Görüşme ve Anamnez Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
4 Çocuklarda Gözlem ve Görüşme Teknikleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
5 Yetişkinlerde Gözlem ve Görüşme Teknikleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
6 Aile ve Çiftlerde Gözlem ve Görüşme Teknikleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
7 Grup Terapileri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
8 Vize sınavları Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
9 Klinik Psikolojide Etik Uygulamalar Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
10 Gelişim Testleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
11 Zeka Testleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
12 Projektif Testler Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
13 Kişilik Testleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
14 Final Sınavları Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

KAYNAKLAR
1- Sommers-Flanagan, J., & Sommers-Flanagan, R. (2015). Klinik Görüşme Psikolojik Değerlendirme Esasları

MATERYAL PAYLAŞIMI
Ders Notu Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Sunumlar Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Ödev Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Sınav ve Soru Çözümleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Faydalı Linkler Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Video ve Görseller Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Diğer Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Duyurular Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ
Kuramsal
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Klinik Psikoloji alanında güncel kuramsal yaklaşımlar hakkında bilgi sahibidir. X
2 Klinik Psikoloji alanındaki farklı psikoterapi ekollerine ait kuramsal bilgiye sahiptir. X
3 Klinik uygulamaların temel ilke ve tekniklerini öğrenir. X
4 Klinik değerlendirme ve görüşme yapabilme konusunda gerekli bilgiye sahip olur. X
5 Farklı psikoterapi ekollerine ait teknikleri kullanma becerisine sahip olur. X
BECERİLER
Bilişsel
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Psikoterapötik görüşme yöntemlerini bilir. X
2 Psikopatolojik değerlendirme yapabilir. X
3 Klinik Psikoloji alanında bilimsel araştırma yürütme bilgi ve becerisine sahip olur. X
4 Klinik uygulama yapabilme becerisine sahip olur. X
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Klinik Psikoloji alanında bilimsel çalışma yapabilme yetkinliği kazanır. X
2 Ruh sağlığı konusunda alan çalışmaları yürütebilme becerisi kazanır. X
Öğrenme Yetkinliği
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Klinik Psikoloji alanında güncel kuramsal ve uygulamalı alana dair gelişmeleri takip eder. X
2 Klinik Psikoloji alanında güncel literatürü takip eder. X
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Klinik Psikoloji alanında kazandığı bilgi ve pratiği bireysel ve toplumsal alanda uygulama yetisine sahiptir. X
2 Klinik Psikoloji alanında yürüteceği bireysel ve toplumsal uygulamalarda gerekli iletişim becerilerine sahiptir. X
Alana Özgü Yetkinlik
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Psikopatolojik değerlendirme ve klinik görüşme yapabilme yetisi kazanır. X
2 Farklı psikoterapi yaklaşımlarını süpervizyon altında öğrenir ve uygular. X
3 Mesleki sorumluluk ve etik anlayışa sahip şekil X
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi)
1 İnsanın ve toplumların gelişim süreçlerinin disiplinlerarası bilgisi 1 (5), 2 (5), 3 (5), 4 (5), 5 (5), 6 (5), 7 (5), 8 (5), 9 (5), 10 (5), 11 (5), 12 (5), 13 (5), 14 (5), 15 (5), 16 (5), 17 (5), 18 (5)
2 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, istatistik teknikleri etkili kullanarak sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi 1 (5), 2 (5), 3 (5), 4 (5), 5 (5), 6 (5), 7 (5), 8 (5), 9 (5), 10 (5), 11 (5), 12 (5), 13 (5), 14 (5), 15 (5), 16 (5), 17 (5), 18 (5)
3 Analitik ve kritik düşünebilme ve düşünceleri yazıya dökebilme becerisi1 (5), 2 (5), 3 (5), 4 (5), 5 (5), 6 (5), 7 (5), 8 (5), 9 (5), 10 (5), 11 (5), 12 (5), 13 (5), 14 (5), 15 (5), 16 (5), 17 (5), 18 (5)

Ölçme ve Değerlendirme
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirilmesi Etkinlik
Sayısı
Katkı Yüzdesi
Ara Sınav 0 -
Bilg.Des. Sunum 0 -
Kısa Sınav 0 -
Rapor Sunma 0 -
Ödev Değerlendirme 0 -
Sözlü Değerlendirme 0 -
Tez Sunma 0 -
Belge Sunma 0 -
Uzman Değerlendirmesi 0 -
Kurul Sınavı 0 -
Uygulama Sınavı 0 -
Yıl Sonu Final Sınavı 0 -
Staj Sınavı 0 -
TOPLAM 0 %100
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 0 %50
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 1 %50
TOPLAM 1 %100


DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Etkinlik
(Hafta Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 7 98
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalş. / Ödevi 0 0 0
Laboratuar 0 0 0
Okuma 1 12 12
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 152
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik
(Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Final Sınavı 1 22 22
Final Sınavı Hazırlığı 1 30 30
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
Toplam Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 52
Genel Toplam - - 204
Toplam İş Yükü / 25.5 8.0
Dersin AKTS (ECTS) Kredisi 8.0

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.