Türkçe


KAMU HUKUKU BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ANAYASA YARGISI HUK508 1 2 3+0 3.0 8.0


Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans , TYYÇ: 7. Düzey , EQF-LLL: 7. Düzey , QF-EHEA: 2. Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Tanımsız
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Tanımsız
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üye. CANADAR ARSLAN
Dersin Yardımcıları

Dersin Öncesinde ve/veya Ders ile Birlikte Alınması Zorunlu Dersler
DERS KATEGORİSİ
Dersin Kategorisi Katkı Yüzdesi
Temel Mesleki Ders -
Uzmanlık / Alan Dersi -
Destek Dersi -
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi -
Aktarılabilir Beceri Dersi -

Amaç ve İçeriği
Dersin Amacı Bu dersin amacı, Türk Anayasa Yargısı hukukunun kurum ve kuralları ile anayasal ve siyasal sisteme ilişkin bilgi edindirmektir. Öğrencilerin bu ders sonrasında Türkiye’de Anayasa Mahkemesi’nin tarihsel gelişimi ve görev ve yetkileri hakkında bilgi sahibi olmaları hedeflenmektedir. Öğrencinin gerek ulusal gerekse de karşılaştırmalı hukuk düzenlerinde, anayasaya uygunluk denetimi hususunda benimsenen sistemlerde ve anayasa yargısının işleyişinde, hukuk devleti düşüncesinin gerçekleştirilmesinde, anayasa mahkemelerinin kararlarının etki ve sonuçlarına hâkim olması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği Dersin içeriğini; Anayasa kavramı, anayasacılık hareketleri, kurucu iktidar, kanunların anayasaya uygunluğu-nun yargısal denetimi, devletin unsurları, devlet şekilleri, kuvvetler ayrılığı teorisi, hükümet sistemleri, demokrasi tipleri, seçim sistemleri ve temel hak ve hürriyetler gibi konular oluşturmaktadır.
Dersin Meslek Eğitimini Sağlamaya Yönelik Katkısı Öğrenciler, Türk Anayasa Yargısı hukukunun kurum ve kurallarını öğrenmiş olurlar. Anayasal ve siyasal sisteme ilişkin bilgi edinirler. Anayasa mahkemelerinin kararlarının etki ve sonuçlarına hakim olurlar.

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
1 Anayasaya uygunluğun yargısal denetiminin fikirsel gelişimini ve de ortaya çıkmasını sağlayan hukuksal gerekçeleri ortaya koyabilir.
2 Temel hak ve özgürlükler ile anayasal haklarına sahip çıkabilme konusunda genel bilgilere sahip olacaklardır.
3 Anayasaya uygunluk denetimi türlerini tasnif edebilir.
4 Anayasa yargısı alanında karşılaştıkları problemleri çözme becerisi kazandırır.

Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri
Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri

Haftalık Ders Konuları ve Öngörülen Hazırlık Çalışmaları
Hafta Konular Ön Hazırlık ve Pekiştirme
1 Anayasa yargısının anlamı ve modelleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
2 Anayasaya uygunluk denetimi modelleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
3 Anayasa mahkemesinin görev ve yetkileri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
4 Anayasaya uygunluk denetimine konu kural ve işlemler Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
5 Denetimin kapsamı Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
6 Anayasaya uygunluk denetim şekilleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
7 ARA SINAV Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
8 Kararların özellikleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
9 Kararların sonuçları Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
10 Yargılama usulü Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
11 Karar türleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
12 Anayasa yargısı ve demokrasi Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
13 Bireysel başvuru Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
14 Genel Değerlendirme Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

KAYNAKLAR
1- Kemal GÖZLER, Anayasa Hukukunun Genel Esasları, Bursa, Ekin Yayınevi, 9. Baskı, 2017.
2- Tanör Bülent / Yüzbaşıoğlu Necmi, Türk Anayasa Hukuku, 8. Baskı, Beta Yayıncılık, İstanbul, 2010.
3- Teziç Erdoğan, Anayasa Hukuku, 13. Bası, Beta Yayınevi, İstanbul, 2009.

MATERYAL PAYLAŞIMI
Ders Notu Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Sunumlar Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Ödev Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Sınav ve Soru Çözümleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Faydalı Linkler Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Video ve Görseller Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Diğer Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Duyurular Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ
Kuramsal
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Yasal mevzuata hakimdir. X
2 Muhakeme yapma yeteneği kazanmıştır. X
3 Yasal mevzuatı somut hukuki problemleri çözmede kullanır. X
Olgusal
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Kamu hukukla ilgili yasalara hakim olmak ve bu konularla ilgili temel ilkeleri benimsemek. X
2 Evrensel hukuk normları ile uluslararası hukuk ölçütlerine hakimdir. X
3 Yargılamaya esas teşkil eden ana ilkelere hakimdir X
BECERİLER
Bilişsel
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Probleme getirilen çözümlerin yasal dayanaklarını tespit eder. X
2 Yargı içtihatlarını ve doktrini takip eder X
3 Konuya ilişkin karşılaştırmalı hukukta getirilmiş çözümleri takip eder. X
Uygulamalı
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Elektronik veri tabanları ve kütüphane kataloglarından yararlanır. X
2 Yüksek mahkeme kararlarını takip eder. X
3 Yargısal içtihadları somut olaya uygular. X
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Karşılaşabileceği olası karmaşık hukuki meselelerde çözüm üretme yetkinliğine sahiptir. X
2 Sorumluluğu altında çalışanları ve ekibini organize etme becerisine sahiptir. X
Öğrenme Yetkinliği
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Bilgiye erişebilme ve bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahiptir X
2 Hukuki süreci sonuna kadar her aşamasında özenle yürütür. X
3 Ortaya çıkan yeni hukuk disiplinleri hakkında kendini geliştirir. X
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir X
2 Sosyal insan olmakla ilgili beceriler kazandırmak. X
3 Sivil toplum kuruluşlarında rol alan bir toplum insanıdır. X
Alana Özgü Yetkinlik
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Bilimsel proje ve etkinliklere aktif olarak katılır. X
2 Muhakeme yapabilme ve karar alabilme yeteneğine sahiptir. X
3 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir X
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi)
1 Anayasaya uygunluğun yargısal denetiminin fikirsel gelişimini ve de ortaya çıkmasını sağlayan hukuksal gerekçeleri ortaya koyabilir.
2 Temel hak ve özgürlükler ile anayasal haklarına sahip çıkabilme konusunda genel bilgilere sahip olacaklardır.
3 Anayasaya uygunluk denetimi türlerini tasnif edebilir.
4 Anayasa yargısı alanında karşılaştıkları problemleri çözme becerisi kazandırır.

Ölçme ve Değerlendirme
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirilmesi Etkinlik
Sayısı
Katkı Yüzdesi
Ara Sınav 1 % 30
Bilg.Des. Sunum 0 -
Kısa Sınav 1 % 30
Rapor Sunma 0 -
Ödev Değerlendirme 0 -
Sözlü Değerlendirme 0 -
Tez Sunma 0 -
Belge Sunma 0 -
Uzman Değerlendirmesi 0 -
Kurul Sınavı 0 -
Uygulama Sınavı 0 -
Yıl Sonu Final Sınavı 1 % 40
Staj Sınavı 0 -
TOPLAM 3 %100
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 3 %50
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 1 %50
TOPLAM 4 %100


DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Etkinlik
(Hafta Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Ders 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalş. / Ödevi 0 0 0
Laboratuar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 0
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik
(Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Final Sınavı 1 0 0
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 1 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
Toplam Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 0
Genel Toplam - - 0
Toplam İş Yükü / 25.5 0.0
Dersin AKTS (ECTS) Kredisi 8.0

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.