Türkçe


KAMU HUKUKU BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
VERGİ KABAHAT VE SUÇLARI HUK504 1 2 3+0 3.0 7.0


Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans , TYYÇ: 7. Düzey , EQF-LLL: 7. Düzey , QF-EHEA: 2. Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Tanımsız
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Tanımsız
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. ELİF SONSUZOĞLU
Dersin Yardımcıları

Dersin Öncesinde ve/veya Ders ile Birlikte Alınması Zorunlu Dersler
DERS KATEGORİSİ
Dersin Kategorisi Katkı Yüzdesi
Temel Mesleki Ders -
Uzmanlık / Alan Dersi -
Destek Dersi -
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi -
Aktarılabilir Beceri Dersi -

Amaç ve İçeriği
Dersin Amacı Türk hukuk sistemi içinde mali mevzuata ilişkin kabahat ve suçlara ilişkin ceza hükümlerini anlatmak ve pratikte karşılaşabilecek sorunları hukuk metodolojisine uygun muhakeme gücüne dayalı olarak çözümleme becerisi kazandırmak amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği Vergi kabahat ve suçları ile bunlara ilişkin yaptırımlarla karşılaşan mükelleflerin bu cezalardan kurtulma ya da cezaların derecesini azaltma yollarının neler olduğunu içermektedir.
Dersin Meslek Eğitimini Sağlamaya Yönelik Katkısı Mali mevzuata ilişkin kabahat ve suçlara ilişkin ceza hükümlerini öğrenir. Vergi kabahat ve suçlarını öğrenir. Vergi kabahat ve suçları ile bunlara ilişkin yaptırımlarla karşılaşan mükelleflerin bu cezalardan kurtulma yollarını öğrenir.

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
1 Vergi kabahatleri ile vergi suçları arasındaki farklılıkların neler olduğunu bilir.
2 Vergi kabahat ve suçları neticesinde hükmolunan cezalar karşısında mükelleflerin gidebileceği cezalardan kurtulma yolları hakkında bilgi sahibi olurlar.
3 Vergi cezalarının sona erdiren nedenleri açıklayabilir.
4 Vergi suçlarının cezalarını tespit edebilir ve yorumlayabilir.

Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri
Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri

Haftalık Ders Konuları ve Öngörülen Hazırlık Çalışmaları
Hafta Konular Ön Hazırlık ve Pekiştirme
1 Genel olarak kabahat ve suç kavramı. Kabahatler ve suçlar arasındaki farklar. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
2 Vergi Ceza Hukukunun kapsamı ve Vergi kabahatlerinin genel nitelikleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
3 Vergi kabahatlerinin unsurları; Vergi Ehliyeti, Fail ve ceza ehliyeti Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
4 Vergi kabahatlerinin ortaya çıkartılması; Ceza kesme usulü ve sonuçları; Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
5 Vergi ziyaı kabahati ve cezası, Genel usulsüzlük kabahatinin unsurlarının incelenmesi ve cezaları Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
6 Özel usulsüzlük kabahatinin unsurlarının incelenmesi: Belge ve defter düzenine ilişkin aykırılıklar Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
7 ARA SINAV Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
8 Vergi kabahatlerinde birleşme, iştirak ve tekerrür: Birleşme halleri; Tekerrür şartları ve cezası; Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
9 Vergi kabahatleri ve cezalarından kurtulma yolları: Ölüm, Terkin, Yanılma, Cezalarda indirim, Mücbir sebep Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
10 Vergi kabahatleri ve cezalarından kurtulma yolları: Hata, Pişmanlık, Tarhiyat öncesi ve tarhiyat sonrası uzlaşma Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
11 Vergi suçları ve cezalara ilişkin genel açıklama ve kurallar; Suçların cezalandırma usulü Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
12 Vergi suçlarının çeşitleri: Kaçakçılık suçu, Vergi mahremiyetini ihlal suçu, Mükelleflerin özel işlerini yapma suçu, Haysiyet ve şerefe saldırı suçu Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
13 Vergi suçlarında birleşme, iştirak ve tekerrür: Suçların birleşmesi ve cezaların birleşmesi; Tekerrür ve tekerrürün çeşitleri; İştirak ve türleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
14 Vergi suçlarında cezayı etkileyen ve sona erdiren haller: İnfaz; Ölüm; Af; Cezanın ertelenmesi; Zamanaşımı gibi. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

KAYNAKLAR
1- Doğan Şenyüz (2012), Vergi Ceza Hukuku, Ekin Yayınevi.
2- Hasan Hüseyin Bayraklı, Vergi Ceza Hukuku, Afyon: Külcüoğlu Kültür Merkezi, 2006.

MATERYAL PAYLAŞIMI
Ders Notu Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Sunumlar Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Ödev Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Sınav ve Soru Çözümleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Faydalı Linkler Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Video ve Görseller Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Diğer Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Duyurular Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ
Kuramsal
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Yasal mevzuata hakimdir. X
2 Muhakeme yapma yeteneği kazanmıştır. X
3 Yasal mevzuatı somut hukuki problemleri çözmede kullanır. X
Olgusal
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Kamu hukukla ilgili yasalara hakim olmak ve bu konularla ilgili temel ilkeleri benimsemek. X
2 Evrensel hukuk normları ile uluslararası hukuk ölçütlerine hakimdir. X
3 Yargılamaya esas teşkil eden ana ilkelere hakimdir X
BECERİLER
Bilişsel
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Probleme getirilen çözümlerin yasal dayanaklarını tespit eder. X
2 Yargı içtihatlarını ve doktrini takip eder X
3 Konuya ilişkin karşılaştırmalı hukukta getirilmiş çözümleri takip eder. X
Uygulamalı
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Elektronik veri tabanları ve kütüphane kataloglarından yararlanır. X
2 Yüksek mahkeme kararlarını takip eder. X
3 Yargısal içtihadları somut olaya uygular. X
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Karşılaşabileceği olası karmaşık hukuki meselelerde çözüm üretme yetkinliğine sahiptir. X
2 Sorumluluğu altında çalışanları ve ekibini organize etme becerisine sahiptir. X
Öğrenme Yetkinliği
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Bilgiye erişebilme ve bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahiptir X
2 Hukuki süreci sonuna kadar her aşamasında özenle yürütür. X
3 Ortaya çıkan yeni hukuk disiplinleri hakkında kendini geliştirir. X
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir X
2 Sosyal insan olmakla ilgili beceriler kazandırmak. X
3 Sivil toplum kuruluşlarında rol alan bir toplum insanıdır. X
Alana Özgü Yetkinlik
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Bilimsel proje ve etkinliklere aktif olarak katılır. X
2 Muhakeme yapabilme ve karar alabilme yeteneğine sahiptir. X
3 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir X
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi)
1 Vergi kabahatleri ile vergi suçları arasındaki farklılıkların neler olduğunu bilir.
2 Vergi kabahat ve suçları neticesinde hükmolunan cezalar karşısında mükelleflerin gidebileceği cezalardan kurtulma yolları hakkında bilgi sahibi olurlar.
3 Vergi cezalarının sona erdiren nedenleri açıklayabilir.
4 Vergi suçlarının cezalarını tespit edebilir ve yorumlayabilir.

Ölçme ve Değerlendirme
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirilmesi Etkinlik
Sayısı
Katkı Yüzdesi
Ara Sınav 1 % 30
Bilg.Des. Sunum 0 -
Kısa Sınav 1 % 30
Rapor Sunma 0 -
Ödev Değerlendirme 0 -
Sözlü Değerlendirme 0 -
Tez Sunma 0 -
Belge Sunma 0 -
Uzman Değerlendirmesi 0 -
Kurul Sınavı 0 -
Uygulama Sınavı 0 -
Yıl Sonu Final Sınavı 1 % 40
Staj Sınavı 0 -
TOPLAM 3 %100
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 3 %50
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 1 %50
TOPLAM 4 %100


DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Etkinlik
(Hafta Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Ders 14 0 0
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalş. / Ödevi 0 0 0
Laboratuar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 0
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik
(Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Final Sınavı 1 0 0
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 1 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
Toplam Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 0
Genel Toplam - - 0
Toplam İş Yükü / 25.5 0.0
Dersin AKTS (ECTS) Kredisi 7.0

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.