Türkçe


KAMU HUKUKU BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
VERGİ KABAHAT VE SUÇLARI HUK504 1 2 3+0 3.0 7.0



Haftalık Ders Konuları ve Öngörülen Hazırlık Çalışmaları
Hafta Konular Ön Hazırlık ve Pekiştirme
1 Genel olarak kabahat ve suç kavramı. Kabahatler ve suçlar arasındaki farklar. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
2 Vergi Ceza Hukukunun kapsamı ve Vergi kabahatlerinin genel nitelikleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
3 Vergi kabahatlerinin unsurları; Vergi Ehliyeti, Fail ve ceza ehliyeti Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
4 Vergi kabahatlerinin ortaya çıkartılması; Ceza kesme usulü ve sonuçları; Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
5 Vergi ziyaı kabahati ve cezası, Genel usulsüzlük kabahatinin unsurlarının incelenmesi ve cezaları Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
6 Özel usulsüzlük kabahatinin unsurlarının incelenmesi: Belge ve defter düzenine ilişkin aykırılıklar Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
7 ARA SINAV Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
8 Vergi kabahatlerinde birleşme, iştirak ve tekerrür: Birleşme halleri; Tekerrür şartları ve cezası; Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
9 Vergi kabahatleri ve cezalarından kurtulma yolları: Ölüm, Terkin, Yanılma, Cezalarda indirim, Mücbir sebep Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
10 Vergi kabahatleri ve cezalarından kurtulma yolları: Hata, Pişmanlık, Tarhiyat öncesi ve tarhiyat sonrası uzlaşma Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
11 Vergi suçları ve cezalara ilişkin genel açıklama ve kurallar; Suçların cezalandırma usulü Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
12 Vergi suçlarının çeşitleri: Kaçakçılık suçu, Vergi mahremiyetini ihlal suçu, Mükelleflerin özel işlerini yapma suçu, Haysiyet ve şerefe saldırı suçu Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
13 Vergi suçlarında birleşme, iştirak ve tekerrür: Suçların birleşmesi ve cezaların birleşmesi; Tekerrür ve tekerrürün çeşitleri; İştirak ve türleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
14 Vergi suçlarında cezayı etkileyen ve sona erdiren haller: İnfaz; Ölüm; Af; Cezanın ertelenmesi; Zamanaşımı gibi. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.