Türkçe


EĞİTİM YÖNETİMİ (DOK) BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
EĞİTİMDE NİTEL ARAŞTIRMA EYD603 1 2 3+0 3.0 10.0


Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Doktora , TYYÇ: 8. Düzey , EQF-LLL: 8. Düzey , QF-EHEA: 3. Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Evet
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. MEHMET YAŞAR KILIÇ
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Dersin Öncesinde ve/veya Ders ile Birlikte Alınması Zorunlu Dersler
DERS KATEGORİSİ
Dersin Kategorisi Katkı Yüzdesi
Temel Mesleki Ders % 50
Uzmanlık / Alan Dersi % 50
Destek Dersi -
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi -
Aktarılabilir Beceri Dersi -

Amaç ve İçeriği
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilere nitel araştırmaların felsefi ve kuramsal temellerini bir nitel araştırma sürecinde neler yapılacağını aktarmaktır. Bu kapsamda öğrencilerin nitel araştırma sürecini uygulamalı olarak tecrübe etmeleri, verileri nitel araştırma standartlarına göre analiz etmeleri ve çalışmalarını raporlaştırmaları amaçlanmaktadır
Dersin İçeriği Nitel Araştırmanın Kuramsal Temelleri; Nitel Araştırma Türleri; Bir Nitel Araştırma İçin uygun Metot Oluşturma; Nitel Araştırmada Veri Toplama; Nitel Araştırmada Veri Analizi
Dersin Meslek Eğitimini Sağlamaya Yönelik Katkısı

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
1 Nitel ve nicel araştırma yöntemlerinin temel özelliklerini açıklayabilecektir.
2 Nitel araştırma yöntemindeki belli başlı desenlerin temel özelliklerini karşılaştırabilecektir.
3 Nitel araştırma yöntemindeki temel veri toplama tekniklerini desenlerin temel özelliklerine göre açıklayabilecektir.
4 Belirlenen bir konuya uygun nitel veri toplayabilecektir.
5 Nitel araştırmalarda elde edilen verilerin özelliklerine uygun veri analizi tekniğini açıklayabilecektir.

Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri
Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri

Haftalık Ders Konuları ve Öngörülen Hazırlık Çalışmaları
Hafta Konular Ön Hazırlık ve Pekiştirme
1 Ders Tanıtımı-Paradigmalar Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
2 Nitel Araştırmanın Bilimsel Araştırma Geleneği İçindeki Yeri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
3 Nitel Araştırma Desenleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
4 Nitel Araştırma Süreci Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
5 Nitel Araştırmada Etik
Nitel Araştırmada Örneklem
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
6 Görüşme Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
7 Vize Haftası Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
8 Odak Grup Görüşmesi
Gözlem
Doküman İncelemesi
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
9 Mecazlar Yoluyla Veri Toplama
İnternet Yoluyla Nitel Araştırma
Nitel Veri Analizi
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
10 Nitel Araştırmada Geçerlik Güvenirlik Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
11 Örnek Olay Çalışması Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
12 Eylem Araştırması Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
13 Karma Yöntem Araştırmaları Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
14 Nitel Araştırma Sonuçlarının Bilime ve Uygulamaya Katkısı
Nitel Araştırmalarda Sık Rastlanan Hatalar
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

KAYNAKLAR
1-Creswell, J.W. (2013). Nitel araştırma yöntemleri: Beş yaklaşıma gore nitel araştırma ve araştırma deseni (3. Baskıdan Çeviri). (Çeviri Editörleri: M. Bütün & S.B.Demir). Ankara: Siyasal Yayın Dağıtım.
2- Çelik, H., & Ekşi, H. (2015). Nitel desenler: Gömülü teori. İstanbul: Edam
3- Patton, M.Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri (3. Baskıdan Çeviri, Çeviri Editörleri: M. Bütün & S.B. Demir.). Ankara: Pegem Akademi.
4- Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (10.baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
5- Yin, R. (2014). Case study research: Design and methods. London: Sage.

MATERYAL PAYLAŞIMI
Ders Notu Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Sunumlar Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Ödev Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Sınav ve Soru Çözümleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Faydalı Linkler Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Video ve Görseller Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Diğer Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Duyurular Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ
Kuramsal
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Eğitim yönetimi alanında üretilen ulusal ve uluslararası düzeyde yayınları takip edebilecektir. X
2 Etik ilkelerin farkında olacak ve bu ilkeleri alandaki uygulamalara yansıtabilecektir X
BECERİLER
Bilişsel
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Nicel ve nitel araştırma becerilerini kullanarak alana katkı sağlayacak özgün araştırmalar desenleyebilecektir. X
2 Eğitim örgütlerine liderlik edebilecek donanıma ve yeterliliğe sahip olabilecektir. X
Uygulamalı
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Eğitim örgütlerine liderlik edebilecek donanıma ve yeterliliğe sahip olabilecektir. X
2 Eğitim örgütlerini yapısal ve işlevsel açıdan geliştirecek özgün bilgi ve stratejileri üretebilecektir. X
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Eğitim yönetimi alanına ilişkin güncel ve karmaşık sorunları değerlendirerek ve diğer disiplinlerin yöntem, tasarım ve uygulamalarından yararlanarak, yeni bilimsel yöntemler geliştirebilecektir. X
Öğrenme Yetkinliği
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Eğitim yönetimi alanına ait sorunları karar verme, planlama, örgütleme, eşgüdümleme, denetleme ve değerlendirme gibi yönetsel süreçler açısından tartışabilecektir. X
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Ulusal, uluslararası ve disiplinler arası çalışmalarla alanı destekleyebilmek için alan çalışanları ve uygulayıcılarla etkili iletişim kurabilecektir. X
Alana Özgü Yetkinlik
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Eğitim yönetimi alanında özgün teori ve stratejiler geliştirebilecektir. X
2 Eğitim yönetimi alanına farklı bakış açıları kazandıracak konularda ulusal ve uluslararası düzeyde yayın yapabilecektir. X
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi)
1 Nitel ve nicel araştırma yöntemlerinin temel özelliklerini açıklayabilecektir.1 (5), 2 (3), 3 (4), 4 (4), 5 (4), 6 (3), 7 (5), 8 (4), 9 (4), 10 (4), 11 (3)
2 Nitel araştırma yöntemindeki belli başlı desenlerin temel özelliklerini karşılaştırabilecektir.1 (4), 2 (4), 3 (5), 4 (4), 5 (4), 6 (4), 7 (4), 8 (4), 9 (4), 10 (5), 11 (3)
3 Nitel araştırma yöntemindeki temel veri toplama tekniklerini desenlerin temel özelliklerine göre açıklayabilecektir.1 (4), 2 (3), 3 (4), 4 (5), 5 (4), 6 (4), 7 (4), 8 (4), 9 (4), 10 (4), 11 (3)
4 Belirlenen bir konuya uygun nitel veri toplayabilecektir.1 (3), 2 (4), 3 (5), 4 (4), 5 (4), 6 (4), 7 (4), 8 (3), 9 (5), 10 (3), 11 (3)
5 Nitel araştırmalarda elde edilen verilerin özelliklerine uygun veri analizi tekniğini açıklayabilecektir.1 (4), 2 (3), 3 (5), 4 (4), 5 (3), 6 (3), 7 (4), 8 (4), 9 (4), 10 (3), 11 (4)

Ölçme ve Değerlendirme
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirilmesi Etkinlik
Sayısı
Katkı Yüzdesi
Ara Sınav 0 -
Bilg.Des. Sunum 0 -
Kısa Sınav 0 -
Rapor Sunma 0 -
Ödev Değerlendirme 0 -
Sözlü Değerlendirme 0 -
Tez Sunma 0 -
Belge Sunma 0 -
Uzman Değerlendirmesi 0 -
Kurul Sınavı 0 -
Uygulama Sınavı 0 -
Yıl Sonu Final Sınavı 0 -
Staj Sınavı 0 -
TOPLAM 0 %100
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 0 %50
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 1 %50
TOPLAM 1 %100


DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Etkinlik
(Hafta Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Ders 14 0 0
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalş. / Ödevi 0 0 0
Laboratuar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 0
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik
(Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Final Sınavı 1 0 0
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
Toplam Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 0
Genel Toplam - - 0
Toplam İş Yükü / 25.5 0.0
Dersin AKTS (ECTS) Kredisi 10.0

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.