Türkçe


EĞİTİM YÖNETİMİ (DOK) BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
EĞİTİMDE FELSEFİ YAKLAŞIMLAR EYD614 1 1 3+0 3.0 10.0



Haftalık Ders Konuları ve Öngörülen Hazırlık Çalışmaları
Hafta Konular Ön Hazırlık ve Pekiştirme
1 Felsefenin tanımı ve felsefenin içeriği-Felsefenin alanları Epistemoloji- Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
2 Ontoloji-Aksiyoloji -Mantık Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
3 Eğitimin tanımı-Felsefe ve eğitim arasındaki ilişki-Felsefenin eğitime katkıları Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
4 Eğitimin diğer sistemlerle ilişkisi(toplumsal-ekonomik-politik-siyasi-kültürel) Eğitim felsefesinin tanımı-içeriği-amacı Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
5 Eğitim felsefesi ile ilgili yaklaşımlar: İdealizm(Sokrates,PlatoniHegel) –Realizm(Aristoteles,Lock,Hume) ve eğitim Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
6 Daimicilik Eğitim Akımı Esasicilik Eğitim Akımı iki Eğitim Akımının Karşılaştırılması Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
7 J.Jack Rousseau ve Naturalizm Naturalist Eğitim Akımı Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
8 Diyalektik materyalizm (+K.Marks) Diyalektik yetişek Politeknik Eğitim Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
9 Vize Haftası Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
10 Pragmatizm(+J.Dewey,W.Jemes) ve eğitim İlerlemecilik Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
11 Yeniden -kurmacılık ve Eğitimde Küreselleşme düşüncesi Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
12 Varoluşçuluk ve Eğitim(F.Nietzsche,J.P.Sartre,M.Heidegger,A.Camus) Açık Okul Sistemi Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
13 Postmodernist Felsefe-Bilim ve Eğitim(F.Nietzsche,M.FoucaultP.Feyerabent,J.Derrida) Son Dönem Eğitim akımlarının Geleneksel eğitim akımları ile karşılaştırılması Foucault Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
14 Türk eğitim sisteminin dayandığı felsefeler: 1-İslamiyetten önce Türk toplumunda eğitimin dayandığı felsefe ve Osmanlı İmparatorluğu dönemindeki okullar 2-Cumhuriyet döneminde Türk eğitim sisteminin dayandığı felsefe ve M.K Atatürk”ün eğitim yaklaşımı Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.