|
|
EĞİTİM YÖNETİMİ (DOK) BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
|
Ders Adı
| Kodu
| Yılı
| Yarıyılı
| Süresi (T+U)
| Kredisi
| AKTS Kredisi
|
EĞİTİMDE FELSEFİ YAKLAŞIMLAR |
EYD614 |
1 |
1 |
3+0 |
3.0 |
10.0 |
Amaç ve İçeriği |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı felsefenin kavram içeriği ve alanları bağlamında eğitim felsefesinin tanımını yapabilme kritik düşünme ve felsefi bakış açısının eğitime yansımalarını kavrayabilme, felsefedeki, teolojideki, bilim ve sanattaki içerik ve metodlar arasındaki farklılıkları anlayabilme.
|
Dersin İçeriği |
Felsefenin tanımı ve felsefenin içeriği,Felsefenin alanları, epistemoloji,ontoloji,Aksiyoloji,Mantık,Felsefe ve eğitim arasındaki ilişki,Felsefenin eğitime katkıları, Eğitim felsefesinin tanımı,içeriği,amacı,Eğitim felsefesi ile ilgili yaklaşımlar: İdealizm(Sokrates,PlatoniHegel), Realizm(Aristoteles,Lock,Hume) ve eğitim,Daimicilik Eğitim Akımı Esasicilik Eğitim Akımı iki Eğitim Akımının Karşılaştırılması,J.Jack Rousseau ve Naturalizm Naturalist Eğitim Akımı,Diyalektik materyalizm (+K.Marks) Diyalektik yetişek Politeknik Eğitim, Pragmatizm(+J.Dewey,W.Jemes) ve eğitim İlerlemecilik,Yeniden -kurmacılık ve Eğitimde Küreselleşme düşüncesi,Varoluşçuluk ve Eğitim(F.Nietzsche,J.P.Sartre,M.Heidegger,A.Camus) Açık Okul Sistemi, Postmodernist Felsefe-Bilim ve Eğitim(F.Nietzsche,M.FoucaultP.Feyerabent,J.Derrida),Son Dönem Eğitim akımlarının Geleneksel eğitim akımları ile karşılaştırılması, Türk eğitim sisteminin dayandığı felsefeler .
|
Dersin Meslek Eğitimini Sağlamaya Yönelik Katkısı |
|
|