Türkçe


YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ (İNGİLİZCE) BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
CALCULUS I MAT101 1 2 4+0 4.0 7.0


Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Dili İngilizce
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Evet
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. ROOZBEH VAZIRI
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Dersin Öncesinde ve/veya Ders ile Birlikte Alınması Zorunlu Dersler
DERS KATEGORİSİ
Dersin Kategorisi Katkı Yüzdesi
Temel Mesleki Ders % 20
Uzmanlık / Alan Dersi % 20
Destek Dersi % 20
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi % 20
Aktarılabilir Beceri Dersi % 20

Amaç ve İçeriği
Dersin Amacı Fonksiyonların özelliklerini ve tersini tanır; Ra Rasyonel, polinomlar, aşkın (trigonometrik, logaritmik, üstel) ve ters trigonometrik fonksiyonları kavrar; Range Aralığı, etki alanını ve grafiklerin nasıl çizileceğini, fonksiyonun nasıl uygulanacağını, ilk türevini ve ikinci türevini ayırt eder; The Problemi çözmek için sınırların ve süreklilik tanımını uygulayın ve ayrıca örtük ve logaritmik farklılaşmadan oluşan farklılaşma prosedürlerini uygulayın; Related İlgili oranlar ve aşırı değer problemlerini çözmek ve fonksiyonların doğrusal yaklaşımlarını elde etmek ve fonksiyonların değerlerine yaklaşmak için farklılaştırma prosedürlerini uygulamak; Differential Temel diferansiyel denklemleri çözmek için belirsiz integralin tanımından faydalanmak ve temel integralleri değerlendirmek için belirli integralin tanımını kullanmak ve rasyonel fonksiyonların entegrasyonu için prosedürleri kullanmak; Accurately Doğru olmayan integralleri uygulayın; The Testleri serilerin yakınsaklığını veya diverjansını belirlemek için kullanın;
Dersin İçeriği ilgili oranlar ve aşırı değer problemlerini çözmek ve fonksiyonların doğrusal yaklaşımlarını elde etmek ve fonksiyonların değerlerine yaklaşmak için farklılaştırma prosedürleri; temel diferansiyel denklemleri çözmek için belirsiz integralin tanımı ve temel integrallerin değerlendirilmesinde belirli integralin tanımının kullanılması ve rasyonel fonksiyonların entegrasyonu için prosedürlerin kullanılması;
Dersin Meslek Eğitimini Sağlamaya Yönelik Katkısı onksiyonlar, denklemler, farklılaşma ve integrasyon gibi temel matematiksel kavramları tanıtmak için tasarlanmıştır. Günümüzde değişim, matematiksel bir değişim çalışması olarak matematik, üniversite disiplinlerinde ve kimya, fizik, işletme, bilgisayar bilimi ve mühendislik gibi derslerde başarılı olması gereken temel, anlama ve becerilere sahip öğrencileri hazırlamaktadır. Limitler, süreklilik, türevler, anti-türevler ve farklılaştırma teknikleri öğretilecektir.

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
1 Fonksiyonların özelliklerini ve tersini tanır; Rasyonel, polinomlar, aşkın (trigonometrik, logaritmik, üstel) ve ters trigonometrik fonksiyonları kavrar;
2 Aralığı, etki alanını ve grafiklerin nasıl çizileceğini, fonksiyonun uygulanmasını, ilk türevini ve ayrıca ikinci türevini ayırt eder;
3 Sorunu çözmek için sınırların ve süreklilik tanımını uygulayın ve ayrıca örtük ve logaritmik farklılaşmadan oluşan farklılaşma prosedürlerini uygulayın;
4 İlgili oranlar ve aşırı değer problemlerini çözmek ve fonksiyonların doğrusal yaklaşımlarını elde etmek ve fonksiyonların değerlerine yaklaşmak için farklılaştırma prosedürlerini uygulamak;
5 Temel diferansiyel denklemleri çözmek için belirsiz integralin tanımından faydalanmak ve temel integralleri değerlendirmek için belirli integralin tanımını kullanmak ve rasyonel fonksiyonların entegrasyonu için prosedürleri kullanmak;

Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri
Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri

Haftalık Ders Konuları ve Öngörülen Hazırlık Çalışmaları
Hafta Konular Ön Hazırlık ve Pekiştirme
1 Dersin öğrencilere tanıtılması; Sınırlar ve süreklilik. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
2 Trigonometrik, Üstel ve Ters Fonksiyonların Sürekliliği; Teğet çizgiler ve değişim oranları; Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
3 Türev fonksiyonu; Farklılaşma tekniklerine giriş. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
4 Ürün ve bölüm kuralları; Trigonometrik Fonksiyonların Türevleri; Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
5 Zincir kuralı; Örtük Farklılaşma Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
6 Logaritmik fonksiyonların türevleri; Üstel ve ters trigonometrik fonksiyonların türevleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
7 Ara sınav Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
8 Lokal doğrusal yaklaşım, diferansiyeller; L’Hopital’in kuralı; Belirsiz formlar. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
9 Fonksiyonların analizi I: azalma ve konkaviteyi arttırmak; Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
10 Fonksiyonların analizi II: bağıl ekstrema; grafik polinomları. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
11 Fonksiyonların analizi III: Rasyonel fonksiyonlar, cusps ve dikey tanjantlar; Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
12 Mutlak maksimum ve minimum; Roll teoremi; Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
13 ; Mean value theorem; The indefinite integral. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
14 Final Sınavı Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

KAYNAKLAR
1-calculus Early Transcendentals eighth edition, James Stewart McMaster University and University of Toronto

MATERYAL PAYLAŞIMI
Ders Notu Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Sunumlar Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Ödev Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Sınav ve Soru Çözümleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Faydalı Linkler Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Video ve Görseller Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Diğer Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Duyurular Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ
Kuramsal
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Bireysel dalların matematik, fen bilimleri ve mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; mühendislik problemlerini modellemek ve çözmek için ilgili alanlarda teorik ve pratik bilgileri uygulama becerisi. X
2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu bağlamda uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. X
3 Mühendislik problemlerini veya disipline özgü araştırma konularını analiz etmek, veri toplamak, sonuçları analiz etmek ve yorumlamak için deney tasarlama ve yürütebilme becerisi. X
4 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanma, seçme ve geliştirme becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi. X
5 Gerçekçi kısıtlamalar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılamak için karmaşık bir sistem, işlem, cihaz veya ürün tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. X
Olgusal
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve sosyal yönlerden sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. X
BECERİLER
Bilişsel
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkili rapor hazırlama ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlama, etkin sunum, açık ve anlaşılır talimatlar verme ve alma becerisi. X
2 Etik ilkelere uygun hareket etme, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarının standartları hakkında bilgi sahibi olur. X
3 Disiplinler arası ve çok disiplinli takımlarda ve bireysel çalışmalarda etkin çalışma becerisi. X
4 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık. X
5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye ulaşma, bilim ve teknolojideki son gelişmeleri izleme; sürekli kendini yenilemeyi sağlama yeteneği. X
6 Potansiyel pazar fırsatlarını belirleme ve müşteri ihtiyaç ve isteklerini karşılayan yeni, yaratıcı çözümler geliştirme becerisi. X
7 Girişimci becerileri hem yeni girişimlerde hem de köklü kuruluşlarda uygulayabilme X
Uygulamalı
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Bir kuruluşu ortak bir vizyon etrafında toplamak ve yönetmek için liderlik ilkelerini uygulama becerisi X
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Gerçekçi kısıtlamalar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılamak için karmaşık bir sistem, işlem, cihaz veya ürün tasarlar; modern tasarım yöntemlerini uygular. X
Öğrenme Yetkinliği
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknikleri kullanır, seçer ve geliştirir; bilişim teknolojilerini etkin kullanır. X
2 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olun; bilim ve teknolojideki son gelişmeleri takip ederek bilgiye ulaşır; sürekli kendini yenilemek. X
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Disiplinler arası ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışır ve bireysel çalışır. X
2 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim; En az bir yabancı dil biliniyor; Etkili rapor yazarı ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlama, etkili sunumlar yapma, açık ve anlaşılır talimatlar verme X
3 Etik ilkelere, mesleki ve etik sorumluluk bilincine uygun davranır; mühendislik uygulamalarının standartlarını bilir. X
Alana Özgü Yetkinlik
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Sistem entegrasyonu sağlayan hesaplama yöntemleri ile birlikte uygun analitik ve deneysel teknikler hakkında bilgi sahibi olmak X
2 İnsan, malzeme, bilgi, ekipman ve enerjiyi içeren entegre sistemlerin tasarım, geliştirme, uygulama ve iyileştirme becerisini göstermek X
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi)
1 Fonksiyonların özelliklerini ve tersini tanır; Rasyonel, polinomlar, aşkın (trigonometrik, logaritmik, üstel) ve ters trigonometrik fonksiyonları kavrar;1 (3), 2 (4), 3 (3), 4 (3), 5 (3), 6 (4), 7 (3), 8 (3), 9 (4), 10 (4), 11 (4), 12 (3), 13 (3), 15 (4), 16 (3), 17 (3), 18 (4), 19 (4), 20 (3), 21 (3), 22 (3)
2 Aralığı, etki alanını ve grafiklerin nasıl çizileceğini, fonksiyonun uygulanmasını, ilk türevini ve ayrıca ikinci türevini ayırt eder;1 (4), 2 (3), 3 (3), 4 (3), 5 (4), 6 (3), 7 (4), 8 (4), 9 (3), 10 (3), 11 (4), 12 (4), 13 (4), 15 (3), 16 (3), 17 (3), 18 (4), 19 (4), 20 (4), 21 (3), 22 (3)
3 Sorunu çözmek için sınırların ve süreklilik tanımını uygulayın ve ayrıca örtük ve logaritmik farklılaşmadan oluşan farklılaşma prosedürlerini uygulayın;1 (3), 2 (3), 3 (4), 4 (3), 5 (4), 6 (4), 7 (4), 8 (3), 9 (4), 10 (3), 11 (3), 12 (4), 13 (4), 15 (4), 16 (4), 17 (3), 18 (4), 19 (3), 20 (4), 21 (4), 22 (4)
4 İlgili oranlar ve aşırı değer problemlerini çözmek ve fonksiyonların doğrusal yaklaşımlarını elde etmek ve fonksiyonların değerlerine yaklaşmak için farklılaştırma prosedürlerini uygulamak;1 (3), 2 (3), 3 (4), 4 (4), 5 (3), 6 (4), 7 (4), 8 (3), 9 (4), 10 (4), 11 (3), 12 (4), 13 (3), 15 (3), 16 (4), 17 (4), 18 (3), 19 (4), 20 (4), 21 (4), 22 (4)
5 Temel diferansiyel denklemleri çözmek için belirsiz integralin tanımından faydalanmak ve temel integralleri değerlendirmek için belirli integralin tanımını kullanmak ve rasyonel fonksiyonların entegrasyonu için prosedürleri kullanmak;1 (3), 2 (4), 3 (4), 4 (4), 5 (4), 6 (4), 7 (3), 8 (4), 9 (4), 10 (4), 11 (3), 12 (4), 13 (3), 15 (4), 16 (3), 17 (3), 18 (3), 19 (3), 20 (3), 21 (4), 22 (3)

Ölçme ve Değerlendirme
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirilmesi Etkinlik
Sayısı
Katkı Yüzdesi
Ara Sınav 0 -
Bilg.Des. Sunum 0 -
Kısa Sınav 0 -
Rapor Sunma 0 -
Ödev Değerlendirme 0 -
Sözlü Değerlendirme 0 -
Tez Sunma 0 -
Belge Sunma 0 -
Uzman Değerlendirmesi 0 -
Kurul Sınavı 0 -
Uygulama Sınavı 0 -
Yıl Sonu Final Sınavı 0 -
Staj Sınavı 0 -
TOPLAM 0 %100
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 0 %50
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 1 %50
TOPLAM 1 %100


DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Etkinlik
(Hafta Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Ders 14 0 0
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalş. / Ödevi 0 0 0
Laboratuar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 0
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik
(Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Final Sınavı 1 0 0
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
Toplam Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 0
Genel Toplam - - 0
Toplam İş Yükü / 25.5 0.0
Dersin AKTS (ECTS) Kredisi 7.0

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.