Türkçe


YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ (İNGİLİZCE) BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
PRINCIPLES OF SOFTWARE ENGINEERING SEN201 2 3 3+2 4.0 7.0



Haftalık Ders Konuları ve Öngörülen Hazırlık Çalışmaları
Hafta Konular Ön Hazırlık ve Pekiştirme
1 Yazılım mühendisliğine giriş ve onun önemi. Yazılımla ilgili anahtar sorulara cevaplar. Yazılım örnek çalışmaları. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
2 Yazılım geliştirme sürec modelleri, sürec türleri. 3 genel sürec model tanımı: Şelale, artım ve yeniden kullanma modelleri. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
3 Spıral, rational birleştirme ve extreme programlama sürec modelleri. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
4 Hızlı yazılım geliştirme yöntemleri. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
5 Gereksinim analizi. türleri, çıkarılma yöntemleri, protiplenmesi ve modellenmesi Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
6 Yazılım modelleri: struktur, etkilelim, ortam ve davranışmodelleri. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
7 UML diagramları: kullanım şeklı, veri akiş diagramları, aktivite, mimari ve durum diagramları. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
8 Mimari kalıplar: 4+1, MVC. katmanlı, müşteri sunucu kalıpları. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
9 Hovuz, dağınık, pipe ve filtleme ve uyğulama alanına özel kalıplar. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
10 Model tabanlı yazılım muhendisliği: model tabanlı mimariler ve modeller: CIM, PIM, PSM. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
11 Web tabanlı yazılım geliştirme, yeniden kullanılan nesneler, Informasyon sistemleri, transaction sistemleri ve dil işletim sistemleri. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
12 Yazılım geliştirme ortamları (IDE ve ya CASE aracları) Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
13 Yazılım sınama teknıklerı: yoklama ve geçerlilik, aralarındakı fark Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
14 tekrar Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.