Türkçe


YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ (İNGİLİZCE) BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
SOFTWARE PROJECT MANAGEMENT FEN315 3 5 3+0 3.0 5.0


Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Dili İngilizce
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Hayır
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Dersin Öncesinde ve/veya Ders ile Birlikte Alınması Zorunlu Dersler
DERS KATEGORİSİ
Dersin Kategorisi Katkı Yüzdesi
Temel Mesleki Ders -
Uzmanlık / Alan Dersi % 100
Destek Dersi -
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi -
Aktarılabilir Beceri Dersi -

Amaç ve İçeriği
Dersin Amacı Bu program hedefleri olarak aşağıdaki vardır: bir proje yöneticisinin ana sorumlulukları açıklamak ve geliştirin profesyonel proje yöneticileri, proje kontrol ve değerlendirme araçları sağlamak için katılımcıların modern proje yaklaşımları ve proje yönetimi teknikleri ile donatmak için bu yürütmek için nasıl ' projeleri, formüle etmek, izlemek ve değerlendirmek için kapasitesi, proje yönetimi ve değerlendirme Hedef Grup Proje yöneticileri ve proje koordinatörleri Bitirme projesi Analistler ve Hükümet, Özel Sektör Kıdemli Proje Görevlileri Projesi Kontrolörleri Donör Koordinasyon memurları Development Consultants ve Subayları Geliştirme Projesi Subay bilgisayar becerileri uygulamak ve STK
Dersin İçeriği Yönetim Becerileri Proje yönetimi kavramları ve ilkeleri, planlama yöntemleri ve araçları Sorun Tanı teknikleri Proje paydaş analizi Hedef grup analizi proje için Proje Döngüsü Yönetimi Giriş - Kurumsal Çerçeve Kaynak ve Faaliyet planlama ve çizelgeleme Proje Risk Analizi ve yönetimi, Katılımcı Hızlı Değerlendirme (PRA) Analizi Uygulama Araçları, iletişim yönetimi, proje kontrolü, birden fazla proje ihalesi ve sözleşme yönetimi, proje raporları ve önerileri Dokümantasyon ve Rapor Tanıtım Yazma ile başa çıkmak Değerlendirmeler seçilmesi Göstergeler için hazırlanıyor Bir Değerlendirme Tasarım seçilmesi İzleme Sistemi Tasarımı Projesi değerlendirme teknikleri İnsan Kaynakları Yönetim Araçları Araçlar için proje için Araçlar proje kapatma Yönetimi Projesi başarı ve başarısızlık etkenlerini Bilgisayar uygulamaları D-Baz Yönetimi Eylem Planlaması Becerileri Araçları
Dersin Meslek Eğitimini Sağlamaya Yönelik Katkısı Öğrencilere yazılım yönetimi alanında önemli bilgiler ve beceriler kazandırır.

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
1 İş bağlamda, tesis yönetimi fonksiyonu ve vizyonu, hedefleri ve iş stratejileri arasında güçlü bir bağ, başarı için gerekli bir proje. Genel iş planı açık bir şekilde anlaşılması, gayrimenkul, stratejik ve taktik planlar geliştirmek, incelemek ve uygulamak için hangi bir çerçeve sağlamak için gereklidir. Bu planlar, iş hedeflerine destek ve birçok durumda iş için bir yön sağlar. Amaçları şunları içermektedir: • genel kurumsal vizyon, misyon ve stratejiler tarif • FM bölümün amaç ve hedefleri şirket iş planına dayalı olmalıdır açıklayınız terminoloji işletme ve tesis planları ile ilişkili • Kullanım • çeşitli plan tipleri bileşenleri ve Anahat • zaman çerçeveleri geliştirmek bir şirketin stratejik iş planının bir tesis planı türet • • şirketin iş planında değişiklik yapılmasını gerektirebilir tesis gereksinimlerini analiz ve belge, örgütsel dinamikleri ve kültürü tanımlamak • tesis planı değiştirme, iş ortamını değerlendirin. • ölçümlerin geliştirilmesi ve tesisi planlarının başarısını değerlendirir.
2 Proje Planlama Proje planlama ve yönetimi, tesis yönetimi çekirdekli becerileri vardır. Becerileri nedeniyle tesisin işlevi atanan projelerin geniş özellikle önemlidir. Projeler, kapsamı, karmaşıklık, süresi ve finansal risk değişir.Amaçları şunlardır: • bir proje özet kapsamı bildirimde yaz bir proje kapsamı özet beyanı bileşenleri tanımlamak ve açıklamak • • • proje ekibi tanımlama bir proje planı geliştirin • Bir acil durum planı geliştirin • proje bütçesi hazırlar.
3 Tasarım Süreci programlama ve tasarımı ile ilgilidir. Programlama kullanıcı ihtiyaçlarının tanımlanması ve gereksinimleri bir bildirimde gelişmekte olan bir süreçtir. Programlar destek sistemleri için alan kullanımı ve kriterleri içerir. Tasarım tahsisleri, sistemleri, envanter ve ekipman hakkında belirli fikirler içine program gerekliliklerini dönüşümleri ve sonuçta program görselleştirir. FMS, tesis planı başarılı bir şekilde yürütülmesini sağlamak amacıyla bu iki faaliyetleri yönetmek gerekir. • Davranış bir ihtiyaç değerlendirmesi • programlama raporu hazırlayın programlama aşamasında Yönet • • • taban alanı ölçüm standartlarına anlama alanı gereksinimleri değerlendirin • site değerlendirme yapmalıdır • • yararlanın alan planlama süreçleri ve mobilya özellikleri geliştirir, yorumlar.
4 İnşaat ve Yapı İşlemleri İnşaat projeleri, yeni bir tesisin inşaatı ve mevcut bir tesisin yeniden şekillenme için düzenlenmesi ve denetlenmesi ile ilgili tüm faaliyetleri içermektedir. Bu projeler yeni kiracılar için imkanlar hazırlamak, mevcut alan insanlar hareketli ve gerektiği gibi boşalan alanı yenileyip tekrar sakinlerinin ihtiyaçlarının belirlenmesi sayılabilir. Bu dersin parçası sürecinde FM rolü ve sorumlulukları vurguluyor. Amacı şunlardır: • Proje ekibi ve rolleri tanımlar • • bir tedbir süreci izler ve rapor ilerleme oluşturur

Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri
Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri

Haftalık Ders Konuları ve Öngörülen Hazırlık Çalışmaları
Hafta Konular Ön Hazırlık ve Pekiştirme
1 Hafta: Giriş ve anlama Proje Yönetimi o Proje, Program ve Portföy Yönetimi o Projeler karşı Operasyonlar o Proje Özellikleri • Proje Kiralama o PMBOK Genel Bakış o başlatılması Kiralama o Paydaş Kimlik Proje Başlatma Analizi o OPA'ları ve EEFs o İhtiyaçları Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
2 Giriş ve anlama Proje Yönetimi o Proje, Program ve Portföy Yönetimi o Projeler karşı Operasyonlar o Proje Özellikleri • Proje Kiralama o PMBOK Genel Bakış o başlatılması Kiralama o Paydaş Kimlik Proje Başlatma Analizi o OPA'ları ve EEFs o İhtiyaçları Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
3 Proje Planlama • Proje Yönetim Planı Oluşturma • • Kapsam tanımlanması Gereksinimleri Tanımlama • İş Dökümü Yapısı (WBS) Bina • Etkinlik Yönetimi • Dengeleme Maliyet, Kalite ve Risk Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
4 Proje Planlama • Proje Yönetim Planı Oluşturma • • Kapsam tanımlanması Gereksinimleri Tanımlama • İş Dökümü Yapısı (WBS) Bina • Etkinlik Yönetimi • Dengeleme Maliyet, Kalite ve Risk Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
5 Planın yürütülmesi • Yürütme Yönetmenlik ve Yönetimi • Kalite Güvence • Takım • Bina Planı İletişim Genel Bir Bakış sağlanması Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
6 Planın yürütülmesi • Yürütme Yönetmenlik ve Yönetimi • Kalite Güvence • Takım • Bina Planı İletişim Genel Bir Bakış sağlanması Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
7 Değişim Kontrol Proje Çalışmaları İzleme ve Kontrol • Kapsam • Zamanlama • Maliyet • Kalite Kontrol ve Performans Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
8 Değişim Kontrol Proje Çalışmaları İzleme ve Kontrol • Kapsam • Zamanlama • Maliyet • Kalite Kontrol ve Performans Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
9 Satın Alma, Bilgi ve Proje Performans Bilim • Anlama İhale • • Bilgi Dağıtım Akış Kontrol Kalite Güvence Prosedürü Yapısı • Paydaş Beklentiler Yönetimi • Proje Çalışması Yönetimi • Tedarik Yönetimi • Performans Ölçümü ve Değişim Kontrol Entegrasyonu Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
10 Satın Alma, Bilgi ve Proje Performans Bilim • Anlama İhale • • Bilgi Dağıtım Akış Kontrol Kalite Güvence Prosedürü Yapısı • Paydaş Beklentiler Yönetimi • Proje Çalışması Yönetimi • Tedarik Yönetimi • Performans Ölçümü ve Değişim Kontrol Entegrasyonu Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
11 Sonuçlar ve Mesleki Sorumluluk Çalışma Sanat • Risk Monitör ve Kontrol etmeyi anlamak • Maliyet ve Değişim Yönetimi Programı • Kalite Kontrol Teknikleri gerçekleştirin dağıtma • Uygulama Projesi ve İhale Closeout ve Paydaş Faiz • Dengeleme Mesleki Sorumluluk ve Bilgi Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
12 Sonuçlar ve Mesleki Sorumluluk Çalışma Sanat • Risk Monitör ve Kontrol etmeyi anlamak • Maliyet ve Değişim Yönetimi Programı • Kalite Kontrol Teknikleri gerçekleştirin dağıtma • Uygulama Projesi ve İhale Closeout ve Paydaş Faiz • Dengeleme Mesleki Sorumluluk ve Bilgi Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
13 genel tekrar Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
14 genel tekrar Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

KAYNAKLAR
1. Ian Sommerville, Software Engineering, Project Management part
2. Kathy Schalbe, Information technology Project Management

MATERYAL PAYLAŞIMI
Ders Notu Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Sunumlar Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Ödev Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Sınav ve Soru Çözümleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Faydalı Linkler Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Video ve Görseller Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Diğer Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Duyurular Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ
Kuramsal
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Bireysel dalların matematik, fen bilimleri ve mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; mühendislik problemlerini modellemek ve çözmek için ilgili alanlarda teorik ve pratik bilgileri uygulama becerisi. X
2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu bağlamda uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. X
3 Mühendislik problemlerini veya disipline özgü araştırma konularını analiz etmek, veri toplamak, sonuçları analiz etmek ve yorumlamak için deney tasarlama ve yürütebilme becerisi. X
4 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanma, seçme ve geliştirme becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi. X
5 Gerçekçi kısıtlamalar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılamak için karmaşık bir sistem, işlem, cihaz veya ürün tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. X
Olgusal
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve sosyal yönlerden sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. X
BECERİLER
Bilişsel
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkili rapor hazırlama ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlama, etkin sunum, açık ve anlaşılır talimatlar verme ve alma becerisi. X
2 Etik ilkelere uygun hareket etme, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarının standartları hakkında bilgi sahibi olur. X
3 Disiplinler arası ve çok disiplinli takımlarda ve bireysel çalışmalarda etkin çalışma becerisi. X
4 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık. X
5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye ulaşma, bilim ve teknolojideki son gelişmeleri izleme; sürekli kendini yenilemeyi sağlama yeteneği. X
6 Potansiyel pazar fırsatlarını belirleme ve müşteri ihtiyaç ve isteklerini karşılayan yeni, yaratıcı çözümler geliştirme becerisi. X
7 Girişimci becerileri hem yeni girişimlerde hem de köklü kuruluşlarda uygulayabilme X
Uygulamalı
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Bir kuruluşu ortak bir vizyon etrafında toplamak ve yönetmek için liderlik ilkelerini uygulama becerisi X
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Gerçekçi kısıtlamalar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılamak için karmaşık bir sistem, işlem, cihaz veya ürün tasarlar; modern tasarım yöntemlerini uygular. X
Öğrenme Yetkinliği
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknikleri kullanır, seçer ve geliştirir; bilişim teknolojilerini etkin kullanır. X
2 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olun; bilim ve teknolojideki son gelişmeleri takip ederek bilgiye ulaşır; sürekli kendini yenilemek. X
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Disiplinler arası ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışır ve bireysel çalışır. X
2 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim; En az bir yabancı dil biliniyor; Etkili rapor yazarı ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlama, etkili sunumlar yapma, açık ve anlaşılır talimatlar verme X
3 Etik ilkelere, mesleki ve etik sorumluluk bilincine uygun davranır; mühendislik uygulamalarının standartlarını bilir. X
Alana Özgü Yetkinlik
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Sistem entegrasyonu sağlayan hesaplama yöntemleri ile birlikte uygun analitik ve deneysel teknikler hakkında bilgi sahibi olmak X
2 İnsan, malzeme, bilgi, ekipman ve enerjiyi içeren entegre sistemlerin tasarım, geliştirme, uygulama ve iyileştirme becerisini göstermek X
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi)
1 İş bağlamda, tesis yönetimi fonksiyonu ve vizyonu, hedefleri ve iş stratejileri arasında güçlü bir bağ, başarı için gerekli bir proje. Genel iş planı açık bir şekilde anlaşılması, gayrimenkul, stratejik ve taktik planlar geliştirmek, incelemek ve uygulamak için hangi bir çerçeve sağlamak için gereklidir. Bu planlar, iş hedeflerine destek ve birçok durumda iş için bir yön sağlar. Amaçları şunları içermektedir: • genel kurumsal vizyon, misyon ve stratejiler tarif • FM bölümün amaç ve hedefleri şirket iş planına dayalı olmalıdır açıklayınız terminoloji işletme ve tesis planları ile ilişkili • Kullanım • çeşitli plan tipleri bileşenleri ve Anahat • zaman çerçeveleri geliştirmek bir şirketin stratejik iş planının bir tesis planı türet • • şirketin iş planında değişiklik yapılmasını gerektirebilir tesis gereksinimlerini analiz ve belge, örgütsel dinamikleri ve kültürü tanımlamak • tesis planı değiştirme, iş ortamını değerlendirin. • ölçümlerin geliştirilmesi ve tesisi planlarının başarısını değerlendirir.1 (4), 8 (1), 10 (5)
2 Proje Planlama Proje planlama ve yönetimi, tesis yönetimi çekirdekli becerileri vardır. Becerileri nedeniyle tesisin işlevi atanan projelerin geniş özellikle önemlidir. Projeler, kapsamı, karmaşıklık, süresi ve finansal risk değişir.Amaçları şunlardır: • bir proje özet kapsamı bildirimde yaz bir proje kapsamı özet beyanı bileşenleri tanımlamak ve açıklamak • • • proje ekibi tanımlama bir proje planı geliştirin • Bir acil durum planı geliştirin • proje bütçesi hazırlar.8 (1), 9 (5), 10 (5), 11 (3)
3 Tasarım Süreci programlama ve tasarımı ile ilgilidir. Programlama kullanıcı ihtiyaçlarının tanımlanması ve gereksinimleri bir bildirimde gelişmekte olan bir süreçtir. Programlar destek sistemleri için alan kullanımı ve kriterleri içerir. Tasarım tahsisleri, sistemleri, envanter ve ekipman hakkında belirli fikirler içine program gerekliliklerini dönüşümleri ve sonuçta program görselleştirir. FMS, tesis planı başarılı bir şekilde yürütülmesini sağlamak amacıyla bu iki faaliyetleri yönetmek gerekir. • Davranış bir ihtiyaç değerlendirmesi • programlama raporu hazırlayın programlama aşamasında Yönet • • • taban alanı ölçüm standartlarına anlama alanı gereksinimleri değerlendirin • site değerlendirme yapmalıdır • • yararlanın alan planlama süreçleri ve mobilya özellikleri geliştirir, yorumlar.4 (3), 8 (1), 9 (5), 10 (5), 11 (3), 12 (3), 18 (1)
4 İnşaat ve Yapı İşlemleri İnşaat projeleri, yeni bir tesisin inşaatı ve mevcut bir tesisin yeniden şekillenme için düzenlenmesi ve denetlenmesi ile ilgili tüm faaliyetleri içermektedir. Bu projeler yeni kiracılar için imkanlar hazırlamak, mevcut alan insanlar hareketli ve gerektiği gibi boşalan alanı yenileyip tekrar sakinlerinin ihtiyaçlarının belirlenmesi sayılabilir. Bu dersin parçası sürecinde FM rolü ve sorumlulukları vurguluyor. Amacı şunlardır: • Proje ekibi ve rolleri tanımlar • • bir tedbir süreci izler ve rapor ilerleme oluşturur4 (4), 8 (1), 10 (5), 12 (4)

Ölçme ve Değerlendirme
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirilmesi Etkinlik
Sayısı
Katkı Yüzdesi
Ara Sınav 1 % 40
Bilg.Des. Sunum 0 -
Kısa Sınav 0 -
Rapor Sunma 0 -
Ödev Değerlendirme 0 -
Sözlü Değerlendirme 0 -
Tez Sunma 0 -
Belge Sunma 0 -
Uzman Değerlendirmesi 0 -
Kurul Sınavı 0 -
Uygulama Sınavı 0 -
Yıl Sonu Final Sınavı 1 % 60
Staj Sınavı 0 -
TOPLAM 2 %100
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 2 %50
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 1 %50
TOPLAM 3 %100


DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Etkinlik
(Hafta Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 5 70
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalş. / Ödevi 0 0 0
Laboratuar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 1 6 6
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 118
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik
(Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Final Sınavı 1 2 2
Final Sınavı Hazırlığı 1 5 5
Ara Sınav 1 2 2
Ara Sınav Hazırlığı 1 5 5
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
Toplam Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 14
Genel Toplam - - 132
Toplam İş Yükü / 25.5 5.2
Dersin AKTS (ECTS) Kredisi 5.0

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.