DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
|
BİLGİ
|
Kuramsal
|
S.No |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) |
KATKI DÜZEYİ* |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bireysel dalların matematik, fen bilimleri ve mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; mühendislik problemlerini modellemek ve çözmek için ilgili alanlarda teorik ve pratik bilgileri uygulama becerisi. | | | | | | X |
2 |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu bağlamda uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | | | | X | | |
3 |
Mühendislik problemlerini veya disipline özgü araştırma konularını analiz etmek, veri toplamak, sonuçları analiz etmek ve yorumlamak için deney tasarlama ve yürütebilme becerisi. | | | | | X | |
4 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanma, seçme ve geliştirme becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi. | | | | | X | |
5 |
Gerçekçi kısıtlamalar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılamak için karmaşık bir sistem, işlem, cihaz veya ürün tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | | | | | X | |
Olgusal
|
S.No |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) |
KATKI DÜZEYİ* |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve sosyal yönlerden sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | | | | | | X |
BECERİLER
|
Bilişsel
|
S.No |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) |
KATKI DÜZEYİ* |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkili rapor hazırlama ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlama, etkin sunum, açık ve anlaşılır talimatlar verme ve alma becerisi. | | | | | | X |
2 |
Etik ilkelere uygun hareket etme, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarının standartları hakkında bilgi sahibi olur. | | | | | | X |
3 |
Disiplinler arası ve çok disiplinli takımlarda ve bireysel çalışmalarda etkin çalışma becerisi. | | | | X | | |
4 |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık. | | | | | X | |
5 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye ulaşma, bilim ve teknolojideki son gelişmeleri izleme; sürekli kendini yenilemeyi sağlama yeteneği. | | | | | X | |
6 |
Potansiyel pazar fırsatlarını belirleme ve müşteri ihtiyaç ve isteklerini karşılayan yeni, yaratıcı çözümler geliştirme becerisi. | | | | X | | |
7 |
Girişimci becerileri hem yeni girişimlerde hem de köklü kuruluşlarda uygulayabilme | | | | X | | |
Uygulamalı
|
S.No |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) |
KATKI DÜZEYİ* |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bir kuruluşu ortak bir vizyon etrafında toplamak ve yönetmek için liderlik ilkelerini uygulama becerisi | | | | X | | |
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
|
S.No |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) |
KATKI DÜZEYİ* |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Gerçekçi kısıtlamalar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılamak için karmaşık bir sistem, işlem, cihaz veya ürün tasarlar; modern tasarım yöntemlerini uygular. | | | | | | X |
Öğrenme Yetkinliği
|
S.No |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) |
KATKI DÜZEYİ* |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknikleri kullanır, seçer ve geliştirir; bilişim teknolojilerini etkin kullanır. | | | | | X | |
2 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olun; bilim ve teknolojideki son gelişmeleri takip ederek bilgiye ulaşır; sürekli kendini yenilemek. | | | | | | X |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
|
S.No |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) |
KATKI DÜZEYİ* |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Disiplinler arası ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışır ve bireysel çalışır. | | | | | | X |
2 |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim; En az bir yabancı dil biliniyor; Etkili rapor yazarı ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlama, etkili sunumlar yapma, açık ve anlaşılır talimatlar verme | | | | | X | |
3 |
Etik ilkelere, mesleki ve etik sorumluluk bilincine uygun davranır; mühendislik uygulamalarının standartlarını bilir. | | | | X | | |
Alana Özgü Yetkinlik
|
S.No |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) |
KATKI DÜZEYİ* |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Sistem entegrasyonu sağlayan hesaplama yöntemleri ile birlikte uygun analitik ve deneysel teknikler hakkında bilgi sahibi olmak | | | | | X | |
2 |
İnsan, malzeme, bilgi, ekipman ve enerjiyi içeren entegre sistemlerin tasarım, geliştirme, uygulama ve iyileştirme becerisini göstermek | | | | | | X |