Türkçe


HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ADLİ HEMŞİRELİK HEM524 1 2 3+0 3.0 4.0


Amaç ve İçeriği
Dersin Amacı Bu dersin amacı yüksek lisans öğrencilerine adli bilimler alanındaki çeşitli konulara genel bir bakış sağlamak ve adli hemşireliğe giriş ve şiddetin bilimsel incelemesinde hemşirelik rolü sağlamaktır. Ayrıca hemşireleri, adli bakım ortamlarında müşterilerin hemşirelik bakımına etkin katılımları için ve insan şiddetinin mağdurlarını işlerken uygulama standartlarını sürdürmeleri için hazırlar.
Dersin İçeriği Adli hemşirelik, adli bilimlerin en yeni biçimlerinden biridir. Bu ders adli bilimin klinik hemşirelik uygulaması ile uygulanmasını birleştirir. Hemşirenin biyopsikososyal eğitimi ile birlikte travma, ölüm, şiddet içeren veya suç içeren faaliyetlerin ve klinik veya toplum kurumundaki travmatik kazaların bilimsel olarak araştırılmasında ve tedavisinde sağlık hizmetlerinin adli yönlerinin uygulanmasını içerir. Vaka çalışması analizine katılım kişisel görüşlerin incelenmesini, etik ve yasal ikilemlerle ilgili açık tartışmaları, insan haklarını ve eleştirel düşüncenin uygulanmasını teşvik eder.
Dersin Meslek Eğitimini Sağlamaya Yönelik Katkısı Hemşirelik bilgi, beceri ve deneyimini geliştirmek ve hemşirelerin adli hemşireliğin yönleri ile ilgili bilgi, performans becerileri ve değer yeterliliklerini ilerletmek. Adli bakım ortamlarında birinci, ikinci ve üçüncü basamakta müvekkillere, ailelerine ve topluluklarına kaliteli bakım sağlama konusunda uzmanlaşmış bilgi, beceri ve tutumla eğitilmiş hemşireler olmalarını sağlamak. Adli hemşirelik alanındaki hemşireler, danışanlara doğrudan hizmet verebilir, travma ve/veya sorgulanan ölüm soruşturma süreçleri ile ilgili alanlarda hemşirelik, tıbbi ve hukukla ilgili kurumlara danışmanlık hizmetleri verebilir. Hemşirelerin, kanıt testi ve uygun gözetim zinciri yönetimi de dâhil olmak üzere, cezai ve adli kanıt toplamak için uygun teknikleri kullanmaları sağlanır.

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.