Türkçe

02020 TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ -
DÜZEYİ: Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey

İlişki Düzeyi Sayısal İlişki Düzeyi Sözel İlişki Varlığı
Dersin Program Çıktıları İle Olan İlişkileri
Zorunlu Dersler
S.No Ders Adı Program Öğrenme Çıktıları
1234567891011121314151617181920T%
1 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I0000000000000000000000.00
2 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II0000000000000000000000.00
3 BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ000000005500002022001616.00
4 EĞİTİME GİRİŞ111112411101111114443232.00
5 EĞİTİM FELSEFESİ311110005530253555245151.00
6 EĞİTİM PSİKOLOJİSİ110420205540455553045555.00
7 EĞİTİM SOSYOLOJİSİ0000000000000400000044.00
8 ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ0000000000000000000000.00
9 TÜRK EĞİTİM TARİHİ000020304440044444034040.00
10 ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ0000000000000000000000.00
11 EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ0000000000050400000099.00
12 EĞİTİMDE AHLAK VE ETİK0000000000000440000088.00
13 EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME55555555555555555555100100.00
14 SINIF YÖNETİMİ344534444444455444407777.00
15 TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ230531225552555555257272.00
16 ETKİLİ İLETİŞİM0000000000000000000000.00
17 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I0000000000000000000000.00
18 ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA0000000000000000000000.00
19 OKULLARDA REHBERLİK443434340044455505457070.00
20 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II0000000000000000000000.00
21 TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI324454545455554443448383.00
22 İNGİLİZCE I0000005000000000000055.00
23 İNGİLİZCE II0000000000000000000000.00
24 KİŞİSEL GELİŞİM UYGULAMALARI0000000000000000000000.00
25 ORYANTASYON0000000000000000000000.00
26 TÜRK DİL BİLGİSİ I : SES BİLGİSİ0000000000000000000000.00
27 TÜRK DİL BİLGİSİ II : ŞEKİL BİLGİSİ443344444444343444447676.00
28 EDEBİYAT BİLGİSİ VE KURAMLARI I425455355450545554258282.00
29 EDEBİYAT BİLGİ VE KURAMLARI II0000000000000000000000.00
30 OSMANLI TÜRKÇESİ I241052545200231551125050.00
31 OSMANLI TÜRKÇESI II0000000000000000000000.00
32 TÜRK DİLİ I0000000000000000000000.00
33 DİL EĞİTİMİNİN TEMEL KAVRAMLARI0000000000000000000000.00
34 TÜRK DİLİ II443434344444444343447575.00
35 ÇOCUK EDEBİYATI0000000000000000000000.00
36 TÜRKÇE ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI0000000000000000000000.00
37 TÜRKÇE ÖĞRETİM PROGRAMLARI0000000000000000000000.00
38 TÜRK HALK EDEBİYATI I0000000000000000000000.00
39 TÜRK HALK EDEBIYATI II0000000000000000000000.00
40 YENİ TÜRK EDEBİYATI I523543455454445554258383.00
41 YENİ TÜRK EDEBİYATI II0000000000000000000000.00
42 TÜRK DİL BİLGİSİ III0000000000000000000000.00
43 ESKİ TÜRK EDEBİYATİ I534245455433343553237575.00
44 ESKİ TÜRK EDEBİYATI II0000000000000000000000.00
45 TÜRK DİL BİLGİSİ IV0000000000000000000000.00
46 YAZMA EĞİTİMİ0000000000000000000000.00
47 DİNLEME EĞİTİMİ0000000000000000000000.00
48 KONUŞMA EĞİTİMİ0000000000000000000000.00
49 OKUMA EĞİTİMİ0000000000000000000000.00
50 METİN DİLBİLİM0000000000000000000000.00
51 DİLBİLİMİ55555555555555555555100100.00
52 DİL BİLGİSİ ÖĞRETİMİ0000000000000000000000.00
53 DÜNYA EDEBİYATI0000000000000000000000.00
54 TİYATRO VE DRAMA UYGULAMALARI0000000000000000000000.00
55 TÜRKÇENİN YABANCI DİL OLARAK ÖĞRETİMİ0000000000000000000000.00
İlişkili Ders Sayısı / 551515131416131613161614121519181616171415--
İlişki Ağırlığı5145425255486152726560465680697068644562--
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek
Bölüm Seçmeli Dersler
S.No Ders Adı Program Öğrenme Çıktıları
1234567891011121314151617181920T%
1 DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU0000000000000000000000.00
2 YETİŞKİN EĞİTİMİ VE HAYAT BOYU ÖĞRENME343323324342344444426565.00
3 İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ EĞİTİMİ55555555555555555555100100.00
4 EĞİTİMDE AHLAK VE ETİK0000000000000000000000.00
5 ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ0000000000000000000000.00
6 EĞİTİMDE PROJE HAZIRLAMA0000000000000000000000.00
7 ELEŞTİREL VE ANALİTİK DÜŞÜNME0000000000000000000000.00
8 KÜLTÜR VE DİL55555555555555555555100100.00
9 KARİYER PLANLAMA VE GELİŞTİRME0000000000000000000000.00
10 TÜRK LEHÇELERİ0000000000000000000000.00
11 İNSAN HAKLARI HUKUKU VE DEMOKRASİ0000000000000000000000.00
12 SES EĞİTİMİ VE DİKSİYON55555555555555555555100100.00
13 MEDYA OKURYAZARLIĞI0000000000000000000000.00
14 TÜRKÇE DERS KİTABI İNCELEMESİ0000000000000000000000.00
15 TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE MATERYAL TASARIMI0000000000000000000000.00
16 YARATICI YAZARLIK0000000000000000000000.00
17 TÜRKÇE ÖĞRETİM TARİHİ0000000000000000000000.00
İlişkili Ders Sayısı / 1744444444444444444444--
İlişki Ağırlığı1819181817181817191819171819191919191917--
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek
EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.