Türkçe

14050 İŞLETME (İNGİLİZCE) - Tezli Programlar
DÜZEYİ: Yüksek Lisans , TYYÇ: 7. Düzey , EQF-LLL: 7. Düzey , QF-EHEA: 2. Düzey
Amaç
1Bu programın amacı, sürekli gelişen ve değişen piyasa şartlarına göre kendini yenilemeyi bilen, girişimci, dinamik ve analitik düşünce becerisine sahip yöneticiler yetiştirerek iş hayatına kazandırmaktır.
2İngilizce İşletme Yüksek Lisans Programının, güncel teori ve uygulamaları temel alan ders programı etkili iletişim yapabilen ve kişisel becerilere sahip, sosyal sorumluluk bilinci ile sürekli gelişme hedefi güden profesyonel yöneticiler yetiştirmeye yönelik hazırlanmıştır.
3Program kapsamında, yönetici ve girişimci adaylarının iş hayatında karşı karşıya olduğu konular ve ihtiyaç duydukları bilgi ve birikim sağlanmaktadır.
4 Programda yönetici bakış açısıyla giderek küreselleşen ve büyüyen işletmelerin nasıl yönetileceği, modern teknolojilerin iş hayatını nasıl etkilediği ele alınmaktadır.
5Program, önemli sayıda girişimci adayının niteliğinin artırılmasına katkıda bulunmakta ve nitelikli girişimci ve yönetici adaylarının geliştirilmesine fırsat sunmaktadır.
Hedef
1İş fırsatlarını değerlendirmek ve sağlam ticari kararlar vermek için disiplinler / fonksiyonlar arasındaki bilgileri analiz eder ve sentezler
2Bir işletmenin deontolojik ve sonuçsal yaklaşımlar kullanarak çeşitli paydaşları üzerindeki etkisini analiz eder
3Mevcut yasal ve küresel yasal iş ortamı hakkında farkındalıkları anlar
4Uluslararası iş faaliyetleri ve geleneklerindeki kültürel ortaklıkları ve farklılıkları kavrar
5Etkin yönetim tekniklerini geliştirir
6İşletme koşullarını analiz etmek için uygun yönetim bilimini ve istatistiksel araçları uygular
7 İş ortamını ve fırsatlarını değerlendirin ve sorunlara, tehditlere ve fırsatlara etkin bir şekilde yanıt vermek için stratejiler geliştirir
8İşletme bilgilerinin mantıklı, ilgili ve profesyonel bir niceliksel değerlendirmesini etkili bir şekilde oluşturur
9 Liderlik teorilerini özetler ve uygular
EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.