PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Amaç |
Hedef |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 |
1 |
Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, bir eğitim bilimi
alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı
bilgi birikimine sahiptir. | X | | X | | X | | |
2 |
Sahip olduğu bu bilgileri geliştirir ve
derinleştirir. | | | | | X | | |
3 |
Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi
tartışır. | | | | | | | |
BECERİLER |
Amaç |
Hedef |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 |
1 |
Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, bir eğitim bilimi
alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı
bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve
derinleştirir. | X | | X | | | | |
2 |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal
ve uygulamalı bilgileri kullanır , bu bilgileri geliştirir
ve derinleştirir. | | | | | | | |
3 |
Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen
bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler
oluşturur. | | | | | | | |
4 |
Uzmanlık gerektiren sorunlara nicel ve nitel
bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm
önerileri getirir. | | | | | | | |
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Amaç |
Hedef |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 |
1 |
Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular,
çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir
ve gerektiğinde uygular. | | | | | | | |
2 |
Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağını
öngörmediği karmaşık durumlarda yeni stratejik
yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm
üretir. | | | | | | | |
3 |
-Alanı ile ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır
veya liderlik yapar | | | | | | | |
Öğrenme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 |
1 |
Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir
ve öğrenmeyi yönlendirir. | | | | | X | | |
2 |
Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme
çerçevesinde yürütür. | X | | X | X | X | | |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 |
1 |
Alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını,
alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve
görsel olarak sistemli biçimde aktarır. | | X | | | | | |
2 |
Mesleki ve profesyonel ortamlardaki sosyal ilişkileri
ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış
açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde
değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar. | | X | | | | | |
3 |
Bir yabancı dili en az Avrupa dil Portföyü B2 Genel
düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | | X | | | | | |
4 |
Alanı ile ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde
sözlü ve yazılı olarak paylaşır. | | X | | | | | |
5 |
-Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte
bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde
kullanır | X | X | | | | | |
Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 |
1 |
-Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve
uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve
elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde
değerlendirir. | X | X | X | | X | X | |
2 |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması,
duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik
değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir. | | | | | X | | |
3 |
Alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası
çalışmalarda uygular. | | | | | X | | |
4 |
Güncel gelişmeleri ulusal değerler ve ülke
gerçekleri doğrultusunda değerlendirir. | | X | | | X | | |
5 |
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve
uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları
kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | | X | | | X | | |