PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Amaç |
Hedef |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1 | 2 | 1 | 2 | 3 |
1 |
Mahkeme örgütlenmesi ve mahkemelerin güncel işlevlerini içeren ders kitapları bilgilerine sahiptir. | X | X | X | X | X |
2 |
Öğrendiği bilgileri, uygulama araç ve gereçleriyle ve diğer ileri kaynaklarla bu bilgileri destekleme yeteneğine sahiptir. | X | X | X | X | X |
3 |
İleri düzey kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir. | X | X | X | X | X |
4 |
Ders kitaplarından öğrendiği bilgileri gerekli araç ve gereçlerle uygular. | X | X | X | X | X |
5 |
Yasal mevzuatı somut hukuki problemleri çözmede kullanır. | X | X | X | X | X |
6 |
Yasal mevzuata hakimdir. | X | X | X | X | X |
7 |
Yargılamaya esas teşkil eden ana ilkelere hakimdir. | X | X | X | X | X |
8 |
Evrensel hukuk normları ile uluslararası hukuk ölçütlerine hakimdir. | X | X | X | X | X |
BECERİLER |
Amaç |
Hedef |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
1 | 2 | 1 | 2 | 3 |
1 |
Alanı olan mahkemelerdeki alt yapı için ileri düzeydeki kuramsal ve uygulama bilgilerini kullanır. | X | X | X | X | X |
2 |
Alanında edindiği temel yeterlilikleri hukukun belli bir alanında kullabilme yetisine sahiptir. | X | X | X | X | X |
3 |
Alanında kazandığı ileri düzey bilgileri, becerileri kullanır. | X | X | X | X | X |
4 |
Araştırma ve delillere dayalı çözüm önerileri geliştirir. | X | X | X | X | X |
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Amaç |
Hedef |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 2 | 1 | 2 | 3 |
1 |
Çalışma bağımsızlığı kazanır. | X | X | X | X | X |
2 |
Alanı ile ilgili konularda bireysel çalışma yetisine sahiptir. | X | X | X | X | X |
3 |
Alanındaki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | X | X | X | X | X |
4 |
Alanında uygulamalarda karşılaşabilinenecek öngörülmez karmaşık sorunları çözmede, bireysel ya da gurup üyesi olarak sorumluluk alır. | X | X | X | X | X |
5 |
Sorumluluğu altında çalışacak olanları bir proje bağlamında faaliyetleri planlar. | X | X | X | X | X |
Öğrenme Yetkinliği |
1 | 2 | 1 | 2 | 3 |
1 |
Mahkeme teşkilatı çalışmalarının yürütülmesi bağlamında edindiği ileri bilgi ve becerileri eleştirel yorumlama yetisine sahiptir. | X | X | X | X | X |
2 |
Neleri öğrenme gereksinimi olduğunu saptar. | X | X | X | X | X |
3 |
Öğrenmenin yaşam boyu sürmesi yönünde tutum geliştirme yetisine sahiptir. | X | X | X | X | X |
4 |
Alanında sahip olduğu bilgileri eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla değerlendirir. | X | X | X | X | X |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 2 | 1 | 2 | 3 |
1 |
Alan düşüncelerini ve sorunlar için çözümleme önerilerini hem yazılı,hem sözlü aktarır. | X | X | X | X | X |
2 |
Alan konularında düşünce ve çözümleme yöntemi önerilerini uzman olsun olmasın, kişilerle paylaşır. | X | X | X | X | X |
3 |
Toplumsal sorumluluk bilincine sahiptir. | X | X | X | X | X |
4 |
Alanı ile ilgili verileri bir araya getirebilir. | X | X | X | X | X |
5 |
Temel bilgi ve iletişim becerilerine sahiptir. | X | X | X | X | X |
Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 2 | 1 | 2 | 3 |
1 |
Alanındaki verileri bilimsel, ahlak ve kültürel değerlere uygun kullanır. | X | X | X | X | X |
2 |
Evrensel sosyal haklar,adalet, kültür kalitesi, kültürel değerlerin korunması; çevreyi koruma, iş sağlığı güvenliği konuları üzerine yeterli bilince sahiptir. | X | X | X | X | X |
3 |
Adalet ve sosyal değerler konusunda bilinç sahibidir. | X | X | X | X | X |