Türkçe

07010 ADALET -
DÜZEYİ: Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey


İlişki Düzeyi Sayısal İlişki Düzeyi Sözel İlişki Varlığı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ Amaç Hedef
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. 12123
1 Mahkeme örgütlenmesi ve mahkemelerin güncel işlevlerini içeren ders kitapları bilgilerine sahiptir.XXXXX
2 Öğrendiği bilgileri, uygulama araç ve gereçleriyle ve diğer ileri kaynaklarla bu bilgileri destekleme yeteneğine sahiptir.XXXXX
3 İleri düzey kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.XXXXX
4 Ders kitaplarından öğrendiği bilgileri gerekli araç ve gereçlerle uygular.XXXXX
5 Yasal mevzuatı somut hukuki problemleri çözmede kullanır.XXXXX
6 Yasal mevzuata hakimdir.XXXXX
7 Yargılamaya esas teşkil eden ana ilkelere hakimdir.XXXXX
8 Evrensel hukuk normları ile uluslararası hukuk ölçütlerine hakimdir.XXXXX
BECERİLER Amaç Hedef
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. 12123
1 Alanı olan mahkemelerdeki alt yapı için ileri düzeydeki kuramsal ve uygulama bilgilerini kullanır.XXXXX
2 Alanında edindiği temel yeterlilikleri hukukun belli bir alanında kullabilme yetisine sahiptir.XXXXX
3 Alanında kazandığı ileri düzey bilgileri, becerileri kullanır.XXXXX
4 Araştırma ve delillere dayalı çözüm önerileri geliştirir.XXXXX
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER Amaç Hedef
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 12123
1 Çalışma bağımsızlığı kazanır.XXXXX
2 Alanı ile ilgili konularda bireysel çalışma yetisine sahiptir.XXXXX
3 Alanındaki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.XXXXX
4 Alanında uygulamalarda karşılaşabilinenecek öngörülmez karmaşık sorunları çözmede, bireysel ya da gurup üyesi olarak sorumluluk alır.XXXXX
5 Sorumluluğu altında çalışacak olanları bir proje bağlamında faaliyetleri planlar.XXXXX
Öğrenme Yetkinliği 12123
1 Mahkeme teşkilatı çalışmalarının yürütülmesi bağlamında edindiği ileri bilgi ve becerileri eleştirel yorumlama yetisine sahiptir.XXXXX
2 Neleri öğrenme gereksinimi olduğunu saptar.XXXXX
3 Öğrenmenin yaşam boyu sürmesi yönünde tutum geliştirme yetisine sahiptir.XXXXX
4 Alanında sahip olduğu bilgileri eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla değerlendirir.XXXXX
İletişim ve Sosyal Yetkinlik 12123
1 Alan düşüncelerini ve sorunlar için çözümleme önerilerini hem yazılı,hem sözlü aktarır.XXXXX
2 Alan konularında düşünce ve çözümleme yöntemi önerilerini uzman olsun olmasın, kişilerle paylaşır.XXXXX
3 Toplumsal sorumluluk bilincine sahiptir.XXXXX
4 Alanı ile ilgili verileri bir araya getirebilir.XXXXX
5 Temel bilgi ve iletişim becerilerine sahiptir.XXXXX
Alana Özgü Yetkinlik 12123
1 Alanındaki verileri bilimsel, ahlak ve kültürel değerlere uygun kullanır.XXXXX
2 Evrensel sosyal haklar,adalet, kültür kalitesi, kültürel değerlerin korunması; çevreyi koruma, iş sağlığı güvenliği konuları üzerine yeterli bilince sahiptir.XXXXX
3 Adalet ve sosyal değerler konusunda bilinç sahibidir.XXXXX
EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.