Türkçe

11020 OPTİSYENLİK -
DÜZEYİ: Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey


İlişki Düzeyi Sayısal İlişki Düzeyi Sözel İlişki Varlığı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ Amaç Hedef
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. 12312
1 Optisyenlik mesleği ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgi donanımına sahiptir. Optisyenlik terminolojisi, sağlık mevzuatı, sağlık hukuğu konularında bilgi ve donanımına sahiptir. Optisyenlik mesleğini etik kurallar çerçevesinde, görev ve sorumluluklarını yerine getirerek icra eder. Program mezunları, özel sektörde optisyenlik müesseselerinde mesul müdürlük yapabilirler ya da bir Optisyenlik müessesesi açma hakkına sahip olurlar.X
2 Temel epidemiyolojik kavramları öğrenme ve mesleki uygulamalarda bu kavramları uygun biçimde kullanabilme. Optisyenlik konusunda, mesleki yetki ve sorumlulukları hakkında bilgi sahibidir.X
3 Gözlük, kontak lens ve az görme cihazları (teleskopik ürünler vb.) gibi temel görme cihazlar hakkında bilgilere sahiptir.X
4 Temel görme cihazlarının reçeteye göre seçimi, satışı ve hazırlanmasıyla kullanıcıya adaptasyonunu sağlayabilme.X
5 Numaralı gözlük camlarını ve kontak lenslerin diyoptrisini ölçebilme ve bunların montajı için gerekli ayarları yapabilme.X
6 Gözlüğün hazırlanması için gerekli ekipmanları, gereçleri ve makineleri kullanabilme.X
7 Temel optik aletler hakkında yeterli bilgiye sahip olabilme.X
8 Temel matematik, Kimya, Fizik ve Geometrik Optik alanlarında genel bilgilere sahip olabilme.X
BECERİLER Amaç Hedef
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. 12312
1 Disiplinler arası takım çalışması yapabilme, sosyal sorumluluk bilincine sahip, girişimci bireyler olabilme.X
2 Optisyenler, optisyenlik programında kullanılan bilgisayar programlarını etkin bir biçimde kullanırlar.X
3 Türkçe dil bilgisi ve kullanım becerisine sahip, mesleki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde mesleki yabancı dil bilgisine sahip çağdaş bireyler yetiştirmektir.X
4 Kendini sosyal ve kültürel anlamda geliştirerek bireysel farkındalık bilincine sahip olabilme.X
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER Amaç Hedef
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 12312
1 Üstlenilen sorumlulukların başarılı ve doğru bir biçimde yerine getirilmesi.X
2 Sağlık sektörünü ve sektörün risklerini bilerek doğru kararlar alma.X
3 Takım çalışması gerektiren birimlerde, uyumlu ve etkin çalışır.X
Öğrenme Yetkinliği 12312
1 Mesleki ve kişisel gelişimi için eğitim programlarını düzenli takip eder.X
İletişim ve Sosyal Yetkinlik 12312
1 Hastalar ve hasta yakınları ile doğru şekilde iletişim kurar.X
Alana Özgü Yetkinlik 12312
1 Sağlık sektörü konusunda bilgi sahibidir.X
EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.