PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Amaç |
Hedef |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1 | 2 | 1 | 2 |
1 |
Yiyecek ve içecek sektöründe çalışan tüm personelin çalışma alanlarını, sorumluluklarını iş güvenliği kurallarına dikkat ederek tanımlar. | X | X | X | X |
2 |
Pişirmenin ardında yatan bilimsel gerçekleri bilir. | X | X | X | X |
3 |
iyecek ve içeceklerin hazırlanması sırasındaki süreçlere hakimdir. | X | X | X | X |
4 |
Pişirme işlemi sırasındaki kimyasal reaksiyonları anlayarak uyguladığı tekniklerin gıdanın yapısında, duyusal özelliklerinde, görünüşünde ve kimyasında ne gibi değişiklikler olabileceğinin farkında olarak sağlıklı, doğal, katkısız ve özgün yemek formülleri geliştirir. | X | X | X | X |
5 |
Türk ve Dünya mutfağını kültürel altyapısıyla birlikte değerlendirerek sahip olduğu bilgi ve becerileri sektörde kullanır. | X | X | X | X |
BECERİLER |
Amaç |
Hedef |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
1 | 2 | 1 | 2 |
1 |
Gastronomi disipliniyle ilişkili uluslararası gelişmeleri takip ederek etik değerler çerçevesinde projeler hazırlar. | X | X | X | X |
2 |
Gastronomi ve mutfak sanatları alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirir, karmaşık sorun ve konuları belirler ve analiz eder, tartışmalar yapar ve kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirir. | X | X | X | X |
3 |
Gastronomi ve mutfak sanatları alanında yönetim, pazarlama, üretim ve finans konularında bilgi sahibidir. | X | X | X | X |
4 |
Her türlü yiyecek ve içeceği hazırlayabilir, yeni ürünler tasarlayabilir | X | X | X | X |
5 |
İkram etkinliklerini yönetir | X | X | X | X |
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Amaç |
Hedef |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 2 | 1 | 2 |
1 |
Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | X | X | X | X |
2 |
Öğrenmeyi öğrenmiş bir birey olarak karşılaştığı sorunların çözümünde eleştirel düşünceyi harekete geçirerek durum analizi yapar ve hatalardan ders çıkarır. | X | X | X | X |
Öğrenme Yetkinliği |
1 | 2 | 1 | 2 |
1 |
İş hayatında veya akademik yaşamda yaşam boyu öğrenme becerilerini kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmelere kolayca adapte olur. | X | X | X | X |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 2 | 1 | 2 |
1 |
Disiplinler arası çalışmalarda veya iş hayatında farklı yaklaşımları karşılaştırıp yorumlar. | X | X | X | X |
2 |
Farklı kültürel, sosyal, insani, sanatsal ve politik bakış açılarına göre karar ve eylemlerinin etik sonuçlarını açıkça belirtir. | X | X | X | X |
Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 2 | 1 | 2 |
1 |
Bir konaklama tesisinin finansal planını oluşturarak, maliyetini hesaplar. | X | X | X | X |
2 |
Moleküler gastronomi bilgilerini kullanarak yemeğin kimyasını açıklar. | | | | |
3 |
Sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda mesleki yaşamlarında küresel çevre sorunlarına karşı sorumlu davranış gösterir. | | | | |