Türkçe

16010 TURİZM VE OTELCİLİK (İNGİLİZCE) -
DÜZEYİ: Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey


İlişki Düzeyi Sayısal İlişki Düzeyi Sözel İlişki Varlığı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ Amaç Hedef
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. 12341234
1 Alanı ile ilgili kuramları, olguları, kavramları ve ilkeleri temel düzeyde tanımlayabilir.XXXX
2 Alanındaki yasal düzenlemeleri, meslek standartlarını takip eder.XXXXX
3 Alanı ile ilgili mesleki kurum ve kuruluşları sayabilir.XXXX
4 Alanındaki gelişmeleri takip edebilir.XXXXXXXX
5 Alanındaki hizmet verme süreçlerini ve işlemlerini sıralayabilir.XXX
6 Alanında öğrendiği bilgilerini sorun çözmede kullanabilir.XXXX
7 Alanı ile ilgili kuramları, olguları, kavramları ve ilkeleri temel düzeyde tanımlayabilir.XXXX
8 Alanındaki yasal düzenlemeleri, meslek standartlarını takip eder.XXXXX
9 Alanı ile ilgili mesleki kurum ve kuruluşları sayabilir.XXXXX
10 Alanındaki gelişmeleri takip edebilir.XXXXXXXX
BECERİLER Amaç Hedef
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. 12341234
1 Alanı ile ilgili edindiği bilgileri iş ortamında ve mesleğinde kullanabilir.XXXXXX
2 Alanındaki yasal düzenlemeleri, meslek standartlarını takip eder.XX
3 Alanı ile ilgili mesleki kurum ve kuruluşları sayabilir.XXXXXXXX
4 Alanındaki gelişmeleri takip edebilir.XXXXXXXX
5 Alanındaki hizmet verme süreçlerini ve işlemlerini sıralayabilir.
6 Alanında öğrendiği bilgilerini sorun çözmede kullanabilir.XX
7 Alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri tanır.XXXXXXXX
8 Alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri kullanabilir.XXXXXXXX
9 Öz değerlendirme yaparak uygulamalardan çıkarımlarda bulunabilir.XXXXXXXX
10 Alanı ile ilgili sorunları tespit ederek, çözümler üretebilir.XXXXXXXX
11 Turizm sektörünün gerektirdiği düzeyde bilişim teknolojisi araçlarını kullanabilir.
12 Turizm işletmelerinde problemleri tespit edip çözüm üretebilir.
13 Turizm sektöründe verimli bir şekilde takım çalışması yapabilmek
14 Konuk çıkış işlemlerinin kontrolünü yapabilmek
15 Konuk giriş öncesi hazırlıklarının kontrolünü yapabilmek
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER Amaç Hedef
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 12341234
1 Birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını adil biçimde değerlendirir.XXXXXXXX
2 Ekip üyesi olarak çalışır ve sorumluluk alır.XXXXXXXX
3 Alanındaki işleri ve mesleğini yerine getirirken bağımsız çalışır.XXXXXXXX
4 Alanı ile ilgili gelişmeleri ve uygulamaları takip eder.XXXXXXXX
5 Alanı ile ilgili uygulamalarda mesleğini en uygun şekilde kullanabilir.XXX
Öğrenme Yetkinliği 12341234
1 Kendi kendine öğrenir ve kendi başarısını değerlendirebilir.XXXXXXXX
2 Kendini ve zamanını en etkin şekilde yönetebilir.XXXXXXXX
3 Alanı ve mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri takip eder.XXXXXXXX
4 Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle sürekli günceller ve geliştirir.XXX
İletişim ve Sosyal Yetkinlik 12341234
1 Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.XXXXXXXX
2 Bireylerarası ve kültürlerarası etkin iletişim kurar.XXXXXXXX
3 Hizmet alanı, iş ve mesleği ile ilgili olarak bir yabancı dilde an az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde yenilikleri takip eder ve iletişim kurar.XXXXXXXX
4 Alanı ile ilgili rapor hazırlar, bilgi, tartışma ve analizleri uzmanlara ve alan dışındakilere çeşitli şekillerde sunarXXXXXXXX
Alana Özgü Yetkinlik 12341234
1 Alanındaki işleri yasalar ve meslek standartları çerçevesinde yerine getirirXXXXXXXX
2 İnsanlar ve kültürler arasındaki farklılıklara duyarlı olur, hoşgörü ve saygı gösterir.XXXXXXXX
3 Alanı ile ilgili işleri gerçekleştirirken insan sağlığını, sosyal ve doğal çevreyi dikkate alırXXXXXXXX
4 Alanı ile ilgili etik değerlere bağlı kalır.XXXXXXXX
EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.