Türkçe

05030 BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ (İNGİLİZCE) -
DÜZEYİ: Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey


İlişki Düzeyi Sayısal İlişki Düzeyi Sözel İlişki Varlığı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ Amaç Hedef
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. 1212
1 Bilgisayar yazılımı, bilgisayar donanımı ve bilgisayar ağları hakkında bilgi sahibi olmakXXXX
2 matematikte güçlü bir temelXXXX
3 Teknik derslerXXXX
4 Gerçek dünyadaki olaylarla başa çıkabilme becerisi
5 Çağdaş toplumlardaki en son teknolojik gelişmeleri kavramaXXXX
6 teknolojiyi gerçek dünya problemlerini çözmek için kullanma
7 gerçek dünyadaki mühendislik görev ve sorunlarının farkında olmak
8 gerçek dünyadaki vakalarla pratik yapmak
BECERİLER Amaç Hedef
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. 1212
1 teknolojiyi gerçek dünya problemlerini çözmek için kullanabilmekXXXX
2 gerçek dünyadan mezuniyet projeleriXXXX
3 işyerinde yaz stajı
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER Amaç Hedef
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 1212
1 teknolojiyi gerçek dünya problemlerini çözmek için kullanabilmekXXXX
2 en son teknolojik gelişmeler hakkında fikir sahibi olacaklarXXXX
3 Sürdürülebilir bilgisayarlı sistemleri hem yazılımda hem de donanımda uygulayabilmeXXXX
Öğrenme Yetkinliği 1212
1 en son teknolojik gelişmeler hakkında fikir sahibi olacaklarXXXX
İletişim ve Sosyal Yetkinlik 1212
1 teknik olmayan kurslarXXXX
Alana Özgü Yetkinlik 1212
1 Teknik açıdan yetkin bir kariyere ulaşmakXXXX
2 Sürekli büyüyen çağdaş toplumlar için bilgi ve bilgi işlem sistemleri tasarlamak ve uygulamakXXXX
EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.