Türkçe

14005 KAMU HUKUKU - Tezli Programlar
DÜZEYİ: Yüksek Lisans , TYYÇ: 7. Düzey , EQF-LLL: 7. Düzey , QF-EHEA: 2. Düzey


İlişki Düzeyi Sayısal İlişki Düzeyi Sözel İlişki Varlığı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ Amaç Hedef
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. 123412
1 Yasal mevzuata hakimdir.XXXXXX
2 Muhakeme yapma yeteneği kazanmıştır.XXXXXX
3 Yasal mevzuatı somut hukuki problemleri çözmede kullanır.XXXXXX
4 Kamu hukukla ilgili yasalara hakim olmak ve bu konularla ilgili temel ilkeleri benimsemek.XXXXXX
5 Evrensel hukuk normları ile uluslararası hukuk ölçütlerine hakimdir.XXXXXX
6 Yargılamaya esas teşkil eden ana ilkelere hakimdirXXXXXX
BECERİLER Amaç Hedef
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. 123412
1 Probleme getirilen çözümlerin yasal dayanaklarını tespit eder.XXXXXX
2 Yargı içtihatlarını ve doktrini takip ederXXXXXX
3 Konuya ilişkin karşılaştırmalı hukukta getirilmiş çözümleri takip eder.XXXXXX
4 Elektronik veri tabanları ve kütüphane kataloglarından yararlanır.XXXXXX
5 Yüksek mahkeme kararlarını takip eder.XXXXXX
6 Yargısal içtihadları somut olaya uygular.XXXXXX
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER Amaç Hedef
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 123412
1 Karşılaşabileceği olası karmaşık hukuki meselelerde çözüm üretme yetkinliğine sahiptir.XXXXXX
2 Sorumluluğu altında çalışanları ve ekibini organize etme becerisine sahiptir.XXXXXX
Öğrenme Yetkinliği 123412
1 Bilgiye erişebilme ve bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahiptirXXXXXX
2 Hukuki süreci sonuna kadar her aşamasında özenle yürütür.XXXXXX
3 Ortaya çıkan yeni hukuk disiplinleri hakkında kendini geliştirir.XXXXXX
İletişim ve Sosyal Yetkinlik 123412
1 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptirXXXXXX
2 Sosyal insan olmakla ilgili beceriler kazandırmak.XXXXXX
3 Sivil toplum kuruluşlarında rol alan bir toplum insanıdır.XXXXXX
Alana Özgü Yetkinlik 123412
1 Bilimsel proje ve etkinliklere aktif olarak katılır.XXXXXX
2 Muhakeme yapabilme ve karar alabilme yeteneğine sahiptir.XXXXXX
3 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptirXXXXXX
EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.