Türkçe

05051 MİMARLIK (İNGİLİZCE) -
DÜZEYİ: Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey


İlişki Düzeyi Sayısal İlişki Düzeyi Sözel İlişki Varlığı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ Amaç Hedef
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. 11
1 Estetik, teknik ve ekolojik açıdan yaratıcı yapı ve mekanlar tasarlayabilme bilgi ve becerisine sahip olmaXX
2 Mimari tasarımın temel unsurları, ilkeleri, yöntemleri ve tasarımı etkileyen başlıca faktörleri yorumlamaXX
3 Mimarlık kuramına ilişkin bilimsel, sanatsal ve teknolojik bilgi ve beceriye sahip olmaXX
4 Mimari tasarım sürecine ilişkin temel araştırma ve değerlendirme yöntemlerini yorumlamaXX
5 İnsan – bina – mekan arasındaki ilişkiyi anlama ve sorgulama bilgi ve becerisine sahip olmaXX
6 Tasarım sürecinde gerekli olan estetik ve teknik bilgi ve beceriye sahip olmaXX
7 Bina tasarımında yapım teknikleri ve mühendislik sorunlarına ilişkin bilgi sahibi olmaXX
8 Disiplinler arası iş birliği geliştirebilen, mesleki etik değerlere saygılı, çevresel ve sosyal konulara duyarlı olmaXX
9 Kentsel tasarım ve planlama sürecine ilişkin bilgi ve beceriye sahip olmaXX
10 Proje bütçesi ve yönetimi ve teknik rapor hazırlama konularında bilgi sahibi olmaXX
BECERİLER Amaç Hedef
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. 11
1 Mimarı tasarım, planlama ve proje çalışmalarını analitik olarak analiz edebilme.XX
2 Mimarı tasarımına ilişkin modern bilgi teknolojilerini kullanma.XX
3 Mimari tasarımına ilişkin grafik anlatım tekniklerini kullanma .XX
4 Peyzaj mimarlığı, kentsel tasarım ve diğer yakın disiplinlerin mimari tasarım sürecine etkilerini analiz edebilme.XX
5 Mimarlıkta arazinin ve çevresel özelliklerin tasarım sürecine etkilerini anlama ve analiz edebilme.XX
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER Amaç Hedef
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 11
1 Mimari tasarım ve projelendirme süreçlerinde bağımsız çalışabilme, işbirliği geliştirme ve sorumluluk alma.XX
Öğrenme Yetkinliği 11
1 Mimarlık mesleğine ilişkin güncel gelişmeleri takip etme ve öğrenme becerisine sahip olmaXX
İletişim ve Sosyal Yetkinlik 11
1 Mesleki ve sosyal sorumlulukların farkında olmaXX
Alana Özgü Yetkinlik 11
1 Mimarlıkta yapı yönetimi, sorumlulukları ve mesleki gelişim konularında yetkin olmaXX
EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.