|
|
TURİZM VE OTELCİLİK (İNGİLİZCE) BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
|
Ders Adı
| Kodu
| Yılı
| Yarıyılı
| Süresi (T+U)
| Kredisi
| AKTS Kredisi
|
WORLD TRAVEL DESTINATION |
THM103 |
1 |
1 |
3+0 |
3.0 |
8.0 |
Amaç ve İçeriği |
Dersin Amacı |
Kurs Tanımı: Bir seyahat acentesi olarak mesleğe başlamakla ilgilenen herkes, ister yerleşik bir seyahat acentesinde, ister bağımsız bir yüklenici olarak, isterse bir yüklenici olarak çalışsın, müşteriler için seyahat hizmetleri sağlamak için gerekli beceri, eğitim ve sertifikasyon türünü belirlemelidir. ev tabanlı seyahat acentesi. Bu ders, seyahat endüstrisinin hem tarihini hem de gelecekteki beklentilerini sunar, ayrıca bireylerin yurtiçi ve yurtdışı seyahatleri ve kara, hava ve deniz yoluyla seyahat dahil olmak üzere farklı seyahat türlerini tartışır. Eskortlu ve kendi kendine yönetilen turlar ve yolculuklar da dahil olmak üzere popüler seyahat hizmetleri de keşfedilecektir. Ayrıca, sadece seyahat acentelerine değil, aynı zamanda müşterilerin seçtikleri seyahat türünden bağımsız olarak paralarından en iyi şekilde yararlanmasına yardımcı olan seyahat teknolojisinden de bahsedeceğiz. Bu seyahat acentesi kursu aynı zamanda öğrencileri ev tabanlı bir seyahat acentesinin ofis ve iş ihtiyaçlarına da tanıtır. Bilgisayar rezervasyon sistemlerini nasıl kullanacağınızı ve işletmenizi nasıl bankalandıracağınızı, küçük işletme know-how'ını nasıl geliştireceğinizi gösterecek ve yeni işinizin başarısını artıracak ipuçları ve stratejiler sunacak ve aynı zamanda müşterilerine iyi- planlı tatiller. Bu dersin öğrencileri ayrıca pasaportlar ve vizeler ile ilgili temel bilgileri ve dünyadaki elçilikler tarafından belirlenen çeşitli düzenlemeleri ve kısıtlamaları öğrenecek - müşterilere ve müşterilere en üst düzey güvenlik ve güvenliği sağlayan güncel seyahat uyarıları ve uyarıları sunacak. Buna ek olarak, bu kursu tamamlayan öğrenciler bir seyahat acentesinin seyahat ve kişilikleri gezginlerin bütçelerini, ihtiyaçlarını ve arzularını dikkate alan çok sayıda seyahat seçeneği ve fırsatıyla nasıl eşleştirebileceğini anlayacaklardır. Başarılı bir seyahat acentesi olarak kariyerinizi geliştirmeye ve geliştirmeye yardımcı olacak seyahat endüstrisinde sürekli olarak yeni teknolojileri araştırmanın önemi gibi, müşterilerle sorunlardan veya çatışmalardan kaçınmak ve müşterilerin öngörülemeyen durumlarla başa çıkmalarına yardımcı olmak da ele alınmaktadır. İnsanlar zamanın başlangıcından beri seyahat ediyorlar. Bir sonraki tepeye bakma, nehirden aşağı inme ya da okyanusun diğer tarafında ne olduğunu görme arzusu, insanı çevresini sürekli olarak çeşitli şekillerde keşfetmeye çekti ve teşvik etti. Bu girişim bir kano, bir sal, ahşap bir gemi, kürek tekeri, denizaltı veya uçakta tamamlanmış olsun, insanların yeni yerler görme ve yeni maceralar yaşama arzusu her zaman mevcuttur ve olmaya devam edecektir. 21. yüzyıldaki insanlar yüzlerce veya binlerce yıl önce olduğu kadar seyahat etmeyi sevdiklerinden, her zaman seyahat acentelerine ve bu ihtiyaçları karşılamak için seyahat acentelerine ihtiyaç duyulacaktır. Kendi ev tabanlı seyahat acentesi işletmenizi nasıl kuracağınızı veya çok yetenekli ve saygın bir seyahat acentesi olmayı öğrenmek bu dersin temelini oluşturur. Seyahat Acentesi Mesleğinin Tarihçesi Amerika Birleşik Devletleri'nde seyahat endüstrisi bir dizi büyüme aşamasından geçti. 1800'lü yılların ortalarından, bireyler vagon trenlerinde ve lokomotiflerde ülkeyi geçtiğinde, yelkenli gemilerde okyanusları geçenlere kadar, bireyler bilet almak, güzergahları belirlemek ve bu tür yolculukların planlanmasına yardımcı olmak için sürekli olarak "acentelerin" hizmetlerinden yararlanmaktadır. 1930'lar, 40'lar ve 50'lerdeki havayolu seyahatinin büyümesiyle, seyahat acentesi mesleği büyük bir hızla yükseldi. Seyahat acenteleri genellikle belirli yerlerde veya seyahat modlarında uzmanlaşmıştır. Avrupa'ya üç haftalık bir yolculuk yapmak, New York'tan Roma'ya uçuş planlamak veya Seattle, Washington'dan Peru'nun derinliklerine trenle seyahat etmek için düzenlemeler yapmak isteyin, bir seyahat acentesi " tarifeleri, güzergahları, uçak biletleri, tren biletleri, otel düzenlemeleri ve yol boyunca eğlence. Erken seyahat acenteleri, sadece büyük havayolları için uçak bileti satın almakla sınırlı kalmadılar, boş zamanları ve tatil seyahatlerini planlama konusunda oldukça uzmanlaşmış bir alan haline geldiler. Tur paketleri ilk olarak seyahat endüstrisinde 1950'lerin sonunda ve 1960'ların başında ortaya çıktı. Paket rezervasyonları ve turlar, seyahat acentelerinin, tur acentesinin bu tur paketlerinin tüm detaylarını düzenlemek için hak ettiği komisyon olarak kabul edilen yüzde 10 vergi ve hizmet ücretini almasını sağladı. Seyahat acenteleri uçuş rezervasyonları yapmak ve onaylamak, tren biletleri, otel rezervasyonları ve eğlenceyi onaylamak için son derece meşgul tutuldu, bağımsız olarak iş veya eğlence gezileri düzenlerken tüm işleri yapan özel seyahat acentelerinin kullanılabilirliğinden faydalanan on binlerce müşteri için gezginler veya tüm aileler veya kişi grupları. 1970'lerin ortalarında, belirli ölçütlere uyan seyahat acenteleri bir Taşıyıcı Rezervasyon Sistemi kullanabildi (Bilgisayar Rezervasyon Sistemi ile aynı, ancak tam olarak aynı değil). |
Dersin İçeriği |
Uluslararası turizm istatistikleri, turizm hareketleri konularını kapsamaktadır.
|
Dersin Meslek Eğitimini Sağlamaya Yönelik Katkısı |
Bu ders, içeriği kapsamında öğrencinin mesleğini ilgilendiren kavramları lisans seviyesinde öğrenmesini sağlamaktadır. |
|