English


NURSING (TURKISH) PROGRAMME
COURSE DESCRIPTION
Name of the Course Unit Code Year Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
INFORMATION MANAGEMENT KIU113 3 6 3+0 3.0 3.0


SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING
1- Applehans, Wayne -Alden Globe Greg Laugero. (1999). Managing Knowledge, A Practical Web-Based Approach, Boston: Addison-Westley.
2- Barutçugil, İsmet. (2000). “Bilgi Yönetimi”, Active, (Nisan-Mayıs).
3- Barutçugil, İsmet. (2002). Bilgi Yönetimi, İstanbul: Kariyer Yayıncılık.
4- Çapar, Bengü. (2003). “Bilgi Yönetimi: Nasıl Bir İnsan Gücü?” http://www.bilgiyonetimi.org/cm/pages/mkl_gos.php?nt=257
5- Davis, Ros. (2000). Knowledge for Knowledge Workers, http://australia.internet.con//r/article/jsp/sid/949870, March 15, 2000.
6- Dawenport, Thomas H.-Laurence Prusak. (1988). Working Knowledge: How Organizations Manage What They Know, Boston: Harvard Business School Press.
7- Gray, Danham. (2000). KM Education, http://www.voght.com/cgi_bin/pywiki? KmEducation, 3.8.2000.
8- Gray, Peter. (2002). Organizational Learning and Knowledge Management Syllabi, http://qlink.queensu.ca/~8phg/KMS_Courses.htm, February 25, 2002.
9- Aim, Seonghee. (2001). “The Roles of Knowledge Proffesionals for Knowledge Management”, INSPEL 34, 1.
10- Machlup, Fritz. (1980). Knowledge and Knowledge Production, Vol.1, Princeton: Princeton University Press.
11- Malhotra, Yogesh. (2001). Knowledge Management for the New World of Business, http://www.brint.com/km/whatis.htm , 2001.
12- Malhotra, Yogesh. (2001). Knowledge Management, Knowledge Organizations, Knowledge Workers..., http://www.brint.com/interview/maeil.html, February 19.
13- Öğüt, Adem. (2001). Bilgi Çağında Yönetim, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
14- Prytherch, Raymond. (2000). John. Harrod’s Librarians Glasory and Reference Book, 9th ed., Hants : Gower.
15- Reitz, John M. (2002). Online Dictionary of Library and Information Science, http://www.wcsu.edu/library/odlis.html
16- Rubin , Richard E. (2000). Foundations of Library and Information Science, New York: Neal-Schuman Publishers.
17- Ruth, Stephen, Jeffery Theobald, Virgil Frizzell. (1999). A University Based Approach Diffusion of Knowledge Management Concepts and Practice, http://www.icasit.org/finalkmpaper.htm
18- Tiwana, Amrit. (2000). The Knowledge Management Toolkit..., Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall.
19- Yalvaç, Mesut. (2004). “A Basic approach to innovations in learning in the future: Information processing model”. First international conference on innovations in learning for the future: e-Learning proceedings: İstanbul, October 26-27, 2004. Ed. by M. Yalvaç and S. Gülseçen, 265-276, İstanbul: Istanbul University.
20- Yalvaç, Mesut. (2002). “Eğitimde doğru, güvenilir ve güncel bilgiye erişim için bir kapı: Enformasyon mesleği ve enformasyon örgütleri = A Gateway for access to accurate, reliable and actual information in the education: The information profession and the information organizations”. New information technologies in education: International workshop proceedings: October 2002, İzmir = Eğitimde yeni bilgi teknolojileri: Uluslararası sempozyum: Ekim 2002, İzmir. Yayına hazırlayan Emin Alıcı, 184-193, İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi.
21- Yalvaç, Mesut ve Fidan Bayraktutan. “Organizasyonlarda bilgi üretiminin desteklenmesi sürecinde etkili iletişimin rolü = The Role of effective communication in knowledge production supporting process in organizations”. The First international symposium on information services: Communication: 25-26 May 2006, İstanbul, Turkey. Yayına hazırlayan Ayşe Üstün, Ümit Konya. 151-163 İstanbul: Türk Kütüphaneciler Derneği, İstanbul Şubesi yayınları 33, 2006

MATERIAL SHARING
Course Notes No file found
Presentations No file found
Homework No file found
Exam Questions & Solutions No file found
Useful Links No file found
Video and Visual Materials No file found
Other No file found
Announcements No file found

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.