Türkçe


HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HEMŞİRELİKTE ÖĞRETİM HEM421 4 8 2+2 3.0 5.0


S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi)
1 Öğrenci öğrenme- öğretme ve eğitimle ilgili kavramları bilir, Eğitim ortamında kullanılan araç-gereçleri bilir,2 (2), 28 (3)
2 Yöntem seçiminde uyulması gereken kuralları bilir, Eğitim ihtiyacına göre seçilen bir alanla ilgili eğitim programı hazırlayabilir,2 (3), 11 (2), 27 (3), 30 (2)
3 Sağlık eğitiminin önemini kavrayabilir, Hedef belirlemede uyulması gereken kuralları bilir,12 (3), 16 (4), 19 (2), 20 (3), 24 (2), 25 (2), 31 (2)
4 Öğrenme- öğretme ile ilgili kuramları bilir, Eğitim durumunda kullanılan yöntemleri bilir, 1 (4), 11 (3), 17 (3), 21 (3), 23 (3), 25 (2)
5 Eğitim durumunda uyulması gereken öğrenme-öğretme ilkelerini kavrayabilir9 (2), 19 (2), 21 (3), 23 (2), 28 (2), 30 (3)
6 Eğitim durumunda uyulması gereken kuralları kavrayabilir2 (3), 10 (5), 18 (2), 20 (3), 26 (3), 28 (2), 31 (2)
7 İçeriğe uygun yöntemin özelliklerini kavrayabilir1 (4), 9 (3), 16 (3), 19 (3), 23 (3), 24 (3), 29 (2), 31 (2)
8 Öğrenme yöntemlerini diğerleriyle karşılaştırarak değerlendirebilir10 (4), 18 (3), 19 (2), 30 (2)
9 Öğrenme durumunda kullanılan yöntemleri bilir9 (3), 11 (3), 19 (2), 22 (3), 30 (3)
10 Eğitim ve öğretimde etik ilkeleri bilir1 (3), 17 (3), 19 (3)

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.