DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
|
BİLGİ
|
Kuramsal
|
S.No |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) |
KATKI DÜZEYİ* |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Psikoloji alanı ile ilgili konularda etkin ve yeterli olabilme. | | | | | | X |
2 |
Akademik bilgiye ulaşma, paylaşma ve bilgiyi üretmede yetkin olma. | | | | | | X |
3 |
Alanlarındaki problemleri saptama, tanımlama, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | | | | | | X |
4 |
Alan uygulamaları için gerekli olan çağdaş araçları seçme, kullanma, geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | | | | | | X |
Olgusal
|
S.No |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) |
KATKI DÜZEYİ* |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilme. | | | | | | X |
2 |
Mesleki gelişim amaçlı derin ve eleştirel düşünebilme ve uygulamalarına yansıtabilme. | | | | | | X |
3 |
Bir süreci, olayı, olguyu, donanımı veya ürünü anlama, yorumlama, ilgili sorunları çağdaş yöntemlerle çözme becerisi | | | | | | X |
BECERİLER
|
Bilişsel
|
S.No |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) |
KATKI DÜZEYİ* |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Çevre koruma, demokrasi, insan hakları gibi evrensel ve etik değerleri işine yansıtma. | | | | | | X |
2 |
Akademik bilgiye ulaşma, paylaşma ve bilgiyi üretmede yetkin olma. | | | | | | X |
3 |
Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum sergileyebilme. | | | | | | X |
Uygulamalı
|
S.No |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) |
KATKI DÜZEYİ* |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Danışanlarının gereksinimlerini dikkate alma ve gerekli uygulamaları yapabilme | | | | | | X |
2 |
Psikoloji alanına ilişkin ölçme ve değerlendirme uygulamalarının amaçlarını belirleyebilme | | | | | | X |
3 |
Psikoloji alanında araştırmalar yapabilme. | | | | | | X |
4 |
Toplum, sivil toplum örgütleri ve diğer kurumlar ile İş birlikçi yaklaşımla proje planı hazırlama. | | | | | | X |
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
|
S.No |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) |
KATKI DÜZEYİ* |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Alanlarına göre tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme, arşivleme, metin çözme ve/veya yorumlama becerisi. | | | | | | X |
2 |
Psikoloji alanında teknolojik kaynakları kullanabilme | | | | | | X |
3 |
Bireysel olarak ve takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | | | | | | X |
Öğrenme Yetkinliği
|
S.No |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) |
KATKI DÜZEYİ* |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Kendi programları ile ilgili alanlarında yeterli bilgi birikimi ile kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi. | | | | | | X |
2 |
Öğretim programlarında en az iki adet alan dışı ders almış olması. | | | | | | X |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
|
S.No |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) |
KATKI DÜZEYİ* |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Psikoloji ve toplum ile ilişkilerini geliştirmede yardımcı olabilme. | | | | | | X |
2 |
Dünyadaki ve toplumdaki yenilikleri ve gelişmelere duyarlı olma ve takip etme. | | | | | | X |
3 |
Farklı kültürler ile ilgili bilgi edinmeye açık olma. | | | | | | X |
Alana Özgü Yetkinlik
|
S.No |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) |
KATKI DÜZEYİ* |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Mesleki etik ve sorumluluk bilinci. | | | | | | X |
2 |
Alan uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri (Çevre sorunları, ekonomi, sürdürülebilirlik vb.) ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | | | | | | X |