|
|
INTERNATIONAL RELATIONS (ENGLISH) PROGRAMME
COURSE DESCRIPTION
|
Name of the Course Unit
| Code
| Year
| Semester
| In-Class Hours (T+P)
| Credit
| ECTS Credit
|
POLITICAL HISTORY II |
INR104 |
1 |
2 |
3+0 |
3.0 |
5.0 |
Weekly Course Contents and Study Materials for Preliminary & Further Study |
Week |
Topics (Subjects) |
Preparatory & Further Activities |
1 |
Revolutions of 1830 and 1848, The relations of the Ottoman Empire with the West |
No file found
|
2 |
The Industrial Revolution |
No file found
|
3 |
Establishment of German and Italian National Unions |
No file found
|
4 |
Imperialism |
Marshall Fund and Marshall Aid |
|
5 |
New forms of organization in the process leading to World War I |
The Beginning of the Cold War |
|
6 |
The end of European harmony and new international power balance |
ESTABLISHMENT OF THE STATE OF ISRAEL and MIDDLE EAST-PART I |
|
7 |
Midterm Exam |
ESTABLISHMENT OF THE STATE OF ISRAEL Middle East and Israel-PART II |
|
8 |
In the process leading to World War I, Dissolution of the Ottoman Empire |
DECOLONISATION AFTER WWII |
|
9 |
The Doctrin of Monreo and The US |
|
10 |
The period of temporary peace and the collapse of the peace |
|
11 |
World War II |
THE EMERGENCE OF THRE THIRD WORLD |
|
12 |
Cold War Period |
BEGINNING OF COLONIALISM * PART I |
|
13 |
September 11 attacks |
BEGINNING OF COLONIALISM - PART II |
|
14 |
Final Exam |
|
|
EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi
Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi
AKTS Bilgi Paketi
ECTS Information Package
Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır.
ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System
Cyprus Science University ECTS Information Package
ECTS Information Package
European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.