Türkçe


TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
YENİ TÜRK EDEBİYATI I TUR207 2 3 2+0 2.0 3.0



Haftalık Ders Konuları ve Öngörülen Hazırlık Çalışmaları
Hafta Konular Ön Hazırlık ve Pekiştirme
1 Batılılaşma sürecini hazırlayan siyasal ve sosyal sebepler, batılılaşma ekseninde gelişen edebi türler. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
2 Tanzimat’ın birinci kuşağının ortak ve farklı sanat ve edebiyat görüşleri. Şinasi ve Namık Kemal; edebi yeniliğimizin başlangıcı. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
3 Ziya Paşa’nın eserlerinde gelenek ve yenilik çatışmaları. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
4 Ahmet Mithat Efendi’nin nesir anlayışı ve okuma alışkanlığının kazanılmasındaki rolü. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
5 Recaizade Mahmut Ekrem’in edebiyat anlayışında başlayan yeni edebiyat görüşleri, tiyatro’nun şiire yaklaşımında Abdülhak Hamit’in rolü. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
6 Sami Paşazade’nin modern hikayeciliğimizdeki yeri ve Sargüzeşt romanı; Zehra romanı ile romancılığımızda Nabizade Nazım. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
7 Ara sınavı öncesi genel bir değerlendirme Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
8 Ara Sınav Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
9 Birinci ve ikinci kuşağın sanat ve edebiyat anlayışlarının karşılaştırılması. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
10 Servet-i Fünûn’u hazırlayan siyasal ve sosyal sebepler, Servet-i Fünûn neslinin sanat ve edebiyat anlayışı. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
11 Fikret ve Cenap Şehabettin ekseninde gelişen yeni şiir ve nesir anlayışı. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
12 Halit Ziya Uşaklıgil’le gelişen yeni roman ve hikâyeciliğimiz, Mehmet Rauf’un romancılığı. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
13 II. Meşrutiyet döneminin siyasal ve sosyal görünümü, Fecr-i Ati ve Ahmet Haşim. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
14 Mehmet Akif - Yahya Kemal Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.