English

FACULTY OF ECONOMICS, ADMINISTRATIVE AND SOCIAL SCIENCE-BUSINESS ADMINISTRATION (TURKISH)

KIBRIS İLİM ÜNİVERSİTESİ
CYPRUS SCIENCE UNIVERSITY
FACULTY OF ECONOMICS, ADMINISTRATIVE AND SOCIAL SCIENCE-BUSINESS ADMINISTRATION (TURKISH)
SINIF: 1 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
ATA101ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I ( ATATURK'S PRINCIPLES AND HISTORY OF TURKISH REVOLUTION I )Z202.02.02Kavramlar, tanımlar, ders yöntemleri ve kaynakların tanımı, Sanayi Devrimi ve Fransız Devrimi, Osmanlı Devleti’nin Dağılışı (XIX. Yüzyıl), Tanzimat ve Islahat Fermanı, I. ve II. Meşrutiyet, Trablusgarp ve Balkan Savaşları, I. Dünya Savaşı, Mondros Ateşkes Antlaşması, Wilson İlkeleri, Paris Konferansı, M. Kemal’in Samsun’a Çıkışı ve Anadolu’daki Durum, Amasya Genelgesi, Ulusal Kongreler, Mebusan Meclisinin Açılışı, TBMM’nin Kuruluşu ve İç İsyanlar, Teşkilat-ı Esasi Kanunu, Düzenli Ordunun Kuruluşu, I. İnönü, II. İnönü, Kütahya-Eskişehir, Sakarya Meydan Muharebesi ve Büyük Taarruz, Kurtuluş Savaşı sırasındaki antlaşmalar, Lozan Antlaşması, Saltanatın Kaldırılması
BLG101BİLGİSAYAR I ( COMPUTER I )Z202.02.02MS Word, MS Powerpoint, MS Excel, internete araştırma, internet kaynakları değerlendirme, internet kaynakları referanslama, internet güvenliği ve etik, klasör ve dosya yönetimi, bilgisayar hızı ve verimlilik konuları bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
EKO103EKONOMİYE GİRİŞ I ( INTRODUCTION OF ECONOMICS I )Z303.07.03
ING101İNGİLİZCE I ( ENGLISH I )Z303.04.03
ISL101İŞLETME İLKELERİ I ( PRINCIPLES OF BUSINESS I )Z303.07.03
MAT111MATEMATİK I ( MATHEMATICS I )Z303.06.03
TRK101TÜRK DİLİ I ( TURKISH LANGUAGE I )Z202.02.02Bildirim, Dil ve Dilin Özellikleri; Dil-Düşünce İlişkisi; Dilin Gücü; Ana Dili-Yerel Dil-Millet Dili-Devlet Dili- Eğitim Dili-Kültür Dili- Uluslar arası Dil; Dil-Kültür İlişkisi; Medeniyet; Dilekçe Yazımı; Dil Aileleri-Dil Grupları -Türkçenin Dünya Dilleri Arasındaki Yeri; Türk Dilinin Tarihî Dönemleri ve Gelişmesi; Dil Bilgisi ve Bölümleri; Sözcük Çeşitleri-Kök-Ek; Cümle ve Cümlenin Öğeleri; Yazım Kuralları ve Uygulaması; Noktalama İşaretleri ve Kullanımıyla İlgili UygulamalarDefinition and characteristics of language. Relationship between language and thought. Relationship between language and culture. Concepts of mother language, cultural language, international language. Writing a letter of application. Languages of the world. The place of the Turkish language among world languages. Historical development of Turkish language. Phonological, morphological, semantic and syntactic structure of Turkish languge.. Types of clauses. Spelling rules. Punctuation marks.
SINIF: 1 - DÖNEM: 2
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
ATA102ATATÜRK İLKELERI VE İNKILAP TARIHI II ( ATATÜRK'S PRINCIPLES AND HISTORY OF TURKISH REVOLUTION II )Z202.02.02Siyasal Alanda Yapılan İnkılâplar, Hukuk Alanında Yapılan İnkılâplar, Eğitim ve Kültür Alanında Yapılan İnkılâplar, İktisâdi Alanda Yapılan İnkılâplar, Sosyal Alanda Yapılan İnkılâplar, Atatürk İlkeleri, Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası, İkinci Dünya Savaşı Yıllarında TürkiyeThis course introduces the features of the Turkish Revolution and similar concepts, the reforms of the Ottoman Empire before the Turkish Revolution, the importance of Ataturk’s reforms, the emergence of Ataturk’s thought system and the revolutionary effect of the new Turkish Republic, and the Turkish war of independence.
BLG102BİLGİSAYAR II ( COMPUTER II )Z202.02.02İleri seviyede MS Excel kullanımı
EKO104EKONOMİYE GİRİŞ II ( INTRODUCTION TO ECONOMICS II )Z303.07.03
ING102İNGİLİZCE II ( ENGLISH II )Z303.04.03
ISL102İŞLETME İLKELERİ II ( PRINCIPLES OF BUSINESS II )Z303.07.03
MAT112MATEMATİK II ( MATHEMATICS II )Z303.06.03
TRK102TÜRK DİLİ II ( TURKISH LANGUAGE II )Z202.02.02Cümle Çeşitleri; Anlatım Bozuklukları; Paragraf; Anlatım Biçimleri; Yazılı Anlatım Türleri; Sözlü Anlatım Türleri; Yazım Kuralları ve Noktalama İşaretleri
SINIF: 2 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
EKO201MİKROEKONOMİ ( MICROECONOMICS )Z303.06.03
FIN203MUHASEBEYE GİRİŞ ( INTRODUCTION TO ACCOUNTING )Z303.06.03Bu ders muhasebeye temel giriş dersi olup, öğrenciye hesap düzenini, hesap tutmayı, finansal tabloları ve bütün muhasebe süreçlerini öğrettikten sonra, hazır değerler, alacaklar, finansal varlıklar, stoklar, kısa ve uzun vadeli pasifler kalemlerinde temel muhasebe ilkelerinin nasıl çalıştığını örnekleriyle anlatır.Bu ders muhasebeye temel giriş dersi olup, öğrenciye hesap düzenini, hesap tutmayı, finansal tabloları ve bütün muhasebe süreçlerini öğrettikten sonra, hazır değerler, alacaklar, finansal varlıklar, stoklar, kısa ve uzun vadeli pasifler kalemlerinde temel muhasebe ilkelerinin nasıl çalıştığını örnekleriyle anlatır.
ISL203GİRİŞİMCİLİK ( ENTREPRENEURSHIP )Z303.06.03
IST201İSTATİSTİK I ( STATISTICS I )Z303.06.03
PZR201PAZARLAMAYA GİRİŞ ( INTRODUCTION TO MARKETING )Z303.06.03Pazarlama felsefesini,pazarlama sorunlarına yaklaşım, çevre ve rekabet analizi, tüketici davranışları ve hedef pazar tayini, büyüme ve rekabet stratejileridir.
SINIF: 2 - DÖNEM: 2
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
EKO202MAKROEKONOMİ ( MACROECONOMICS )Z303.06.03
FIN202YÖNETİM MUHASEBESİ ( MANAGERIAL ACCOUNTING )Z303.06.03
ISL202YÖNETİM VE ORGANİZASYON TEORİSİ ( MANAGEMENT AND ORGANIZATION THEORY )Z303.06.03
FIN208FİNANSAL KURUMLAR ( FINANCIAL INSTITUTIONS )S303.06.03
IST202İSTATİSTİK II ( STATISTICS II )S303.06.03
POL202SİYASET BİLİMİNE GİRİŞ ( INTRODUCTION TO POLITICAL SCIENCES )S303.06.03
POL204KÜRESEL SİYASET ( GLOBAL POLITICS )S303.06.03
PZR202PAZARLAMA YÖNETİMİ ( MARKETING MANAGEMENT )S303.06.03
SINIF: 3 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
FIN303İŞLETME FİNANSI ( BUSINESS FINANCIAL )Z303.06.03
ISL303İŞLETME ETİĞİ ( BUSINESS ETHICH )Z303.06.03
ISL305ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ ( ORGANIZATIONAL BEHAVIOR )Z303.06.03
ISL309İŞLETME HUKUKU ( BUSINESS LAW )Z303.06.03
PZR301PAZARLAMA ARAŞTIRMASI ( MARKETING RESEARCH )Z303.06.03
SINIF: 3 - DÖNEM: 2
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
ISL302İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ ( HUMAN RESOURCES MANAGEMENT )Z303.06.03
ISL304E-TİCARET ( E-BUSİNESS )Z303.05.03
ISL306ULUSLARARASI TİCARET ( INTERNATIONAL TRADE )Z303.06.03
ISL308YAZ STAJI ( YAZ STAJI )Z000.01.00
ISL310PERAKENDECİLİK YÖNETİMİ ( RETAIL MANAGEMENT )S303.06.03
ISL312BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ( SCIENTIFIC RESEARCH METHODS )S303.06.03
ISL314YARATICILIK VE YENİLİK YÖNETİMİ ( CREATIVITY AND INNOVATION MANAGEMENT )S303.06.03
ISL316TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ( TOTAL QUALITY MANAGEMENT )S303.06.03
ISL318ÜRETİM YÖNETİMİ ( PRODUCTION MANAGEMENT )S303.06.03
ISL320İŞLETME BÜTÇELERİ ( BUDGETING )S303.06.03
ISL322HİZMET PAZARLAMASI ( SERVICE MARKETING )S303.06.03
SINIF: 4 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
EKO403PARA VE BANKACILIK ( MONEY AND BANKING )Z303.06.03Bu ders faiz oranları, para ve finansal sistem, finansal kurumlar ve piyasalar, faiz oranları, tahvil ve hisse senetleri piyasası konularında temel bilgileri öğrencilere verdikten sonra banka yönetiminde önemli konuları işleyecektir. Ayrıca, para arzının belirlenmesi ve para piyasasında denge, MB bağımsızlığı, .para politikasının amaç ve araçları ile parasal aktarım mekanizmalarını etraflıca işleyecektir.
FIN403MALİYET MUHASEBESİ ( COST ACCOUNTING )Z303.06.03
ISL403TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ ( SUPPLY CHAIN ​​MANAGEMENT )Z303.06.03
ISL405PROJE YÖNETİMİ ( PROJECT MANAGEMENT )Z303.06.03
PZR401SATIŞ YÖNETİMİ ( SALES MANAGEMENT )Z303.06.03
SINIF: 4 - DÖNEM: 2
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
ISL402İŞLETME POLİTİKALARI ( BUSINESS POLICIES )Z303.07.03
ISL404BİTİRME PROJESİ ( GRADUATION PROJECT )Z303.06.03
PZR402ULUSLARARASI PAZARLAMA ( ULUSLARARASI PAZARLAMA )Z303.06.03
ISL408STRATEJİK YÖNETİM ( STRATEGIC MANAGEMENT )S303.06.03
ISL410YÖNETİMDE GÜNCEL YAKLAŞIMLAR ( CONTEMPORARY MANAGEMENT ISSUES )S303.06.03
ISL412GÜNCEL İŞLETMECİLİK EĞİLİMLERİ ( CURRENT BUSINESS TRENDS )S303.06.03
KIU205DİKSİYON ( DICTION )G303.03.03Ses-nefes teknikleri, anlaşılır ses çıkarma, heceleri doğru ve vurgulayabilme, düzgün cümle kurma ve konuşmaları vücut diliyle destekleme becerilerini bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
KIU22021.YÜZYILDA ORTA ASYA VE KAFKASLAR ( CENTRAL ASIA AND THE CAUCUSA IN THE 21ST CENTURY )G303.03.03
KIU301İNSAN HAKLARI ( HUMAN RIGHTS )G303.03.03
KIU310DÜNYA POLİTİKASINDA SÜPER GÜÇLER ( SUPER POWERS IN WORLD POLITICS )G303.03.03
ISL406KRİTİK DÜŞÜNME ( CRITICAL THINKING )F202.02.02
EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.