KIBRIS İLİM ÜNİVERSİTESİ CYPRUS SCIENCE UNIVERSITY |
FACULTY OF EDUCATION-GUIDANCE AND PSYCHOLOGICAL COUNSELING (TURKISH) |
SINIF: 1 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
ATA105 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I
( ATATURK'S PRINCIPLES AND HISTORY OF TURKISH REVOLUTION I ) | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | avramlar, tanımlar, ders yöntemleri ve kaynakların tanımı, Sanayi
Devrimi ve Fransız Devrimi, Osmanlı Devleti’nin Dağılışı (XIX. Yüzyıl),
Tanzimat ve Islahat Fermanı, I. ve II. Meşrutiyet, Trablusgarp ve Balkan
Savaşları, I. Dünya Savaşı, Mondros Ateşkes Antlaşması, Wilson İlkeleri,
Paris Konferansı, M. Kemal’in Samsun’a Çıkışı ve Anadolu’daki Durum,
Amasya Genelgesi, Ulusal Kongreler, Mebusan Meclisinin Açılışı,
TBMM’nin Kuruluşu ve İç İsyanlar, Teşkilat-ı Esasi Kanunu, Düzenli
Ordunun Kuruluşu, I. İnönü, II. İnönü, Kütahya-Eskişehir, Sakarya
Meydan Muharebesi ve Büyük Taarruz, Kurtuluş Savaşı sırasındaki
antlaşmalar, | Introduction, Fall of the Ottoman Empire, Tanzimat and Islahat Eras, Tripoli and Balkan Wars, World War I, The Armistice of Moudros, the Occupation of Anatolia and the National Reactions, The Birth of the Turkish Revolution, Turkish War of Independence, The Armistice of Mudanya, The Treaty of Lausanne |
BLG103 | BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
( INFORMATION TECHNOLOGIES ) | Z | 3 | 0 | 3.0 | 5.0 | 3 | İleri seviyede MS Word, Ms PowerPoint, Ms Excel programlarını kavrar bilgisayar donanım ve bilgisayarı zararlı programlardan koruma | Basic Concepts of Computer, Usage of Internet, Windows XP, MS Word |
EGT103 | EĞİTİME GİRİŞ
( INTRODUCTİON TO EDUCATİON ) | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Eğitimin temel kavramları, eğitimin diğer bilimlerle ilişkisi ve işlevleri, eğitim biliminin tarihsel gelişimi, 21.yüzyılda eğitim biliminde yönelimler, eğitim biliminde araştırma yöntemleri, Türk Milli Eğitim sisteminin yapısı ve özellikleri, eğitim sisteminde öğretmenin rolü, öğretmenlik mesleğinin özellikleri, öğretmen yetiştirme alanındaki uygulamalar ve gelişmeler. | Basic concepts of education, relation and functions of education with other sciences, historical development of education science, orientations in educational science in 21st century, research methods in education science, structure and characteristics of Turkish National Education system, role of teacher in education system, characteristics of teaching profession, improvements. |
EGT105 | EĞİTİM FELSEFESİ
( PHİLOSOPHY OF EDUCATİON ) | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Geçmişten günümüze felsefi ve eğitim ilişkisinin birey ve toplum üzerinde oluşturduğu etkiyi anlamlandırmaya; felsefenin eğitim ile olan ilişkisi doğrultusunda eğitim sistemlerimizin ve eğitim uygulamalarının nasıl şekillendiğini kavramaya; farklı felsefik görüşleri kullanarak bireye özgü eğitim felsefelerinin yapılandırılmasını sağlamaya yönelik konular ve tartışmalar | The connection between philosophy and education, definition of education philosophy, fundamental philosophical movements (idealism, realism, pragmatism and existentialist), education philosophy movements, the effects of education philosophy movements on Turkish education system, modern education systems. |
ING103 | İNGİLİZCE I
( ENGLISH I ) | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Ders, ilk yıl birinci dönemde Türkçe eğitim veren bölümlere sunulan İngilizce dersidir. Bu ders, üniversite öğrencilerinin kendi alanlarında yürüttükleri her türlü akademik faaliyette okuma, konuşma, dinleme ve yazma becerilerini A2 (Elementary) düzeyde bir etkinlikte kullanabilmelerini sağlayacak biçimde tasarlanmıştır. | -Verb be, Subject Pronouns: Days of the week, numbers 0-20, greetings. -The world, numbers 21-100 -Possessive adjectives, Classroom language -A/an,plurals: This/That/These/Those, Colours, adjectives, modifiers -Imperatives, let's, feelings -Present simple, verb phrases, jobs/ -Word order in questions, question words/ -Whose..?, Possessive 's, family/ -Prepositions of time (at,in,on) and place (at,in,to), everyday activities/ -Position of adverbs and expressions of frequency/ -Can/can't, verb phrases/ -Present Continuous, The weather and seasons/ -Object Pronouns, Phone language/ -Like + (verb -ing), the date, ordinal numbers/ |
KGU400 | KİŞİSEL GELİŞİM UYGULAMALARI
( PERSONAL DEVELOPMENT PRACTICES ) | Z | 0 | 0 | 0.0 | 0.0 | 0 | | The contents of the "KGU-400 Social and Personal Development Practices" (for undergraduate programs) and "KGU-200 Social and Personal Development Practices" (for associate degree programs) at Cyprus Science University cover a range of topics aimed at fostering holistic development. The course units typically include:
1. Introduction to Social and Personal Development:
- Overview of the importance of social and personal development in academic and professional life.
2. Cultural Awareness and Diversity:
- Exploration of cultural differences, promoting cultural competence, and fostering an understanding of diversity.
3. Communication Skills:
- Development of effective verbal and written communication skills, including interpersonal and professional communication.
4. Teamwork and Collaboration:
- Emphasis on the importance of teamwork, collaboration, and effective group dynamics.
5. Time Management and Goal Setting:
- Strategies for effective time management, setting goals, and prioritizing tasks for academic and personal success.
6. Leadership and Decision-Making:
- Introduction to leadership principles, decision-making processes, and problem-solving skills.
7. Stress Management and Well-being:
- Techniques for managing stress, maintaining mental health, and promoting overall well-being.
8. Career Development and Planning:
- Guidance on career exploration, planning, and the development of a professional identity.
9. Community Engagement and Service Learning:
- Encouragement of community involvement, social responsibility, and the benefits of service learning.
10. Critical Thinking and Problem Solving:
- Development of critical thinking skills and problem-solving strategies applicable in various contexts.
11. Ethics and Integrity:
- Discussions on ethical principles, integrity, and the importance of ethical behavior in personal and professional life.
12. Self-Reflection and Personal Growth:
- Activities promoting self-reflection, self-awareness, and strategies for personal growth.
13. Academic Success Strategies:
- Techniques for effective study habits, exam preparation, and academic success.
14. Technological Literacy:
- Familiarization with technology tools and platforms relevant to personal and professional development.
15. Participation in On-Campus Activities:
- Encouragement and facilitation of participation in various on-campus events, clubs, and organizations.
The comprehensive content of these courses aims to equip students with the skills and knowledge necessary for personal, academic, and professional success, fostering a well-rounded and capable individual. |
ORY100 | ORYANTASYON
( ORIENTATION ) | Z | 0 | 0 | 0.0 | 0.0 | 0 | | The contents of the ORY 100 University Life Introduction Course at Cyprus Science University cover various aspects aimed at providing students with a comprehensive understanding of university life. The course typically includes the following key components: 1. Introduction to University Resources: - Overview of academic and administrative resources available on campus. - Introduction to libraries, research facilities, and online databases. 2. Academic Guidance: - Guidance on course selection, academic planning, and understanding degree requirements. - Information on grading systems, academic policies, and procedures. 3. Social Integration: - Activities to promote interaction among students and build a sense of community. - Introduction to student clubs, organizations, and extracurricular opportunities. 4. Time Management and Study Skills: - Strategies for effective time management to balance academic and personal life. - Study skills, note-taking techniques, and exam preparation. 5. Career and Professional Development: - Overview of career services and resources available to students. - Introduction to internship opportunities, resume building, and career planning. 6. Health and Wellness: - Information on campus health services and resources. - Promoting physical and mental well-being, stress management, and coping strategies. 7. Ethical Conduct and Academic Integrity: - Discussion on academic ethics, plagiarism, and the importance of integrity. - Understanding the university's code of conduct. 8. Technology and Campus Systems: - Familiarization with the university's online platforms, learning management systems, and student portals. - Guidance on using technology for academic purposes. 9. Diversity and Inclusion: - Exploration of cultural diversity and inclusivity on campus. - Understanding and respecting differences among students. 10. Orientation to University Policies: - Overview of important university policies, rules, and regulations. - Information on student rights and responsibilities. 11. Student Support Services: - Introduction to counseling services, academic advising, and support available for students facing challenges. By covering these diverse topics, the ORY 100 course aims to equip students with the knowledge and skills necessary for a successful and fulfilling university experience. |
PDR113 | KÜLTÜREL ANTROPOLOJİ
( CULTURAL ANTHROPOLOGY ) | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Dersin içeriğini kültürel süreçlerin tanımları ve özellikleri oluşturmaktadır. | Progress of anthropology and relations with another social sciences; theory of culture and concept of culture; biological and cultural revolution of humankind; “rice” and idea of racism; relations of production-consumption, energy and environmental; cultural systems: hunter-gathered societies, agrarian societies and societies of industry; gender and culture; religions systems and culture; differentiation classification and grouping; family, marriage and relationship systems; culture, personality and education |
PSI105 | PSİKOLOJİ
( PHYSIOLOGY ) | Z | 2 | 0 | 2.0 | 5.0 | 2 | Bireyin kognitif, duygusal ve sosyal yönlerine odaklanarak psikoloji alanındaki genel teorileri tanıtmak. | To introduce general theories in the field of psychology, focusing on the cognitive, emotional and social aspects of the individual. |
TUR113 | TÜRK DİLİ I
( TURKISH LANGUAGE I ) | Z | 3 | 0 | 3.0 | 5.0 | 3 | Yazı dilinin ve yazılı iletişimin temel özellikleri ve önemi, yazı dili ile sözlü dilin arasındaki temel farklar, anlatım çeşitleri; yazılı ve sözlü anlatım, öznel anlatım, nesnel anlatım, paragraf türleri , metnin tanımı ve metin türleri, metin olma koşulları. Yazılı anlatım; planlı yazma aşamaları, bilgilendirici metinler üzerinde kuramsal bilgiler, örnekler üzerinde çalışmalar ve yazma uygulamaları, bir metnin özetini ve planını çıkarma, yazılı uygulamalardaki dil ve anlatım yanlışlarını düzeltme. | The definition and importance of language; literary language and its features, the external structures and rules in written expression, punctuation and dictation rules, planning, theme, point of view, constructive ideas in writing. Paragraph writing; the concept of composition, the principles and stages of composition, editing of compositions, general expression disorders, thinking and expression of thoughts, types of writtings; formal and informal writings, planning of essay, summarizing techniques. |
SINIF: 1 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
ATA106 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II
( ATATURK'S PRINCIPLES AND HISTORY OF TURKISH REVOLUTION II ) | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Siyasal Alanda Yapılan İnkılâplar, Hukuk Alanında Yapılan İnkılâplar, Eğitim ve Kültür Alanında Yapılan İnkılâplar, İktisâdi Alanda Yapılan İnkılâplar, Sosyal Alanda Yapılan İnkılâplar, Atatürk İlkeleri, Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası, İkinci Dünya Savaşı Yıllarında Türkiye, 1950 -1960 Yılları Arası Türkiye | Political Reforms, Legal Reforms, Educational and Cultural Reforms, Economic Reforms, Social Reforms, Atatürk’s Principles, Atatürk’s Foreign Policy, Turkey in the World War II, Turkey Between 1950- 1960. |
EGT110 | EĞİTİM SOSYOLOJİSİ
( SOCIOLOGY OF EDUCATION ) | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Öğrencilerin Okul - Çevre ilişkileri konusunda bilgi sahibi olmaları dersin içeriğini oluşturmaktadır. | Relationship between education and society, education and socialization. Social impacts on education. The effect of education on social experiences and identities. |
EGT112 | ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
( INSTRUCTIONAL TECHNOLOGIES ) | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Öğretim teknolojisi ile ilgili kavramlar, çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, okulun ya da sınıfın teknoloji ihtiyaçlarının belirlenmesi, uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi, öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesi, eğitim yazılımlarının incelenmesi. | Concepts related to instructional technologies, instructional technology system, communication and education, instructional tools, instructional tool selection and preparation procedures, computer supported instructional material preparation, material presentation and material presentation in group. |
ING104 | İNGİLİZCE II
( ENGLISH II ) | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Ders, İngilizce I dersinin devamı niteliğindedir. Bu ders, üniversite öğrencilerinin kendi alanlarında yürüttükleri her türlü akademik faaliyette okuma, konuşma, dinleme ve yazma becerilerini A2 (Elementary) düzeyde bir etkinlikte kullanabilmelerini sağlayacak biçimde tasarlanmıştır. | This course is the second course in a two-course sequence which completes the foreign language requirement and introduces elements of grammar, vocabulary, oral skills, listening comprehension, and reading in A2(Elementary Level) and this course is given in the Spring semester to the departments giving education in Turkish. |
PDR110 | FİZYOLOJİK PSİKOLOJİ
( PHYSIOLOGICAL PSYCHOLOGY ) | Z | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Fizyolojik psikolojinin temel kavramları, Sinir sistemindeki Hücrelerin Yapısı ve İşlevi, Sinir sisteminin yapısı: Merkezi sinir sistemi, Sinir sisteminin yapısı: Nörotransmitter Salınımı, Limbik sistem ve Duygular, Sinir sisteminin yapısı: Çevresel (Periferik) sinir sistemi, Nöronlar, Duyu Sistemleri: Görme Sisteminin Anatomisi ve Obje algılama hastalıkları, Görsel Olmayan duyu Sistemleri: Deri, Somato Duyular ve İşitme, Üreme Davranışı, Uyku ve Biyolojik Ritim, Nörolojik Bozuklukları içermektedir. | Sphere of influence of Physiological Psychology and its place in guidance and psychological counselling, research techniques, research on physiology of organism, behavior mechanisms, sensory functions, motor functions, emotions and incentive, physiology of incentive, functional disorders and their reasons. |
PDR112 | OKULLARDA REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK
( PSYCHOLOGICAL COUNSELING AND GUIDANCE IN SCHOOLS ) | Z | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | RPD’ye ilişkin temel kavram ve ilkeler, RPD’nin tarihçesi, alanı ve dalları; kullanılan araştırma ve değerlendirme yöntemleri, psikolojik danışma süreci, psikolojik danışma kuramları, okul danışmanlığı modelleri (geleneksel ve gelişimsel), okul danışmanlığı yaklaşımları, ilkeleri, geleneksel okul psikolojik danışmanının rol ve işlevleri, gelişimsel okul danışmanlığı modelinin amacı, ilkeleri ve programı, temel hizmetleri/müdahaleleri ve gelişimsel okul danışmanının rol ve işlevleri; RPD’de gelişimsel ve önleyici yaklaşımın amacı ve ilkeleri, gelişimsel yaklaşımda yaşam becerileri eğitiminin önemi yaklaşımları ve önleyici yaklaşımda önleme düzeyleri | Basic concepts and principles of guidance and psychological counseling, history, area and branches of guidance and psychological counseling; research and evaluation methods used, psychological counseling process, psychological counseling theories, school counseling models (traditional and developmental), school counseling approaches, principles, roles and functions of traditional school counselor counselor, purpose, principles and program of developmental school counseling model, basic services / interventions and the role and functions of the developmental school counselor; The purpose and principles of the developmental and preventive approach in guidance and psychological counseling, the importance of life skills education in the developmental approach, and the prevention levels in the preventive approach |
PSI108 | GELİŞİM PSİKOLOJİSİ I
( DEVELOPMENTAL PSYCHOLOGY I ) | Z | 2 | 0 | 2.0 | 5.0 | 2 | Geşilim psikolojisinin ilkeleri, tarihi ve teknikleri, Gelişimin biyolojik temelleri, Doğum öncesi gelişim, Fiziksel ve duyusal gelişim, Bilişsel ve dil gelişimi, Cinsiyet gelişimi, Sosyal gelişim, Kişilik gelişimine ilişkin teoriler Ahlak gelişiimi. | Principles, history and techniques of G Yeşilim psychology, Biological foundations of development, Prenatal development, Physical and sensory development, Cognitive and language development, Gender development, Social development, Theories of personality development Moral development. |
TUR116 | TÜRK DİLİ II
( TURKISH LANGUAGE II ) | Z | 3 | 0 | 3.0 | 5.0 | 3 | Sözlü dilin ve sözlü iletişimin temel özellikleri, sözlü anlatım, hazırlıksız ve hazırlıklı konuşma aşamaları, konuşma türleri, sözlü anlatım uygulamaları, konuşma örnekleri üzerinde çalışmalar, sözlü anlatım uygulamaları ve konuşmalardaki dil ve anlatım hatalarını düzeltme. | Basic features of oral language and verbal communication, oral expression, unprepared and prepared speech stages, types of speech, oral expression applications, studies on speech samples, oral expression applications and correcting language and expression errors in speeches. |
SINIF: 2 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
EGT201 | EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
( EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ) | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemi, ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar, ölçme araçlarında bulunması istenen nitelikler, eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri, geleneksel yaklaşımlara dayalı olan araçlar, öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar, ölçme sonuçları üzerinde yapılan temel istatistiksel işlemler, öğrenme çıktılarını değerlendirme, not verme, alanı ile ilgili ölçme aracı geliştirme. | Measuring and evaluation concepts, reliability and validity comparison of measurement, evaluation and assessment approaches, familiarization with different constructs in testing and concepts related to testing, emotional field: concern, attitude and tendency tests interpretation of test results and intervention outcomes. |
EGT203 | ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
( PRINCIPLES AND METHODS OF INSTRUCTION ) | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Öğretimle ilgili temel kavramlar, öğrenme ve öğretim ilkeleri, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararları, öğretimin planlanması, öğrenme ve öğretim stratejileri, teknikleri ve bunların uygulama ile ilişkisi, öğretim araç ve gereçleri, öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev, sorumluluk ve yeterlilikleri. | Basic concepts related to teaching, learning and teaching principles, importance and benefits of planned work in teaching, planning of teaching, learning and teaching strategies, relationship with teaching and use application, teaching tools and materials, teacher's duties, responsibilities and competences in increasing teaching services. |
EGT205 | DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU
( ATTENTION DEFICIENCY AND HYPERACTIVITY DISORDER ) | Z | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | DEHB’in tanımı ve özellikleri; DEHB’in nedenleri; DEHB’in belirtileri; DEHB oluşumunda risk faktörleri; DEHB tipleri; DEHB’in fizyolojik, duygusal ve sosyal etkileri; DEHB’in öğrenme ve okul başarısı üzerindeki etkileri; DEHB’i olan çocuğa yaklaşım biçimleri; Okul-aile işbirliğinin sağlanması; DEHB’i olan çocuğun eğitimi; DEHB’te yönlendirme. | Attention deficit and hyperactivity definition and features; reasons; symptoms; risk factors in the formation; types; physiological, emotional and social effects; effects on learning and school success; forms of approach to the child; Ensuring school-family cooperation; education of the child; orientation. |
ING201 | İNGİLİZCE III
( ENGLISH III ) | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Ders, üniversite öğrencilerinin kendi alanlarında yürüttükleri her türlü akademik faaliyette okuma, konuşma, dinleme ve yazma becerilerini Pre-intermediate düzeyde bir etkinlikte kullanabilmelerini sağlayacak biçimde tasarlanmıştır. İngilizce metin özelliklerini, ana fikrini, düşüncesini, tartışma, örneğini yorumunu hipotezini tanımlama akademik metinler için sorular hazırlama konuları bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. | This course completes the foreign language requirement and introduces elements of grammar, vocabulary, oral skills, listening comprehension, and reading in Pre-intermediate.Content of the course consists of defining the hypothesis of English text features, main idea, thought, discussion, example, interpretation and preparing questions about academic text. Writing basic paragraphs in a topic. |
IST203 | TEMEL İSTATİSTİK
( BASIC STATISTICS ) | Z | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | İstatistik ile ilgili temel kavramlar, verilerin düzenlenmesi, betimsel istatistik, olasılık hesapları, olasılık dağılımları, parametrik ve nonparametrik hipotez testleri, korelasyon ve türleri, basit doğrusal ve çoklu regresyon analizleri, t testleri, varyans analizi ve bu istatistiklerin paket programlarında uygulanması | Basic concepts of statistics, arrangement of data, descriptive statistics, probability calculations, probability distributions, parametric and nonparametric hypothesis tests, correlation and types, simple linear and multiple regression analysis, t tests, variance analysis and application of these statistics in package programs |
PDR202 | ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ
( ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ ) | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Öğrenme psikolojisi hakkındaki temel bilgiler, öğrenme ile ilgili temel bilgileri günlük yaşamda karşılaşılan durumlarda kullanabilme becerisi, öğrenme yaşantısının planlanması ve gerçekleştirilmesi. | |
PDR213 | İSTATİSTİK
( İSTATİSTİK ) | Z | 3 | 0 | 3.0 | 5.0 | 3 | İstatistik ile ilgili temel kavramlar, verilerin düzenlenmesi, betimsel istatistik, olasılık hesapları, olasılık dağılımları, parametrik ve nonparametrik hipotez testleri, korelasyon ve türleri, basit doğrusal ve çoklu regresyon analizleri, t testleri, varyans analizi ve bu istatistiklerin paket programlarında uygulanması | Basic concepts of statistics, arrangement of data, descriptive statistics, probability calculations, probability distributions, parametric and nonparametric hypothesis tests, correlation and types, simple linear and multiple regression analysis, t tests, variance analysis and application of these statistics in package programs |
PDR215 | ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ II
( LEARNING PSYCHOLOGY ) | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | öğrenmenin ne olduğu ve bu süreci etkileyen temel süreçleri içermektedir. Bu amaçla öğrenme psikolojisi alanında öne sürülmüş başlıca kuramlar ele alınacaktır. Aynı zamanda, öğrenmenin doğası ve öğrenmeyi etkileyen faktörlere dayalı olarak optimal öğrenme ortamı ve koşulları hakkında öne sürülen temel kuram ve kuramcılar ele alınacaktır | The content of this course includes what learning is and the basic processes that affect this process. For this purpose, the main theories proposed in the field of learning psychology will be discussed. At the same time, the basic theories and theorists proposed about the optimal learning environment and conditions will be discussed based on the nature of learning and factors affecting learning. |
PDR219 | İNSAN İLİŞKİLERİ VE İLETİŞİM
( HUMAN RELATIONS AND COMMUNICATION ) | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Bu ders kapsamında, toplumsal bağlam, kültür, kimlik ve rollerin yüz yüze iletişimdeki
etkisini kapsamaktadır. Derste örnek olaylar çerçevesinde kişilerarası iletişim unsurları analiz
edilmektedir. Öğrencilerden tartışmaya katılmaları, bir yazılı ödev ve bir grup projesi
hazırlamaları beklenir. | This course covers the impact of social context, culture, identity and roles in face-to-face communication. In the course, interpersonal communication elements are analyzed within the framework of case studies. Students are expected to participate in the discussion, prepare a written assignment and a group project. |
PDR221 | ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUKLAR VE EĞİTİMİ
( SPECIAL TALENTED CHILDREN AND EDUCATION ) | Z | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Zeka, üstün zekalılar eğitimi ,yetenek gelişimiyle ilgili temel kavramların yanında bu ders zekânın ve üst düzey zekânın tanımlarını; üstün zekâlıların eğitimine duyulan gereksinimin gerekçeleri; üstün zekâlı ve yetenekli bireylerin tanımı; üstün zekâlı bireylerin bilişsel, fiziksel, sosyal, duygusal, ahlâki ve kişilik özellikleri; üstün zekâlı bireylerin belirlenmesi; üstünlüğün gelişmesinde ilk öğrenmelerin önemi; bazı çevresel faktörlerin bilişsel gelişime etkileri; üstün zekâlıların eğitiminde yönetimsel önlemler; üstünler için içeriğin farklılaştırılması ve öğretimin bireyselleştirilmesi; üstün zekâlıların eğitiminde kullanılan belli başlı modeller, ülkemizde ve dünyada uygulanan farklı eğitim stratejileri ve örneklerinin kısaca tanıtılması gibi temel kavramsal konuları içerir. | In addition to the basic concepts of intelligence, gifted education, and talent development, this course defines the definition of intelligence and high level intelligence; Reasons for the need for the education of gifted children; definition of gifted and talented individuals; cognitive, physical, social, emotional, moral and personality traits of gifted individuals; identification of gifted individuals; the importance of first learning in the development of superiority; effects of some environmental factors on cognitive development; administrative measures in the education of gifted people; differentiation of content for the superiors and individualization of teaching; The main models used in the education of gifted students include basic conceptual topics such as brief introduction of different educational strategies and examples applied in our country and in the world. |
PSI203 | SOSYAL PSİKOLOJİ
( SOCIAL PSYCHOLOGY ) | Z | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Sosyal psikoloji alanı ve araştırma yöntemleri; sosyal algı ve sosyal biliş, tutumlar ve tutum değişimine ilişkin kuramsal yaklaşımlar; sosyal davranışı etkileyen psikolojik süreçler, sosyal etki ve uyma, grup dinamikleri, kişiler arası ilişkiler. | Social psychology and research methods; theoretical approaches to social perception and social cognition, attitudes and attitude change; psychological processes that affect social behavior, social impact and compliance, group dynamics, interpersonal relationships. |
PSI211 | GELİŞİM PSİKOLOJİSİ II
( DEVELOPMENTAL PSYCHOLOGY II ) | Z | 2 | 0 | 2.0 | 5.0 | 2 | Bu dersin içeriği gelişimin her alanında olağanüstü hızlı değişimlerin yaşandığı ve yetişkinliğe geçiş sürecinde önemli bir dönüm noktası olan ergenlik dönemini kapsamaktadır. Bu derste ergenlik sürecinin doğası ve özellikleri yanında ergenlik döneminde gelişimi etkileyen etkenler incelenecektir. İçerik fiziksel, bilişsel, psiko-sosyal değişimler, aile ve akran ilişkilerini kapsamakla birlikte zorbalık, okul başarısızlığı ve bilgisayar kullanımı gibi yaygın ergenlik problemlerini de kapsamaktadır. Gelişim II dersi ergenlik döneminin temel özellikleri; psiko-sosyal gelişim, ahlak gelişimi ve kültür, cinsel gelişim, kişilik gelişimi, bilişsel gelişim, fiziksel gelişim konuları ve ergenlik döneminde aile ve akran ile ilişkileri, Ergenlik döneminde sorunlar ile baş etme becerileri konularını içermektedir. | The content of this course covers the adolescence period, which is an extraordinary turning point in the transition to adulthood, with extraordinary rapid changes in all areas of development. In this course, besides the nature and features of the adolescence process, factors affecting the development in adolescence will be examined. The content covers physical, cognitive, psycho-social changes, family and peer relationships as well as common adolescent problems such as bullying, school failure and computer use. |
SINIF: 2 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
EGT206 | TÜRK EĞİTİM TARİHİ
( TURKISH EDUCATION HISTORY ) | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | 1. Türk eğitim tarihini Konusu, Yöntemi Kaynakları
2. İslamiyet Öncesi Türklerin Eğitim Faaliyetleri
3. İlk Müslüman Türk Devletlerinde Eğitim
4. Büyük selçuklu Devleti Döneminde Eğitim
5. Anadolu Selçukluları Döneminde Eğitim
6. Osmanlı Devleti Kuruluş ve Yükseliş Döneminde Eğitim
7. Tanzimat DÖneminde Eğitim
8. Mutlakiyet Dönemin Eğitim Faaliyetleri
9. II Meşrutiyet Dönemi Eğitim Faaliyetleri
10. Atatürk Dönemi Eğitim Tarihi
11. Cumhuriyet DÖnemi Eğitim Politikaları
12. 1950'den Günümüze Eğitim Faaliyeteleri
13. Kıbrıs Türk Eğitim Tarihinde Önemli Kurumlar
14.Kıbrıs Türk Eğitim Tarihinde Önemli Kurumlar | 1. Subject and Method of Turkish Education History 2. Educational Activities of Turks Before Islam 3. Education in the First Muslim Turkish States 4. Education in the Great Seljuk State Period 5. Education in the Anatolian Seljuk Period 6. Education in the Ottoman Empire Establishment and Ascension Period 7. Education in the Tanzimat Period 8. Educational Activities of Absolute Period 9. II Constitutional Education Activities 10. Education Period of Atatürk Period 11. Republican Period Education Policies 12. Education Activities from 1950 to Today 13. Important Institutions in Turkish Cypriot Education History 14. Important Institutions in Turkish Cypriot Education History |
EGT208 | EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
( RESEARCH METHODS IN EDUCATION ) | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Blimsel araştırmalara ilişkin yöntemleri ve özelliklerini kavrayabilmek bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. | Science and basic concepts , basic ideas about history of science, the structure of scientific research, scientific methods and different views about them, problem, research model, universe and sample, data collection and methods, recording, analyzing, interpreting, and reporting data |
ING202 | İNGİLİZCE IV
( ENGLISH IV ) | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Ders, üniversite öğrencilerinin kendi alanlarında yürüttükleri her türlü akademik faaliyette okuma, konuşma, dinleme ve yazma becerilerini Pre-intermediate düzeyde bir etkinlikte kullanabilmelerini sağlayacak biçimde tasarlanmıştır. İngilizce metin özelliklerini, ana fikrini, düşüncesini, tartışma, örneğini yorumunu hipotezini tanımlama akademik metinler için sorular hazırlama konuları bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. | This course completes the foreign language requirement and introduces elements of grammar, vocabulary, oral skills, listening comprehension, and reading in Pre-intermediate.Content of the course consists of defining the hypothesis of English text features, main idea, thought, discussion, example, interpretation and preparing questions about academic text. Writing basic paragraphs in a topic. |
PDR214 | TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI
( SOCIAL SERVICE PRACTICES ) | Z | 1 | 2 | 2.0 | 3.0 | 3 | Yerel ulusal ve evrensel sorunlar hakkında bilgi sahibi olmak dersin içeriğini oluşturmaktadır. | Importance of community services applies; to determine current problems of community and to prepare projects for solving those problems; to attend science activities like panel, conference, congress, symposium as viewer, speaker and editor; to attend different projects as voluntary in meaning of social responsibility; the basic information and skills that are about application of community services at schools. |
PDR220 | YAŞAM DÖNEMLERİ VE UYUM SORUNLARI
( LIFE STAGES AND ADJUSTMENT PROBLEMS ) | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Bu dersin amacı, öğrencilerin ruh sağlığını, anormalliği ayırt etme kriterlerini, yaşam dönemlerinin gelişimsel özellikleri ve görülen uyum problemlerini, psikolojik danışma hizmetinde önleyici ve müdahale edici stratejileri anlamalarını sağlamaktır. | Adaptation problems that occur in childhood, adolescence, young adulthood, middle-aged and old age development. |
PDR222 | KARAKTER VE DEĞER EĞİTİMİ
( CHARACTER AND VALUE EDUCATION ) | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Öğrencilere yardım ederek kendi değer sistemlerini kurmalarına yardımcı olmak bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. | Character, personality / personality, value, virtue, morality, temper, temperament etc .; character development and education; family, environment and school in character development and education; definition and classification of values; sources of values and individual, social, cultural, religious and moral foundations; character and value education approaches and practices; intercultural differentiation and coexistence culture in character and value education; character and value education in terms of educational philosophy and goals; teaching methods and techniques in character / value education; values crisis and education in modern and multicultural societies; Value education in the human-cultural development process; Turkey examples about the value of education and cultural history education, practice and research values education in Turkey; teacher as a role model in character and value education. |
PDR224 | TEST DIŞI TEKNİKLER
( NON-TEST TECHNIQUES ) | Z | 1 | 2 | 2.0 | 3.0 | 3 | Test dışı teknikler ile ilgili temel kavram ve ilkeler, yöntem ve yaklaşımlar, test dışı tekniklerin uygulanması, değerlendirilmesi. | Basic concepts and principles, methods and approaches related to non-test techniques, implementation and evaluation of non-test techniques. |
PSI212 | KİŞİLİK KURAMLARI
( PERSONALITY THEORIES ) | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Kişilikle ilgili temel kavramlar, kişiliğin gelişimi, uyum ve ruh sağlığı; kişilik kuramlarının özellikleri ve karşılaştırılması, kişilik kuramlarının alan uygulamaları ile ilişkilendirilmesi | Basic concepts of personality, development of personality, harmony and mental health; characteristics and comparison of personality theories, associating personality theories with field applications |
EGT222 | İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ EĞİTİMİ
( HUMAN RIGHTS AND DEMOCRACY EDUCATION ) | S | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | İnsan hakları ve demokrasi üzerinden çeşitli tartışmalar yürütmek. | |
HUK222 | İNSAN HAKLARI HUKUKU VE DEMOKRASİ
( HUMAN RIGHTS LAW AND DEMOCRACY ) | S | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | |
PDR216 | UYGULAMALI DAVRANIŞ ANALİZİ
( APPLIED BEHAVIOR ANALYSIS ) | S | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | 1.Davranışlar ve davranışların nedenleri ve davranışsal açıklamalar
2.Davranış kontrolünde temel varsayımlar
3.Davranışların değerlendirilmesi
Formal davranış değerlendirme yöntemleri
Doğrudan gözlem ve gözlem kayıt teknikleri
4.İstendik davranışların kazandırılması
Pekiştireçler ve pekiştireç kullanımı
İpucu / yardımlar ve kullanımı
Biçimlendirme ve zincirleme
5. İstenmeyen (problem) davranışların değiştirilmesi
Problem davranışların
Ayrımlı pekiştirme
Sönme
Bedel ödeme
Mola
Hoşa gitmeyen uyaran sunma yöntemleri ile azaltılması
6. Olumlu davranış desteği ve işlevsel değerlendirme yöntemi
7. Tek denekli araştırmalar | 1. Causes of behaviors and behaviors and behavioral explanations 2. Basic assumptions in behavioral control 3. Assessing behaviors Behavioral assessment methods Direct observation and observation recording techniques 4. Acquisition of desirable behaviors Use of reinforcers and reinforcers Tips / aids and use Formatting and chaining 5. Undesirable ( problem) change of behaviors Separate reinforcement of problem behaviors Extinguishment Paying the cost Reduction of disruptive stimulus presentation methods 6. Positive behavior support and functional evaluation method 7. Single-subject research |
PDR226 | SOSYAL BECERİ EĞİTİMİ
( SOCIAL SKILLS EDUCATION ) | S | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Sosyal beceri konusunda modeller ve yöntemler geliştirmek bu dersin içeriğni oluşturur. | Developing models and methods on social skills is the content of this course. |
SINIF: 3 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
EGT303 | EĞİTİMDE AHLAK VE ETİK
( MORAL AND ETHICS IN EDUCATION ) | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | eğitimde ahlak ve etik konu ve ilkeler | |
EGT309 | SINIF YÖNETİMİ
( CLASSROOM MANAGEMENT ) | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | 1. Sınıf yönetimi tanımı ve ilgili kavramlar
2. Sınıf yönetiminin önemi
3. Sınıf yönetimi ilkeleri
4. Sınıf yönetimi değişkenleri
5. Sınıf yönetimi modelleri
6. Sınıfın fiziksel özellikleri
7. Öğrencilerin oturma düzeni
8. Davranışların kontrolü
9. Sınıf iklimi
10. Öğretim lideri olarak öğretmen
11. Öğrenci güdülenmesi
12. Sınıfta zaman yönetimi
13. Sınıfta iletişim
14. Öğretmen ve veli görüşmeleri | |
PDR321 | DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI I
( BEHAVIORAL DISORDERS I ) | Z | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Normal kavramı, davranış tanımlamaları, davranış bozuklukları | |
PDR323 | PSİKOLOJİK TESTLER
( PSYCHOLOGICAL TESTS ) | Z | 1 | 2 | 2.0 | 3.0 | 3 | Ergenlik, genç yetişkinlik, orta yaşlar ve yaşlılık gelişim dönemlerinin özellikleri, uyum problemleri ve bu problemlerle baş etme yollarını
kazandırmaktır | |
PDR325 | PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK İLKE VE TEKNİKLERİ
( PRINCIPLES AND TECHNICS OF PSYCHOLOGICAL COUNSELING ) | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | 1. Hafta: Danışanla ilk İlişkinin Kurulması
2. Hafta: Amaç Oluşturma
3. Hafta: Danışanın Sorunlarını Değerlendirme
4. Hafta: Starteji Belirleme ve Müdahale
5. Hafta: Duygusal Müdahaleler
6. Hafta: Bilişsel Müdahaleler
7. , 8., 9. Hafta: Davranışsal Müdahaleler
10. Hafta: Sistematik Müdahaleler
11. Hafta: Sonlandırma ve Müdahale | |
PDR327 | PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK KURAMLARI
( PSYCHOLOGICAL CONSULTING THEORIES ) | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | 1. Ders içeriğinin paylaşımı
2. Terapiye başlamak,
3. Psikoterapi nedir?
4-5. Psikanaliz ve psikodinamik terapiler
6.Birey Merkezli Terapi
7.Akılcı Duygusal Davranış Terapi
8. Transaksiyonel Analiz (İşlemsel Çözümleme Yaklaşımı)
9. Davranışçı Terapi
10.BDT
11. Varoluşçu Terapi
12. Gestalt terapi
13.Benzerlikler-Farklılıklar | |
PDR329 | MESLEKİ REHBERLİK
( PROFESSIONAL GUIDANCE ) | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | mesleki rehberlik ile ilgili kavramları ve uygulamaları öğrenmek | |
EGT311 | EĞİTİMDE DRAMA
( DRAMA IN EDUCATION ) | S | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Eğitimde drama tekniğinin kullanımı | |
PDR331 | BAĞIMLILIK VE BAĞIMLILIKLA MÜCADELE
( ADDICTION AND COMBATING ADDICTION ) | S | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Temel kavramlar ve tanımlar; bağımlılık türleri (madde bağımlılığı, teknoloji bağımlılığı vb.); bağımlılığın nedenleri; kişiyi madde bağımlılığı sürecine hazırlayan aile, akran grubu ve toplumsal bağlamda risk etmenleri; bağımlı çocuk, ergen ve yetişkinlerde iletişim becerileri; bağımlılıkta sosyal hizmetin rolü; bağımlılık ile ilgili modeller; bağımlılığı önleme çabası; bağımlılığın sonuçları; bağımlılık ile mücadelede ulusal politika ve strateji yöntemleri; yeniden uyum süreci. | |
PDR335 | ÖNLEYİCİ REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK
( PREVENTIVE GUIDANCE AND PSYCHOLOGICAL COUNSELING ) | S | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Önleyici rehberlik ve psikolojik danışma ile ilgili temel kavramlar | |
SINIF: 3 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
EGT308 | EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
( MEASUREMENT AND EVALUATION IN EDUCATION ) | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | |
EGT310 | TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ
( TURKISH EDUCATIONAL SYSTEM AND SCHOOL ADMINISTRATION ) | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Eğitim, öğretim ve yönetim ile ilgili temel kavramsal yapı; bir model olarak yönetim ve okul yönetimi olgusu; “Türk Eğitim Sistemi”nin, dolayısıyla okulun örgütsel yapısı, alt süreçleriyle (planlama, örgütleme, eşgüdümleme, iletişim, denetleme) birlikte yönetim süreci (sorun çözme, karar verme), yönetimin işlevleri (üretimin, işgören hizmetlerinin, genel hizmetlerin ve bütçenin yönetimi) ve işleyişi; “Türk Eğitim Sistemi”nin yasal temelleri. | - |
PDR302 | MESLEKİ REHBERLİK VE DANIŞMA UYGULAMALARI
( MESLEKİ REHBERLİK VE DANIŞMA UYGULAMALARI ) | Z | 1 | 4 | 3.0 | 5.0 | 5 | Meslek danışmanlığının ilke ve teknikleri, eğitim basamaklarına göre meslek danışmanlıkları, iş arama becerileri, eğitimi ve alanda kullanılabilecek tekniklerin seçilmesi, uygulaması ve değerlendirmesi. | |
PDR304 | REHBERLİKTE PROGRAM GELİŞTİRME
( REHBERLİKTE PROGRAM GELİŞTİRME ) | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Eğitim-program ilişkisi ve temel kavramlar, eğitim programı ve onu oluşturan ana parçaları analiz etme, taksonomik yaklaşım, eğitim ve rehberlik programlarında yaklaşımlar ve yeni program yapma becerileri geliştirmeye yönelik bilgi ve beceriler. | Training-program relationship and basic concepts. The main components that make up the education program and to analyze it, taxonomic approach, approaches to training and mentoring programs knowledge and skills to develop the skills to make the new program. |
PDR306 | DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI
( DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI ) | Z | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Mental bozuklukların sınıflandırılması, davranışsal bozuklukların sınıflandırılması, nevroz Ve psikozların nedenleri, nevroz ve psikozların çeşitler | |
PDR308 | PSİKOLOJİK DANIŞMA KURAMLARI
( PSİKOLOJİK DANIŞMA KURAMLARI ) | Z | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Temel psikolojik danışma kuramları, kuramların karşılaştırılması, farklı durumlarda farklı kuramların güçlü ve zayıf yanlarıyla kavranması, kuramların danışma sürecinde uygulama alanları ve açılımları. | Basic counseling theories, comparing theories, understanding strengths and weaknesses of different theories to different situations, and the expansion of application fields in the process of counseling theories. |
PDR310 | GRUPLA PSİKOLOJİK DANIŞMA
( GRUPLA PSİKOLOJİK DANIŞMA ) | Z | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Grupla psikolojik danışmayla ilgili temel kavram ve ilkeler, grupla psikolojik danışma süreci, grupla psikolojik danışma beceri ve teknikleri, grubun evreleri, farklı sorunlara ve yaş dönemlerine yönelik grupları irdelemektir. | |
PDR328 | DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI II
( BEHAVIORAL DISORDERS II ) | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | davranış bozukluklarını bilme ve değerlendirebilme | |
PDR330 | PSİKOLOJİK DANIŞMAN BECERİLERİ
( PSYCHOLOGICAL CONSULTANCY SKILLS ) | Z | 1 | 2 | 2.0 | 4.0 | 3 | Ders içeriğinin tanıtılması, ders ile ilgili bilgi verilmesi
Psikolojik danışma sürecinin basamakları
Psikolojik danışma sürecinin basamakları
Danışanla ilk ilişkinin kurulması ve iletişim
Danışanla ilk ilişkinin kurulması ve iletişim
Danışan sorunlarını değerlendirme
Psikolojik danışmada amaç oluşturma
Ara Sınavlar
Strateji belirleme ve müdahale seçme
Duygular ile ilgili müdahaleler
Bilişsel müdahaleler
Davranışçı müdahaleler
Sistemik müdahaleler, sonlandırma ve izleme
Final Sınavı | |
PDR332 | MANEVİ DANIŞMANLIK
( SPIRITUAL COUNSELING ) | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Manevi Danışmanlık ile ilgili temel bilgileri öğretmek. | |
PDR334 | GRUPLA PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK
( PSYCHOLOGICAL CONSULTANCY WİTH GROUP ) | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Grupla psikolojik danışmanın temel öğeleri: Genel bir bakış I (Grupla psikolojik danışmaya giriş/grup lideri). Grupla psikolojik danışmanın temel öğeleri: Genel bir bakış II (Grup sürecinin ilk aşamaları). Grupla psikolojik danışmanın temel öğeleri: Genel bir bakış III Grup sürecinin ileri aşamaları. Grupla psikolojik danışmada tekniklerin kullanımı/grup tekniklerini kullanma sürecinde etik ilkeler. Grubun
kurulma aşamasındaki teknikler. Grubun başlangıç aşamasındaki teknikler. Grubun geçiş aşamasındaki teknikler (Geçiş Aşamasının Özellikleri, Savunmacı Davranışlarla ve Güç Danışanlarla Baş Etme). Grubun geçiş aşamasındaki teknikler (Çatışmalarla Baş Etme, Ortak Korku ve Direnci Keşfetme, Lidere Meydan Okumalarla Çalışma). Grubun eylem aşamasındaki teknikler (Eylem Aşamasının Özellikleri, Ortaya Çıkan Temalarla ve Yoğun Duygularla Çalışma). Grubun eylem aşamasındaki teknikler (Rüyalarla,Yansıtmalarla ve Farkındalıkla | |
PDR336 | MESLEKİ REHBERLİK UYGULAMALARI
( PROFESSIONAL GUIDANCE PRACTICES ) | Z | 1 | 2 | 2.0 | 2.0 | 3 | mesleki rehberlik uygulamaları ile ilgili bilgi sahibi olma | |
EGT306 | ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ
( LEARNING DIFFICULTIES ) | S | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Öğrenme Güçlüğüne, Öğrenme Güçlüğü Olan Çocukların Özellikleri, Erken Çocukluk Dönemi Öğrenme Güçlüğü Belirtileri, Öğrenme Güçlüğü Tanılama Süreci, Özel Öğrenme Güçlüğünün Değerlendirilmesi, Öğrenme Güçlüğü ve Okuma, Öğrenme Güçlüğü ve Yazılı Anlatım, Öğrenme Güçlüğü ve Matematik
Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrenciler için Okulda Başarının Temelleri, Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrenciler için Geçiş Hizmetleri, Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Bireyler için Yardımcı Teknolojiler, Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Bireylerin Gelecek Kaygıları | |
GKD302 | KARİYER PLANLAMA VE GELİŞTİRME
( CAREER PLANNING AND DEVELOPMENT ) | S | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | kariyer ile ilgili bilgileri öğrenme ve kariyer planlamasını yapabilme | |
PDR312 | PSİKODRAMA TEKNİKLERİ
( PSİKODRAMA TEKNİKLERİ ) | S | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Türkiye'de ve dünyada kullanılan psikodrama tekniklerinden örnekler vermek ve uygulatmak | Different techniques of psychodrama |
PDR314 | ÇATIŞMA ÇÖZME VE AKRAN ARABULUCULUĞU
( ÇATIŞMA ÇÖZME VE AKRAN ARABULUCULUĞU ) | S | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | çatışma çözme ve akran arabuluculuğu ile ilgili temel kavram ve becerileri kazanma | |
PDR316 | YARATICI DRAMA
( YARATICI DRAMA ) | S | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | yaratıcılık, drama ile ilgili temel kavramlar ve uygulama | |
PDR320 | BİLİŞSEL DAVRANIŞCI TERAPİLER
( BİLİŞSEL DAVRANIŞÇI TERAPİLER ) | S | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | 1. Ders: Psikolojik Danışmaya İlişkin Temel kavramlar
2. Ders: Aaron Beck Kimdir? Bilişsel Yaklaşımı hangi süreçte nasıl geliştirmiştir? Bilişsel Yaklaşım hangi alanlarda kullanılıyor?
3. Ders: Bilişsel Davranışçı Yaklaşıma Giriş. «Bilişsel Davranışçı Terapi»yi meydana getiren kuramlar hangileridir? Bilişsel Davranışçı terapinin ilkeleri nelerdir? Bilişsel Terapi ve terapistin öncelikleri nelerdir?
4. Ders: Bilişsel Üçgenin unsurları nelerdir? Bilişsel şemalar, hatalı bilgi işleme süreci, otomatik düşünceler.
5.. Ders: Bilişsel Terapinin Temel ilke ve özellikleri
6. Ders: Bilişsel Davranışçı Terapi, Olumsuz otomatik düşüncelerin tanınması, İşlevsel olmayan düşünceler kayıt formu (Öğrencilerle kayıt formu üzerinde uygulamalı çalışma)
7. Ders: Bilişsel Davranışçı Terapi Teknikleri
8. Ders: İlk seans, ikinci ve üçüncü seanslar ile danışma süreci hakkında bilgilendirmenin sağlanması
9.Ders: İlk ve ikinci seans ile devamı (Tekniklerle kısa uygulamalar), BDT’nin uygulanma alanları (Birey-Grup)
10. Ders: Vaka Örnekleri ile BDT’nin pekiştirilmesi, BDT’ye yönlendirilen eleştiriler | |
PDR322 | SOSYAL BECERİ EĞİTİMİ ( ALAN SEÇMELİ III )
( SOSYAL BECERİ EĞİTİMİ ( ALAN SEÇMELİ III ) ) | S | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Sosyal ilişkilerin sağlıklı bir şekilde yürütülmesi konusunda deneyim sahibi olmalarını sağlamaktır. | Developing models and methods on social skills is the content of this course. |
PDR326 | KISA SÜRELİ PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK
( SHORT-TIME PSYCHOLOGICAL CONSULTANCY ) | S | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Kısa süreli psikolojik danışma ile ilgili kuramsal bilgi ve beceriler | |
SINIF: 4 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
EGT403 | OKULLARDA REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK UYGULAMALARI I
( GUIDANCE AND PSYCHOLOGICAL CONSULTANCY PRACTICES IN SCHOOLS I ) | Z | 2 | 6 | 5.0 | 10.0 | 8 | öğrenilen teorik bilgileri pratik olarak okulda uygulayabilmek | |
EGT405 | ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA
( SPECIAL EDUCATION AND COMPARISON ) | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Özel eğitimle ilgili temel kavramlar; özel eğitimin ilkeleri ve tarihsel gelişimi; özel eğitimle ilgili yasal düzenlemeler; özel eğitimde tanı ve değerlendirme; öğretimin bireyselleştirilmesi; kaynaştırma ve destek özel eğitim hizmetleri; ailenin eğitime katılımı ve aileyle işbirliği; farklı yetersizlik ve yetenek gruplarının özellikleri; farklı gruplara yönelik eğitim yaklaşımları ve öğretim stratejileri; sınıf yönetiminde etkili stratejiler ve davranış yönetimi. | |
EGT407 | ELEŞTİREL VE ANALİTİK DÜŞÜNME
( CRITICAL AND ANALYTICAL THINKING ) | Z | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | eleştirel ve analitik düşünce kavramları | |
PDR403 | ÖĞRENME GÜÇLÜKLERİ
( ÖĞRENME GÜÇLÜKLERİ ) | Z | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Bu ders, öğrenme güçlüğünün tanımı, nedenleri, sınıflandırılması, yaygınlığı, öğrenme güçlüğünü açıklayan yaklaşımlar gibi kavramların üzerinde durarak; öğrenme süreci, öğrenme güçlüğü tipleri ve öğrenme güçlüğüne sahip çocuklar için okul ortamında yapılabilecekler üzerinde duracaktır. Bu sebeple de MEB öğrenme güçlüğü destek eğitim programı incelenecek ve bu programa uygun etkinlikler geliştirilecektir. | This course focuses on concepts such as definition, causes, classification, prevalence, and approaches explaining learning disability; The learning process will focus on the types of learning disabilities and what can be done in the school environment for children with learning disabilities. For this reason, the Ministry of Education Ministry of Education learning support program will be examined and activities appropriate for this program will be developed. |
PDR407 | BİREYLE PSİKOLOJİK DANIŞMA UYGULAMASI
( BİREYLE PSİKOLOJİK DANIŞMA UYGULAMASI ) | Z | 1 | 4 | 3.0 | 5.0 | 5 | Temel bireysel danışma teorileri, danışma teknikleri ve bireysel danışmada yaşanan temel problemler. | Basic individual counseling theories, counseling techniques and fundamental problems in individual counseling. |
PDR409 | BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
( BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ) | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | nicel ve nitel araştırma yöntemleri | |
PDR417 | AİLE DANIŞMANLIĞI
( FAMILY COUNSELING ) | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Aile danışmanlığı ile ilgili temel kavramlar, aile danışmanlığı yaklaşımlarını ve kullanılan teknikler | |
PDR419 | MESLEK ETİĞİ VE YASAL KONULAR
( PROFESSIONAL ETHIC AND LEGAL ISSUES ) | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | mesleki etik ve yasal konular ile ilgili bilgi sahibi olup mesleğini etik ilkelere uygun olarak yapabilme becerisi kazandırma | |
PDR421 | REHBERLİKTE PROGRAM GELİŞTİRME
( PROGRAM DEVELOPMENT IN GUIDANCE ) | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | rehberlikte program geliştirme ile ilgili temel kavramları, program geliştirme yaklaşımlarını ve aşamaları | |
PDR423 | BİREYLE PSİKOLOJİK DANIŞMA UYGULAMASI I
( INDIVIDUAL COUNSELING PRACTICE I ) | Z | 1 | 2 | 2.0 | 3.0 | 3 | psikolojik danışma ilke ve tekniklerini, psikolojik danışma kuramlarını uygulamada kullanabilme becerisi kazandırmak.
bireyle psikolojik danışma görüşmeleri yapmak. | |
PDR415 | KRİZE MÜDAHALE
( CRISIS INTERVENTION ) | S | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | kriz ve krize müdahale ile ilgili temel kavram ve yaklaşımlar | |
SINIF: 4 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
EGT402 | OKULLARDA REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK UYGULAMALARI II
( GUIDANCE AND PSYCHOLOGICAL CONSULTANCY PRACTICES IN SCHOOLS II ) | Z | 2 | 6 | 5.0 | 10.0 | 8 | Öğrenilen bilgileri okulda uygulamaya yönelik pratik çalışmalar yapmak | |
PDR402 | REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SEMİNERİ
( REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SEMİNERİ ) | Z | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | Rehberlik ve psikolojik danışma alanıyla ilgili bir konuyu seçip araştırma ve inceleme, araştırma sonuçlarını grup ortamında tartışma, araştırılan konuyu yazılı bir rapor haline getirme. | Choose a topic which related to guidance and counseling field, doing research and examination, Chosen topic discuss in group environment Get information about recent development in guidance and counseling field To prepare a report related to chosen topic. |
PDR404 | REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMADA ALAN ÇALIŞMASI
( REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMADA ALAN ÇALIŞMASI ) | Z | 1 | 4 | 3.0 | 4.0 | 5 | Okul öncesi, ilk ve orta öğretim okullarındaki eğitsel, mesleki, kişisel rehberlik etkinliklerinin incelenmesi, test ve test dışı tekniklerin uygulanması ve yorumlanması ve çeşitli konularda grup rehberliği programlarının geliştirilerek uygulanması. | Investigating school based guidance programs from kindergarten to high school, using individual and group assessment techniques, and developing group intervention programs for various problem settings.. |
PDR406 | MESLEK ETİĞİ VE YASAL KONULAR
( MESLEK ETİĞİ VE YASAL KONULAR ) | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Rehberlik ve psikolojik danışma alanının bir meslek olma özelliğinin incelenmesi, mesleğin üyeleri görev ve sorumlulukları, üyelerin yetiştirilmesi, mesleki örgütlenme, rehberlik ve psikolojik danışma mesleğinin etik kuralları ve etik sorunlar, ülkemizde rehberlik ve psikolojik danışma mesleğinin belli başlı sorunları, çözüm önerileri ve Girişimcilik etiğ | |
PDR408 | KURUM DENEYİMİ
( KURUM DENEYİMİ ) | Z | 1 | 2 | 2.0 | 5.0 | 3 | Çeşitli kurum ve kuruluşların (eğitim sağlık ve endüstri) psikolojik danışma ve rehberlik birimlerinde psikolojik danışma ve rehberlik hizmetleri. | Counseling and guidance services in counseling and guidance units of various (educational, medical and industrial) institutions and organizations |
PDR422 | ÇOCUK HUKUKU
( CHILD LAW ) | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Çocuk hakları evrensel beyannamesi, çocuk işçiler, çocuk istismarı, göçün çocuklar üzerindeki etkisi, dağılmış ailelerin çocuk üzerindeki etkisi, çocuk gelinler, çocuklar ile ilgili yapılan yasal düzenlemeler... | |
PDR424 | TRAVMA SONRASI PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK
( PSYCHOLOGICAL CONSULTANCY AFTER TRAUMA ) | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Kriz nedir?
Travma nedir?
Kriz ve travmanın bireyin yaşantısındaki birincil veya dolaylı etkileri nasıl olabilir?
Dolaylı travma nedir?
Nasıl farkına varılabilir?
Bireylerin travmalar karşısındaki tepkileri nasıldır?
Kısa ve uzun vadede görülebilecek etkileşimler neler olabilir?
Travma sonrasında süreklilik nedir?
Sürekliliğin etkisizleştirilerek yeniden kurgulanmasında danışana nasıl yardım edilebilir?
Kriz öncesi, sırası ve sonrası etkilerinde yardım
Kayıp ile ilgili duyguların anlaşılması.
Kayıp sonrası etkilerinin farkına varılması.
İntihar ve ölüm vakalarında yapılması gerekenlerDuygularını tanımlama, baş etme becerilerinin farkına varma, iyileşme becerilerinin etkisini kavramaya başlama.
İyileşme safhasında etkileşim.
Travma geçirmiş kişilere yardım ederken kullanılabilecek çeşitli terapötik uygulamalar | |
PDR428 | BİREYLE PSİKOLOJİK DANIŞMA UYGULAMASI II
( INDIVIDUAL COUNSELING PRACTICE II ) | Z | 1 | 2 | 2.0 | 3.0 | 3 | öğrenilen teorik bilgilerini kullanarak birey ile psikolojik danışma yürütebilme | |
EGT404 | EĞİTİMDE PROJE HAZIRLAMA
( PROJECT IN EDUCATION ) | S | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Dersin tanıtımı. Proje nedir? Özellikleri nelerdir?
2 Okullarda Proje Programları (TÜBİTAK, AB, Kalkınma Ajansı ve diğerleri)
3 Bilimsel Proje Türleri
4 Proje Geliştirme Süreci
5 Proje Konu Seçimi Süreci
6 Alanyazın Taraması
7 Projede Bilimsel Yöntemin Uygulanması
8 Proje Yönetimi, Proje Yönetiminin Bileşenleri, Proje Yöneticisi, Yöneticinin Görev/Sorumluluk Ve Becerileri
9 Proje Planlama: Zaman – Maliyet – Kaynak Planlaması
10 Proje Raporu Hazırlama, Geliştirme ve Sonuçlandırma
11 Örnek Projeler
12 Öğrenci Proje Sunumları
13 Öğrenci Proje Sunumları
14 Öğrenci Proje Sunumları | |
PDR410 | BAĞIMLILIK
( BAĞIMLILIK ) | S | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Bağımlılık kavramı, türleri, tedavi ve tanı yöntemleri, bağımlılık yapıcı maddelerin özellikleri, bağımlı ya da kullanıcı ile çalışma, aileyle çalışma, vaka(olgu) örnekleri, bağımlılıkta psikososyal yaklaşımlar ve uygulamaları, Okul Psikolojik Danışmanları açısından madde kullanım bozukluğu ile çalışma, bağımlılığın önlenmesi ve Türkiye'de durum | Recognizing substances threaten human health and used at the level of make people addictive, recognizing effects these substance on human health ,implementing nursing care for individuals with substance abuse |
PDR412 | POZİTİF PSİKOLOJİ KURAMI
( POZİTİF PSİKOLOJİ KURAMI ) | S | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | 1.Pozitif Psikoloji Kuramları
2.Pozitif Psikoloji Kuramcıları ve Temel Felsefesi
3.İyi oluş Teorisi/5 Element/Duyguları Anlamak
4.Pozitif Psikoloji ve 3 temel araştırma alanı/ Eleştiriler
5.Pozitif Psikolojinin Temel Kavramları ve Genel Özellikleri
6.Pozitif Psikolojinin 3 seviyesi
7.Pozitif Psikoterapi Çalışma Alanları
8.Pozitif Psikolojide 6 alanda 24 özellik/Önleyicilik/Eleştiriler
9.Pozitif Psikoterapi uygulama alanları-Okul, Psikopatoloji, Grupla Psikolojik danışma/ Müşavirlik/
10.Pozitif Psikoloji-Teknikler
11.Vaka Örnekleri ve uygulama | |
PDR414 | ÇÖZÜM ODAKLI TERAPİLER
( ÇÖZÜM ODAKLI TERAPİLER ) | S | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | 1. Psikolojik Danışmaya İlişkin Temel Kavramlar
2. Danışanın direnç göstermesi ne demektir? Direnç nasıl oluşur/görülür/söner?
3. Çözüm Odaklı Terapi nedir?
4. Çözüm Odaklı Yaklaşımın temel kavramları/ ÇOT Yöntem/ ÇOT Amaç
5. ÇOT’de Danışanın rolü
6. Çözüm Odaklı Terapi İlkeleri
7. Çözüm Odaklı Terapi Teknikleri
8. ÇOT Sürecinde Faktörler/Danışan-Danışman ilişkisi
9. ÇOT Danışma Süreci/1. seans,2.seans ve diğer seanslar
10.ÇOT Kullanım alanları, Çocuk/Ergen/Okul/Çift ve aile
11.Vaka örnekleri ve uygulamalar | |
PDR416 | GRUPLA PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK UYGULAMALARI
( GROUP COUNSELING PRACTICE ) | S | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | Gerçek bir grupla psikolojik danışmanlık seansları şeklinde uygulamalı devam edecek olan derste yaklaşık 10 saat teorik bilgi aktarımı sağlanacak | Approximately 10 hours of theoretical knowledge transfer will be provided in the course, which will continue as a psychological counseling session with a real group. |
PDR418 | PSIKO EĞİTSEL GRUPLAR
( PSIKO EĞİTSEL GRUPLAR ) | S | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | grup dinamikleri, psikolojik danışma uygulamaları | |
PDR420 | ENDÜSTRİ VE ÖRGÜT PSİKOLOJİSİ
( INDUSTRY AND ORGANIZATION PSYCHOLOGY ) | S | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | • Endüstri ve Örgüt Psikolojisinin Alanı • Endüstri ve Örgüt Psikolojisinin Tarihsel Gelişimi • İş ile İlgili Davranışlar • Personel Seçimi • İş Analizi • İş Ortamının Fiziksel Özellikleri • Örgütsel Yapı ve Çalışanların İşle İlgili Davranışları • Güdülenme • Gruplarda Çatışma ve Çatışmayı Çözme Biçimleri • Yönetimle İlgili Yaklaşımlar • İşsizlik ve İşten Çıkarılmanın Psikolojik Etkileri • İş Kazaları | |
KIU205 | DİKSİYON
( DICTION ) | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Ses-nefes teknikleri, anlaşılır ses çıkarma, heceleri doğru ve vurgulayabilme, düzgün cümle kurma ve konuşmaları vücut diliyle destekleme becerilerini bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. | |
KIU208 | TEMEL İLK YARDIM BECERİLERİ
( BASIC FIRST AID SKILLS ) | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | | |
KIU222 | DESEN
( PATTERN ) | G | 2 | 2 | 3.0 | 3.0 | 4 | | |
KIU224 | AFETLERDE PSIKOLOJIK ILKYARDIM
( PSYCHOLOGICAL FIRST AID IN DISASTERS ) | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | | |
KIU301 | İNSAN HAKLARI
( HUMAN RIGHTS ) | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | | |