English

FACULTY OF FINE ART AND DESIGN-INTERIOR ARCHITECTURE & ENVIRONMENTAL DESIGN (TURKISH)

KIBRIS İLİM ÜNİVERSİTESİ
CYPRUS SCIENCE UNIVERSITY
FACULTY OF FINE ART AND DESIGN-INTERIOR ARCHITECTURE & ENVIRONMENTAL DESIGN (TURKISH)
SINIF: 1 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
ATA101ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I ( ATATURK'S PRINCIPLES AND HISTORY OF TURKISH REVOLUTION I )Z202.02.02Kavramlar, tanımlar, ders yöntemleri ve kaynakların tanımı, Sanayi Devrimi ve Fransız Devrimi, Osmanlı Devleti’nin Dağılışı (XIX. Yüzyıl), Tanzimat ve Islahat Fermanı, I. ve II. Meşrutiyet, Trablusgarp ve Balkan Savaşları, I. Dünya Savaşı, Mondros Ateşkes Antlaşması, Wilson İlkeleri, Paris Konferansı, M. Kemal’in Samsun’a Çıkışı ve Anadolu’daki Durum, Amasya Genelgesi, Ulusal Kongreler, Mebusan Meclisinin Açılışı, TBMM’nin Kuruluşu ve İç İsyanlar, Teşkilat-ı Esasi Kanunu, Düzenli Ordunun Kuruluşu, I. İnönü, II. İnönü, Kütahya-Eskişehir, Sakarya Meydan Muharebesi ve Büyük Taarruz, Kurtuluş Savaşı sırasındaki antlaşmalar, Lozan Antlaşması, Saltanatın Kaldırılması
BLG101BİLGİSAYAR I ( COMPUTER I )Z202.02.02MS Word, MS Powerpoint, MS Excel, internete araştırma, internet kaynakları değerlendirme, internet kaynakları referanslama, internet güvenliği ve etik, klasör ve dosya yönetimi, bilgisayar hızı ve verimlilik konuları bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
ICM101TEMEL TASARIM I ( BASIC DESIGN I )Z446.07.08Bu ders kapsamında; temel tasarım kavramları ve ilkelerini (ör. Desen, yön, şekil-zemin ilişkisi, zıtlık, renk ve doku) öğrencilere öğretilmektedir. Ders sürecinde uygulanan tasarım ödev çalışmaları ile öğrencilerin tasarım kavramını, sürecini, ilkelerini anlama ve beceri geliştirmeleri amaçlanmaktadır.
ICM103MİMARİ TEKNİK ÇİZİM I ( ARCHITECTURAL DRAWING I )Z223.04.04Bu ders, mimarlığın temel dili olarak belirtilen grafik sunum tekniklerinin tanıtılmasına odaklanmaktadır. Ders kapsamında, öğrenciler çeşitli grafik sunum yöntemleri öğretilerek onların mimari ve mekânsal çizimde becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Sunum teknikleri ve serbest el çizimi de dâhil olmak üzere çeşitli görsel araçların kullanımı, çevreye ilişkin fikirlerin analiz edilmesi, Ortografik çizimin temelleri, render teknikleri ve format düzeni bir dizi proje çalışmaları ile öğrencilere öğretilmektedir.
ICM105SERBEST EL ÇİZİMİ ( FREEHAND DRAWING )Z223.05.04Serbest el çizim tasarım fikirlerinin ifadesinde pratik ve eğlenceli olduğu kadar kişisel de olabilen çok güçlü bir araçtır. Bu ders, katılımcıların kendi serbest el çizim ve grafik tarzlarını keşfetmelerine yardım etmeyi hedefler. Çizgi hiyerarşisi, doku, ışık-gölge kurs programının önemli elemanlarıdır. Çalışma konuları ise insan figüründen mimari elemanlara, iç mekan objelerinden doğal objelerle peyzaja kadar değişiklik gösterir.Dersler görsel örneklerle desteklenen kuramsal anlatımlar ve örnekler üzerinde yürütülen tartışmalarla başlar. Yoğunluklu olarak uygulamalar ile devam eder.
ICM107TEMEL MATEMATİK ( BASIC MATHEMATICS )Z303.04.03Bu ders, matematiğin temel kavram ve ilkelerini (ör. Denklemler ve eşitsizlikler, cebirsel ifade, logaritma, vektörler ve matrisler) öğrencilere öğretmek için tasarlanmıştır.
ING101İNGİLİZCE I ( ENGLISH I )Z303.04.03Ders, ilk yıl birinci dönemde Türkçe eğitim veren bölümlere sunulan İngilizce dersidir. Bu ders, üniversite öğrencilerinin kendi alanlarında yürüttükleri her türlü akademik faaliyette okuma, konuşma, dinleme ve yazma becerilerini A2 (Elementary) düzeyde bir etkinlikte kullanabilmelerini sağlayacak biçimde tasarlanmıştır.
KGU400KİŞİSEL GELİŞİM UYGULAMALARI ( PERSONAL DEVELOPMENT PRACTICES )Z000.00.00
ORY100ORYANTASYON ( ORIENTATION )Z000.00.00The contents of the ORY 100 University Life Introduction Course at Cyprus Science University cover various aspects aimed at providing students with a comprehensive understanding of university life. The course typically includes the following key components: 1. Introduction to University Resources: - Overview of academic and administrative resources available on campus. - Introduction to libraries, research facilities, and online databases. 2. Academic Guidance: - Guidance on course selection, academic planning, and understanding degree requirements. - Information on grading systems, academic policies, and procedures. 3. Social Integration: - Activities to promote interaction among students and build a sense of community. - Introduction to student clubs, organizations, and extracurricular opportunities. 4. Time Management and Study Skills: - Strategies for effective time management to balance academic and personal life. - Study skills, note-taking techniques, and exam preparation. 5. Career and Professional Development: - Overview of career services and resources available to students. - Introduction to internship opportunities, resume building, and career planning. 6. Health and Wellness: - Information on campus health services and resources. - Promoting physical and mental well-being, stress management, and coping strategies. 7. Ethical Conduct and Academic Integrity: - Discussion on academic ethics, plagiarism, and the importance of integrity. - Understanding the university's code of conduct. 8. Technology and Campus Systems: - Familiarization with the university's online platforms, learning management systems, and student portals. - Guidance on using technology for academic purposes. 9. Diversity and Inclusion: - Exploration of cultural diversity and inclusivity on campus. - Understanding and respecting differences among students. 10. Orientation to University Policies: - Overview of important university policies, rules, and regulations. - Information on student rights and responsibilities. 11. Student Support Services: - Introduction to counseling services, academic advising, and support available for students facing challenges. By covering these diverse topics, the ORY 100 course aims to equip students with the knowledge and skills necessary for a successful and fulfilling university experience.
TRK101TÜRK DİLİ I ( TURKISH LANGUAGE I )Z202.02.02Bildirim, Dil ve Dilin Özellikleri; Dil-Düşünce İlişkisi; Dilin Gücü; Ana Dili-Yerel Dil-Millet Dili-Devlet Dili- Eğitim Dili-Kültür Dili- Uluslar arası Dil; Dil-Kültür İlişkisi; Medeniyet; Dilekçe Yazımı; Dil Aileleri-Dil Grupları -Türkçenin Dünya Dilleri Arasındaki Yeri; Türk Dilinin Tarihî Dönemleri ve Gelişmesi; Dil Bilgisi ve Bölümleri; Sözcük Çeşitleri-Kök-Ek; Cümle ve Cümlenin Öğeleri; Yazım Kuralları ve Uygulaması; Noktalama İşaretleri ve Kullanımıyla İlgili Uygulamalar
SINIF: 1 - DÖNEM: 2
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
ATA102ATATÜRK İLKELERI VE İNKILAP TARIHI II ( ATATÜRK'S PRINCIPLES AND HISTORY OF TURKISH REVOLUTION II )Z202.02.02Siyasal Alanda Yapılan İnkılâplar, Hukuk Alanında Yapılan İnkılâplar, Eğitim ve Kültür Alanında Yapılan İnkılâplar, İktisâdi Alanda Yapılan İnkılâplar, Sosyal Alanda Yapılan İnkılâplar, Atatürk İlkeleri, Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası, İkinci Dünya Savaşı Yıllarında TürkiyeThis course introduces the features of the Turkish Revolution and similar concepts, the reforms of the Ottoman Empire before the Turkish Revolution, the importance of Ataturk’s reforms, the emergence of Ataturk’s thought system and the revolutionary effect of the new Turkish Republic, and the Turkish war of independence.
BLG102BİLGİSAYAR II ( COMPUTER II )Z202.02.02İleri seviyede MS Excel kullanımı
ICM102TEMEL TASARIM II ( BASIC DESIGN II )Z446.07.08Bu ders, temel tasarım kavramlarının (mekân, oran, ölçek, insan boyutları ve aktiviteleri) ve 3B tasarım problemlerinin (kullanıcı, fonksiyon ve yapı) devamıdır.
ICM104MİMARİ TEKNİK ÇİZİM II ( RENDERING AND PRESENTATION TECHNIQUES )Z223.04.04Mimari çizimlerin tüm dünyada geçerli olan teknik çizim kuralları ve prensiplerine göre yaptırılması amaçlanmaktadır. Teori ve uygulama aşamalarından oluşan bu ders kapsamında çeşitli geometrik şekil ve cisimlerin çizimlerinden başlayarak az mekânla bir ev projesi üzerine çalışılmaktadır. Çizim yaptırılan proje avam ve uygulama projesi karakterlerinde tefrişli, ölçülendirmeli ve kotlu olarak çizdirilmektedir. Plan ve kesitlerin çizimleri üzerinde uygulamalar yaptırılmaktadır.
ICM106GÖRSEL İLETİŞİM TEKNİKLERİ ( ARCHİTECTURAL DRAWİNG II )Z223.05.04Bu dersin amacı, öğrencilere çeşitli çizim ve sunum tekniklerini tanıtarak eskiz ve çizim becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Bu bağlamda, öğrencilere çeşitli medya araçları (ör. İşaretleyiciler, sulu boya kalemleri, renkli kalemler vb.) ve teknikleri (ör. Gölgelendirme, ince kıvrımlar, pürüzsüz/eritme ve çapraz tarama) tanıtılarak bir objenin geometrik formunun vurgu, ton, contrast ve gölge ile zenginleştirilmesi amaçlanmaktadır.
ICM108YAPI BİLGİSİNE GİRİŞ ( INTRODUCTION TO BUILDIG CONSTRUCTION )Z223.04.04Bu ders kapsamında, yapı, mimarlık ve yapı teknolojileri, yapı elemanları (ör. Duvar, döşeme, çatı, merdiven, iç bölme) ve yapım yöntemleri öğrencilere tanıtılmaktadır.
ING102İNGİLİZCE II ( ENGLISH II )Z303.04.03Ders, İngilizce I dersinin devamı niteliğindedir. Bu ders, üniversite öğrencilerinin kendi alanlarında yürüttükleri her türlü akademik faaliyette okuma, konuşma, dinleme ve yazma becerilerini A2 (Elementary) düzeyde bir etkinlikte kullanabilmelerini sağlayacak biçimde tasarlanmıştır.
TRK102TÜRK DİLİ II ( TURKISH LANGUAGE II )Z202.02.02Cümle Çeşitleri; Anlatım Bozuklukları; Paragraf; Anlatım Biçimleri; Yazılı Anlatım Türleri; Sözlü Anlatım Türleri; Yazım Kuralları ve Noktalama İşaretleri
SINIF: 2 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
ICM201İÇ MEKÂN TASARIM STÜDYOSU I ( INTERIOR DESIGN STUDIO I )Z446.09.08Bu stüdyo dersinin temel amacı, küçük ölçekli bir iç mekân tasarım projesi ile iç mimarlık bölümü öğrencilerinin teorik bilgilerini ve pratik becerilerinin geliştirilmesi amaçlamaktadır. Tasarımın temel öğeleri ve ilkeleri, mekân, antropometri ve insane mekânsal gereksinimleri tasarım projesine entegre edilen başlıca konulardır. Ayrıca, öğrencilerin konsept geliştirme, mekan organizasyonu, yapısal analiz, malzeme, aydınlatma, renk ve doku konularını değerlendirmeye alması beklenmektedir.
ICM203İÇ MEKANDA MALZEME ( INTERIOR MATERIALS )Z223.04.04Bu ders kapsamında, öğrencilere iç mekânda kullanılan temel yapı malzemeleri, özellikleri, malzeme seçiminde kullanılan temel ilkeler açıklanmaktadır.
ICM205BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM I ( COMPUTER AIDED DESIGN I )Z223.04.04Bilgisayar temel kavramları, bilgisayarın Mimarlıkta kullanım olanakları, Bilgisayar Destekli Çizim Tekniği (CAD), ofis ve grafik yazılımları, 2D ve 3D modeli öğrencilere tanıtılmaktadır.
ICM207İÇ MİMARLIKTA YAPI I ( CONSTRUCTION İN INTERIOR ARCHITECTURE I )Z223.05.04Bu dersin amacı, öğrencilerin yapı elemanlarının analizi, tasarımı ve yapımına ilişkin teorik bilgi ve pratik becerilerini geliştirmeye odaklanmaktadır. Bu bağlamda, çatı sistemleri (ör. asma çatılar), çatı ışıkları, duvar boşlukları, kapı, pencereler, parapet duvarlar, korkuluk, küpeşteler, yapıda yüzey bitişleri ve kaplamalar değerlendirmeye alınmaktadır.
ICM209AYDINLATMA ( LIGHTINING )Z202.03.02Bu ders, mimarlık ve iç mimarlıkta (ör. İç ve dış mekânlarda aydınlatma) doğal (ör. güneş ışığı) ve yapay aydınlatmaya giriş niteliğindedir.
ICM211ANTİK MİMARLIK TARİHİ ( HISTORY OF ANCIENT ARCHITECTURE )Z202.02.02Bu ders, prehistorik dönemden başlayarak Orta Çağ sonuna kadar olan süreçteki başlıca mimari, sanatsal ve insan yerleşimlerine (ör. Antik Yunan, Roma ve Bizans mimarlıklarının başlıca özellikleri) odaklanmaktadır.
ICM213EKOLOJİ VE TASARIM ( ECOLOGY AND DESIGN )Z303.03.03Bu ders kapsamında, ekoloji ve ekosistem temel kavramları, teorik bilgiler, ve bu bilgileri tasarıma entegre etmeye ilişkin potansiyel yaklaşımlara odaklanmaktadır. Doğal sistem ve işlevleri temeline dayanan sürdürülebilir/ekolojik tasarım açıklanmaktadır. Sürdürülebilir tasarım, sürdürülebilir kentsel ve bölgesel tasarım işlenecek konular arasındadır.
SINIF: 2 - DÖNEM: 2
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
ICM202İÇ MEKÂN TASARIM STÜDYOSU II ( INTERIOR DESIGN STUDIO II )Z446.09.08Bu tasarım stüdyosu insan davranışlarını, tasarım ilkelerini, uygun teknolojileri, iç ve dış mekân ilişkisini, iklimsel özellikleri, servis alanlarının işlevlerini, uygun renk, malzeme ve mobilya seçimleri ile bir iç mekân tasarım projesi (ör. kafe ve kitapçı) geliştirmeyi amaçlamaktadır.
ICM204ERGONOMİ ( ERGONOMICS )Z223.04.04Bu dersin amacı iç mimarlık öğrencilerine ergonomic standartları, system güvenliği, duyusal ve motor işlemleri, ergonomi temel araştırma teknikleri, tasarım ilkeleri ve bu ilkelerin tasarım sürecine entegrasyonu, ve antropometrik çalışmaları içermektedir. Ayrıca, ergonomi bilgisinin iç mekan çalışmalarına nasıl entegre edildiği örnek çalışmalar ile gerçekleştirilecektir.
ICM206BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM II ( COMPUTER AIDED DESIGN II )Z223.04.04Bu ders kapsamında ileri düzeyde Bilgisayar Destekli Çizim Tekniği (CAD), konu ve programları öğrencilere öğretilmektedir.
ICM208İÇ MİMARLIKTA YAPI II ( CONSTRUCTION IN INTERIOR ARCHITECTURE II )Z223.04.04Bu dersin içeriği yapı elemanlarına bütüncül olarak yaklaşmaktır. Bu bağlamda, inşaat sektöründeki üretim süreçleri (şantiye içi ve şantiye dışı üretim), konvansiyonel bina yapımı, şantiye organizasyonu ve yönetimi, üretim aşamaları ve prefabrik bina sistemleri (ör. prefabrik betonarme paneller.
ICM210TOPOĞRAFYA ( SURVEYING AND MAPPING )Z303.03.03Bu ders doğrusal mesafe ölçme, işaretleme, açı ölçme, hata hesabı, doğrudan ve dolaylı düzeltmeler, diferansiyel düzleme, iniş ve çıkışlar, traverse survey, azimuth ve koordinat hesapları, alan hesaplamaları, trigonometric düzleme eşyükselti eğrileri, kurve uygulamaları uzaktan algılama ve fotogrametri gibi konuları kapsamaktadır.
ICM212TÜRK MİMARLIK TARİHİ ( HISTORY OF TURKISH ARCHITECTURE )Z202.02.02Bu ders kapsamında, İslam öncesi Asya’da Türk mimarisi, Anadolu Türk mimarisi, Anadolu Selçuklu mimarisi ve 17. yy. sonuna kadar Osmanlı mimarisi konuları öğrencilere açıklanmaktadır.
ICM214PEYZAJ MİMARLIĞI TEORİSİ ( THEORY OF LANDSCAPE ARCHITECTURE )Z303.04.03Bu ders kapsamında, öğrencilere insanın bütün faaliyetlerinin temelini oluşturan doğayı anlama, çeşitli nedenlerle (ör. Formlar, doğal olaylar ve doğanın ve yapılı çevrenin özellikleri) planlamada karşılaşılan zorluklar, habitat olarak insanın yaşam alanı, iklimin etkisi, doğal kaynak olarak arazi ve su, topografya, bitki örtüsü ve peyzaj bitkisel tasarımı, peyzaj yapıları, peyzaj karakterinin oluşumu, alan seçimi ve analizi ve diğer benzeri konular öğretilmektedir. Ayrıca, insanların daha verimli ve sağlıklı olmasına katkı sağlayacak çağdaş mekânsal planlama yaklaşımları açıklanmaktadır.
SINIF: 3 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
ICM301İÇ MEKÂN TASARIM STÜDYOSU III ( INTERIOR DESIGN STUDIO III )Z446.09.08Bu tasarım projesi, öğrenciler daha geniş bir alan ve kullanıcı sayısına sahip bir mekana (ör. Mağaza ve kafe) ait karmaşık sorunları çözme ve sürdürülebilirlik yaklaşımını uygulamasına odaklanmaktadır.
ICM303MOBİLYA TASARIMI VE YAPIMI I ( FURNITURE DESIGN AND CONSTRUCTION I )Z223.05.04Bu ders, malzeme, estetik, tasarım ilkeleri, ergonomic ve detayları temel alarak mobilya tasarımı ve yapımına odaklanmaktadır. Bu bağlamda, mobilya tasarımı kavramları, uygulama faaliyetleri, tasarım yöntemleri, tasarım elementleri ve ilkeleri tasarım sürecine entegre edilmektedir.
ICM305MİMARİ AKUSTİK ( ARCHITECTURAL ACOUSTICS )Z223.04.04Bu ders, öğrencilere salon ve benzeri mekânlarda akustik ve gürültü sorunlarına ilşkin çözümler üretmeye odaklanmaktadır. Dersin başlıca konuları, salon ve benzeri mekânlarda doğal ve yapay akustik sağlama, akustik kriterlerin belirlenmesi ve uygulanması, uygun malzemelerin seçimi ve tasarımıdır.
ICM307İÇ MEKÂN PEYZAJ TASARIMI ( INTERIOR LANDSCAPE DESIGN )Z223.04.04İç mekân peyzaj tasarımı, daha sağlıklı (ör. Hava kalitesini iyileştirme) ve estetik açıdan daha zengin mekânlar yaratmak için iç mekânlarda bitkilerin tasarım sürecini ifade etmektedir. Bu nedenle de, iç mekânlarda (ör. Ofis, otel, alışveriş merkezleri ve hastane) peyzaj düzenlemesi hızla büyüyen bir endüstridir. Bu ders iç mekan iç mekan peyzaj tasarım teorisi ve pratiği, temel peyzaj tasarım ilkeleri (örneğin renk, odaklanma ve kontrast), iç mekan bitkileri, uygun bitki seçimi, iç mekan bitkilerinin estetik ve fonksiyonel amaçlı kullanımı konularına odaklanmaktadır. Öğrencilerin iç mekânlar için uygun bitkileri seçerek insanlar için daha sağlıklı ve zengin mekânlar tasarlamaya yönelik bilgi ve beceriye sahip olmaları beklenmektedir.
ICM309AVRUPA MİMARLIK TARİHİ ( HISTORY OF EUROPEAN ARCHITECTURE )Z202.02.02Bu ders kapsamında açıklanacak temel konular: Ortaçağ Döneminde mimari, Romanesk dönem mimarlığı, Gotik, Rönesansın (Kapitalizm ve Hümanizm) ve kent kültürünün ortaya çıkışı, Maniyerizm, Aydınlanma mimarisi ve 19. yy. kentleri.
ICM311YAZ STAJI I ( SUMMER PRACTICE I )Z021.03.02Öğrenciler şantiye ve mimari ofislerde çalışarak teorik bilgi ve becerilerini geliştirmesi amaçlanmaktadır.
ICM313MUTFAK TASARIMI ( KİTCHEN DESIGN )S223.03.04Banyo, mutfak, tuvalet vb. ıslak mekânlarda dikkat edilmesi gereken tasarım kuralları, ergonomik yönden mekân gereksinimleri, uygulama yöntemleri, modüler mutfak ve banyo tasarım uygulamalarının incelenmesi, ıslak mekânlarda kullanılması uygun olan yapı malzemeleri ve uygulama detayları hakkında incelemeler ve uygulama çalışmaları.
SINIF: 3 - DÖNEM: 2
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
ICM302İÇ MEKÂN TASARIM STÜDYOSU IV ( INTERIOR DESIGN STUDIO IV )Z446.09.08Bu tasarım stüdyosu, insanın ihtiyaçları, demografik ve kültürel özellikleri, ana teknolojileri ve mobilyaları temel alarak karmaşık bir kamusal alanın (ör. Alışveriş merkezi) iç tasarımına odaklanmaktadır.
ICM304MOBİLYA TASARIMI VE YAPIMI II ( FURNITURE DESIGN AND CONSTRUCTION II )Z223.06.04Bu ders fonksiyon, malzeme, estetik, yapım teknikleri, ergonomi, antoprometri ve detayı temel alarak mobilya tasarımı ve yapım sürecini anlamaya odaklanmaktadır. Öğrencilerin bir mobilyanın konsept aşamasından tasarımın son noktası olan prototip mobilya üretim aşamasına kadar olan süreci anlaması amaçlanmaktadır.
ICM306ÇEVRE KONTROLÜ ( ENVIRONMENTAL CONTROL )Z223.04.04Bu ders yapılı çevre tasarımını etkileyen başlıca faktörlere (ör. iklim, ışık ve ses) ve etkilerine giriş niteliğindedir. Bu bağlamda, temel çevresel standartlar (ör. ısı ve gürültü) ve ilgili maddeler tartışılmaktadır. Açıklanan konular bazında bir proje çalışması gerçekleştirilmektedir.
ICM308İÇ MEKANDA DETAY ( INTERIOR DETAILING )Z223.06.04Bu dersin amacı; farklı bitirme malzemeleri ve detaylarını kullanarak iç mekanlarda tasarım sorununun nasıl çözümleneceğine odaklanmaktadır.
ICM310ÇAĞDAŞ MİMARLIK TARİHİ ( HISTORY OF CONTEMPORARY ARCHITECTURE )Z202.02.02Bu ders kapsamında, çağdaş mimari yaklaşımlar (ör. Ekspresyonizm, Fütürizm ve Konstrüktivizm, Postmodernizm) açıklanmaktadır.
ICM312SANAT VE ESTETİK ( ART AND AESTHETICS )S202.03.02Su, binalarda temiz, sıcak ve pis su sistemleri, kazan dairesi havalandırma ve klimalar, topraklama, sigortalar, elek. Anahtar ve şalterler, elek motorları. Aydınlatmanın önemi, ışık kaynaklarının tanıtılması, aydınlatma kontrolü gibi hususların tanıtılması.
SINIF: 4 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
ICM401İÇ MEKÂN TASARIM STÜDYOSU V ( INTERIOR DESIGN STUDIO V )Z446.010.08Bu tasarım stüdyosu, makro ölçekte kentsel alanda çok katlı bina komplekslerinin (ör. Konut, toplu konut ve okul) iç mekân tasarımına odaklanmaktadır.
ICM403PROJE YÖNETİMİ ( PROJECT MANAGEMENT )Z202.06.02Bu ders, bir bina projesinin yaşam dönemi süreci, proje yönetimi, proje yönetim sürecinin aşamaları ve proje yönetimini uygulama konularını kapsamaktadır.
ICM405YAZ STAJI II ( SUMMER PRACTICE II )Z021.03.02Öğrenciler mimari ofis veya şantiyede çalışarak eğitim sürecinde öğrendiği bilgileri uygulamalı olarak deneyimlemesi ve tecrübe kazanması amaçlanmaktadır.
ICM407SÜRDÜRÜLEBİLİR KENTLER ( SUSTAINABLE CITIES )S303.06.03Bu ders; Yapili ve dogal cevreler sagligi nasil etkiler,Sagligi belirleyici etkenler,Saglikli sehir kavrami,Carpik kentlesme ve toplum sagligi,Yurunebilirlik,Arazi kullanimi,Ara Sınav,Sehir olcegindeki sagligi (saglikli olmayi) belirleyici etkenler,Acik alan (dinlence alani) ve sosyal donatilar,Yesil/eko catilar,Saglikli ekosistemler ve surdurulebilir sehirler,Kentsel alanlar ve kentsel yasam,Saglikli konut nedir,Akilli/saglikli evler; konularını içermektedir.
ICM409ÇELİK YAPILAR ( STEEL STRUCTURES )S303.05.03Çelik yapı tasarımı ile ilgil genel bilgiler ve yapısal özelikler, yükler ve yük birleşimleri, Güvenlik Katsayıları ile Tasarım(GKT) ve Yük ve Dayanım Katsayıları ile Tasarım(YDKT) yöntemleri, eksenel çekme etkisindeki elemanların tasarımı, eksenel basınç etkisindeki elemanların tasarımı, eğilme momenti etkisindeki elemanların tasarımı, eğilme momenti ve eksenel basınçın birlikte etkidiği yapı elemanlarının tasarımı, birleşimler ve birleşim elemanları, kaynaklı ve cıvatalı birleşimlerin tasarımı.
SINIF: 4 - DÖNEM: 2
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
ICM402BİTİRME PROJESİ ( GRADUATION PROJECT )Z446.010.08Mezuniyet projesi, tasarımın bütün aşamlarının entegrasyonu ile kompleks bir mimari tasarım projesine (ör. Kamu ve kültür binası) odaklanmaktadır. Projenin tasarım sürecinde belirtilen kriterler dikkate alınmaktadır: topografya, iklim, tarihsel süreç, peyzaj, ana ulaşım aksları, servis, sirkülasyon ve taşıt ulaşımı, mekanın organizasyonu, iç ve dış mekanlar arasında süreklilik.
ICM404MESLEKİ UYGULAMA ( PROFESSIONAL PRACTICE )Z303.06.03Bu ders kapsamında, mimar adayı öğrencilere mimarlık mesleğinin mevzuatı, proje maliyeti hesaplama, imar kanununa dayalı uygulamalar, kentsel planlama ve sorunları açıklanmaktadır.
ICM406YAPILI ÇEVRENİN TASARIMI ( DESIGN OF THE BUILT ENVIRONMENT )Z303.05.03Sağlıklı yapılı bir çevre insan sağlığı, refahı ve yaşam kalitesine önemli katkılar sağlar. Bu bağlamda, bu ders kapsamında işlenecek başlıca konular: yapılı çevre kavramı ve yaklaşımı, birbiriyle ilişkili bütün bileşenleri, yapılı çevrenin işlevsel ve estetik özelliklerinin tasarımı, planlama ve yönetimi, kentsel ve kırsal alanlarda yapılı çevrenin kullanımı ve kalitesine ilişkin uygun çözümler.
ICM408SÜRDÜRÜLEBİLİR MİMARLIK ( SUSTAINABLE ARCHITECTURE )S303.05.03Çarpık yaşam alanlarının da etken olduğu çevresel sorunları, hen insan hem de çevre sağlığını tehtid etmeyecek şekilde inşaa etmek için gerekli araç ve öngörüleri, bütüncül bir bakış açısında harmanlamaya, değerlendirmeye, birleştirmeye çalışarak, buna hizmet edecek enerji etkin, sağlıkı, karbon ayak izi düşük, toplumsal sosyal sürdürülebirliği destekleyen yapıları tasarlamak
ICM410MİMARLIK VE PEYZAJ ( ARCHITECTURE AND LANDSCAPE )S303.04.03Temel kavram ve kuramlar, peyzaj tasarımının aşamalar; amaç ve ereğin belirlenmesi, alan inceleme çizem ve yazanakları, gereksinim izlencesi, değişik kullanımlar için yer seçimi ve alan kullanımı ilkeleri, ekoloji ve tasarım, işlev çizgesi, kavramsallaştırma ve kavramsal tasar, işlevsel kavramsallaştırma, felsefi kavramsallaştırma, gereksinim izlencesi yönünde tasar seçeneklerinin geliştirilmesi, biçim geliştirme; geometrik biçimler, 90, 45 -90, 30-60, çember ve türetilmiş düzenler, doğaya öykünen biçimler, bütünleştirilmiş biçimler, düzen oluşturma ilkeleri, kuralsız tasarımlar, ön tasar, yapısal ve bitkisel tasar uygulamaları.
EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.