HEMŞİRELİK (İNGİLİZCE) BÖLÜMÜ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ |
||||||
Ders Adı | Kodu | Yılı | Yarıyılı | Süresi (T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
FUNDAMENTALS OF NURSING | NRS201 | 2 | 4 | 3+0 | 3.0 | 5.0 |
S.No |
Dersin Öğrenme Çıktıları Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler. |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) |
---|---|---|
1 | Kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları ve bunların içeriğinde yer alan temel prensip ve metotlar hakkında bilgi sahibi olur. | 1 (5), 2 (5), 3 (5), 4 (5), 5 (5), 6 (5), 7 (5), 8 (5), 9 (5), 10 (5), 11 (5), 12 (5), 13 (5), 14 (1), 15 (4), 16 (5), 17 (5) |
2 | Hastanın hemşirelik bakım ihtiyacını değerlendirir, hemşirelik tanısını oluşturur ve bunları önemine göre sıralar. | 1 (5), 2 (5), 3 (5), 4 (5), 5 (5), 6 (5), 7 (5), 8 (5), 9 (5), 10 (5), 11 (5), 12 (5), 13 (5), 14 (1), 15 (4), 16 (5), 17 (5) |
3 | Kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarını hemşirelik süreciyle birlikte tamamlar. | 1 (5), 2 (5), 3 (5), 4 (5), 5 (5), 6 (5), 7 (5), 8 (5), 9 (5), 10 (5), 11 (5), 12 (5), 13 (5), 14 (1), 15 (4), 16 (5), 17 (5) |
4 | Hasta bakımı süresince riskler ortaya çıkmadan önce, mevcut durumu analiz eder ve risklerin eliminasyonunu sağlar. | 1 (5), 2 (5), 3 (5), 4 (5), 5 (5), 6 (5), 7 (5), 8 (5), 9 (5), 10 (5), 11 (5), 12 (5), 13 (5), 14 (1), 15 (4), 16 (5), 17 (5) |
5 | Hastanın vital bulgularını alır, kayıt eder ve hastanın mevcut durumuyla ilgili yorumlar. | 1 (5), 2 (5), 3 (5), 4 (5), 5 (5), 6 (5), 7 (5), 8 (5), 9 (5), 10 (5), 11 (5), 12 (5), 13 (5), 14 (1), 15 (4), 16 (5), 17 (5) |
6 | Fiziksel muayenenin ( inspeksiyon, palpasyon, perküsyon ve oskültaston ) nasıl yapılacağını öğrenir ve uygular. | 1 (5), 2 (5), 3 (5), 4 (5), 5 (5), 6 (5), 7 (5), 8 (5), 9 (5), 10 (5), 11 (5), 12 (5), 13 (5), 14 (1), 15 (4), 16 (5), 17 (5) |
7 | Hastanın öz bakım ihtiyacını belirler ve kanıta dayalı uygulamalarla hayata geçirir. | 1 (5), 2 (5), 3 (5), 4 (5), 5 (5), 6 (5), 7 (5), 8 (5), 9 (5), 10 (5), 11 (5), 12 (5), 13 (5), 14 (1), 15 (4), 16 (5), 17 (5) |
8 | Mobilizasyon ilkelerini göz önüne alarak, uygun hastayı uygun yöntemlerle mobilize eder ve mobilizasyon süresince hastanın aktivite intoleransını değerlendirir. | 1 (5), 2 (5), 3 (5), 4 (5), 5 (5), 6 (5), 7 (5), 8 (5), 9 (5), 10 (5), 11 (5), 12 (5), 13 (5), 14 (1), 15 (4), 16 (5), 17 (5) |
9 | Yetişkin ve pediatrik doz hesaplanmasının nasıl yapılacağını ve ilaç uygulama yollarını öğrenir ve altı doğru ilkeye uyarak ( doğru ilaç, doğru doz, doğru hasta,doğru yol,doğru zaman ve doğru dokümentasyon) ilaç uygulamalarını gerçekleştirir. | 1 (5), 2 (5), 3 (5), 4 (5), 5 (5), 6 (5), 7 (5), 8 (5), 9 (5), 10 (5), 11 (5), 12 (5), 13 (5), 14 (1), 15 (4), 16 (5), 17 (5) |
10 | Enfeksiyonu önleme ve enfeksiyon zincirini kırmada hijyenik uygulamaların önemini kavrar ve izolasyondaki hastaya nasıl bakım vereceği hakkında bilgi sahibi olur. | 1 (5), 2 (5), 3 (5), 4 (5), 5 (5), 6 (5), 7 (5), 8 (5), 9 (5), 10 (5), 11 (5), 12 (5), 13 (5), 14 (1), 15 (4), 16 (5), 17 (5) |