HEMŞİRELİK (İNGİLİZCE) BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
FUNDAMENTALS OF NURSING NRS201 2 4 3+0 3.0 5.0


S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi)
1 Kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları ve bunların içeriğinde yer alan temel prensip ve metotlar hakkında bilgi sahibi olur.1 (5), 2 (5), 3 (5), 4 (5), 5 (5), 6 (5), 7 (5), 8 (5), 9 (5), 10 (5), 11 (5), 12 (5), 13 (5), 14 (1), 15 (4), 16 (5), 17 (5)
2 Hastanın hemşirelik bakım ihtiyacını değerlendirir, hemşirelik tanısını oluşturur ve bunları önemine göre sıralar.1 (5), 2 (5), 3 (5), 4 (5), 5 (5), 6 (5), 7 (5), 8 (5), 9 (5), 10 (5), 11 (5), 12 (5), 13 (5), 14 (1), 15 (4), 16 (5), 17 (5)
3 Kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarını hemşirelik süreciyle birlikte tamamlar.1 (5), 2 (5), 3 (5), 4 (5), 5 (5), 6 (5), 7 (5), 8 (5), 9 (5), 10 (5), 11 (5), 12 (5), 13 (5), 14 (1), 15 (4), 16 (5), 17 (5)
4 Hasta bakımı süresince riskler ortaya çıkmadan önce, mevcut durumu analiz eder ve risklerin eliminasyonunu sağlar.1 (5), 2 (5), 3 (5), 4 (5), 5 (5), 6 (5), 7 (5), 8 (5), 9 (5), 10 (5), 11 (5), 12 (5), 13 (5), 14 (1), 15 (4), 16 (5), 17 (5)
5 Hastanın vital bulgularını alır, kayıt eder ve hastanın mevcut durumuyla ilgili yorumlar.1 (5), 2 (5), 3 (5), 4 (5), 5 (5), 6 (5), 7 (5), 8 (5), 9 (5), 10 (5), 11 (5), 12 (5), 13 (5), 14 (1), 15 (4), 16 (5), 17 (5)
6 Fiziksel muayenenin ( inspeksiyon, palpasyon, perküsyon ve oskültaston ) nasıl yapılacağını öğrenir ve uygular.1 (5), 2 (5), 3 (5), 4 (5), 5 (5), 6 (5), 7 (5), 8 (5), 9 (5), 10 (5), 11 (5), 12 (5), 13 (5), 14 (1), 15 (4), 16 (5), 17 (5)
7 Hastanın öz bakım ihtiyacını belirler ve kanıta dayalı uygulamalarla hayata geçirir.1 (5), 2 (5), 3 (5), 4 (5), 5 (5), 6 (5), 7 (5), 8 (5), 9 (5), 10 (5), 11 (5), 12 (5), 13 (5), 14 (1), 15 (4), 16 (5), 17 (5)
8 Mobilizasyon ilkelerini göz önüne alarak, uygun hastayı uygun yöntemlerle mobilize eder ve mobilizasyon süresince hastanın aktivite intoleransını değerlendirir.1 (5), 2 (5), 3 (5), 4 (5), 5 (5), 6 (5), 7 (5), 8 (5), 9 (5), 10 (5), 11 (5), 12 (5), 13 (5), 14 (1), 15 (4), 16 (5), 17 (5)
9 Yetişkin ve pediatrik doz hesaplanmasının nasıl yapılacağını ve ilaç uygulama yollarını öğrenir ve altı doğru ilkeye uyarak ( doğru ilaç, doğru doz, doğru hasta,doğru yol,doğru zaman ve doğru dokümentasyon) ilaç uygulamalarını gerçekleştirir.1 (5), 2 (5), 3 (5), 4 (5), 5 (5), 6 (5), 7 (5), 8 (5), 9 (5), 10 (5), 11 (5), 12 (5), 13 (5), 14 (1), 15 (4), 16 (5), 17 (5)
10 Enfeksiyonu önleme ve enfeksiyon zincirini kırmada hijyenik uygulamaların önemini kavrar ve izolasyondaki hastaya nasıl bakım vereceği hakkında bilgi sahibi olur.1 (5), 2 (5), 3 (5), 4 (5), 5 (5), 6 (5), 7 (5), 8 (5), 9 (5), 10 (5), 11 (5), 12 (5), 13 (5), 14 (1), 15 (4), 16 (5), 17 (5)