English


GUIDANCE AND PSYCHOLOGICAL COUNSELING (TURKISH) PROGRAMME
COURSE DESCRIPTION
Name of the Course Unit Code Year Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
TURKISH EDUCATION HISTORY EGT206 2 4 2+0 2.0 3.0


SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING
1.Akyüz, Yahya, Türk Eğitim Tarihi: M.Ö. 1000-M.S. 2010: Pegem A Yayıncılık, Ankara, 2010
2.Kılınç, Mustafa ve Keçeci Kurt, Songül, Türk Eğitim Tarihi, 2019, PEGEM AKADEMİ.
3.Barthold, V.V., Orta Asya Türk Tarihi Hakkında Dersler, (Haz. Kazım Yaşar KOPRAMAN- İsmail AKA, Türk Tarih Kurumu, 2006.
4.Bouamrame, C., “İslam Tarihinde Eğitim-Öğretim Kurumları”, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, C. 15, S.2, s.279-285.
5. İbn-i Sina, El-Kanun Fi’t Tıbb, C.1-5, (Çav. Esin Kahya), Atatürk Kültür Merkezi yayını. Ankara, 2017.
6. Köprülü, Fuat, “Vakıf Müessesesi ve ve Vakıf Vesikalarının Tarihi Ehemmiyeti”, Vakıflar Dergisi, S.I, s.1-6, Ankara, 1998.
7. Adalıoğlu, H., Selçuklular Devri İlmi Çalışmalar, Türk Tarihi El Kitabı, Grafiker Yayınları, Ankara, 2019.
8.Kafesoğlu, İ., Selçuklular ve selçuklu Tarihi Üzerine Araştırmalar, Ötüken Yayınları, Ankara, 2014.
9. Kırpık G. İlk Türk İslam Devletlerinde Eğitim, Türk Eğitim Tarihi El Kitabı, Grafiker Yayınları, Ankara, 2019.
10.Makdisi, G., Ortaçağda Yükseköğretim İslam Dünyası ve Hristiyan Batı, (Çev. Ali Hakan Çavuşoğlu-Tuncay Başoğlu), İstanbul, 2018.
11.Mahmut Kaşgarlı, Divan-ı Lügati’t Türk, Türk Dil Kurumu Yaınları, Ankara, 2013.
12. Kemaloğlu, M., XI ve XII Yüzyıl Türkiye Selçuklu Devletinde Eğitim Öğretim (Medreseler), Akademic Journal of History and Idea, II, V., s. 26-79.
13. Kırpık G., İlk Türk İslam Devletlerinde Eğitim, Türk Eğitim Tarihi El Kitabı, 2019.
14.Nizamülmülk, Siyasetname, (Çev. Mehmet Kanar), Ses Yayınları, İstanbul, 2015.
15. Ocak, A., Selçuklu Devri Üniversiteleri Nizamiye Medreseleri, Nizamiye Akademi, Sitanbul, 2017.
16. Bilge, M., İlk Osmanlı Medreseleri, İstanbul Üniversitesi yayınları, İstanbul, 84.
17.Çağatay, N., Bir Türk Kurumu Olan Ahilik, Türk Tarih Kurumu Yayınları, Ankara, 1974.
18. Ergin, O.N., Türkiye Maarif Tairi, C.I-II, Eser Matbaası, İstanbul, 1977.
19.İzgi, C., Osmanlı Medreselerinde İlim,(Riyazi İlimler), C.I, İz Yayınları, İstanbul, 1997.
20.Özkan, S., Trük Eğitim Tarihi, Ba.2, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2008.
21. Sarıkaya, Y., Medreseler ve Modernleşme, İz Yayınları, İstanbul, 1997.
22.Binbaşıoğlu, C., Başlangıçtan Günümüze Türk Eğitim Tarihi, (Genişletilmiş 2.nci Baskı), Anı Yayıncılık, Ankara, 2014.
23.Koçer, H.A., Türkiye’de Modern Eğitimin Doğuşu ve Gelişimi, (1773-1923), Milli Eğitim Basımevi, İstanbul, 1991.
24. Tekeli, İ ve İlkin, S., Osmanlı İmparatorluğunda Eğitim ve Bilgi Üretim Sisteminin Oluşumu ve Dönüşümü, Türk tarih Kuurmu Yayınları, İstanbul, 1985.
25.Doğanay, F.F., Tanzimattan Cumhuriyet’e Rştüye Mektepleri, Ankara Üniversitesi Sosyal Blimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ankara, 2011.
26.Engin,V., Mekteb-i Sultani,, Galatasararylılar Derneği Yayını, İstanbul, 2003.

MATERIAL SHARING
Course Notes No file found
Presentations No file found
Homework No file found
Exam Questions & Solutions No file found
Useful Links No file found
Video and Visual Materials No file found
Other No file found
Announcements No file found

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.