KIBRIS İLİM ÜNİVERSİTESİ CYPRUS SCIENCE UNIVERSITY |
INSTITUTE OF GRADUATE STUDIES-CLINICAL PSYCHOLOGY(MS) (WithOut Thesis) |
SINIF: 1 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
PSI107 | PSİKOLOJİYE GİRİŞ I
( INTRODUCTION TO PSYCHOLOGY I ) | Z | 3 | 0 | 3.0 | 7.0 | 3 | Giriş ve Temel Kavramlar:
Psikolojinin tanımı ve amacı
Temel psikolojik kavramlar ve terimler
Bilim ve psikoloji ilişkisi
Tarihi Perspektif:
Psikolojinin tarihine genel bakış
Önemli psikologlar ve teoriler
Araştırma Yöntemleri ve Etik:
Bilimsel yöntem ve psikolojik araştırma
Veri toplama teknikleri ve istatistiksel analiz
Etik kuralları ve araştırma
Biyolojik Temeller:
Sinir sistemi ve nörotransmitterler
Genetik ve davranış
Beyin yapıları ve fonksiyonları
Algı ve Duyu:
Algı ve algısal süreçler
Görsel, işitsel ve diğer duyular
Öğrenme ve Bellek:
Klasik ve operant koşullanma
Bellek türleri ve süreçleri
Bilişsel Süreçler:
Problem çözme
Düşünme ve dil
Karar verme
Gelişim Psikolojisi:
Fiziksel, bilişsel ve duygusal gelişim
Çocukluk, ergenlik ve yetişkinlik dönemleri
Sosyal Psikoloji:
Toplumsal etkileşim ve grup davranışları
Tutumlar ve önyargı
Kişilik Teorileri:
Freud'un psikanalitik teorisi
Erikson'un psikososyal gelişim teorisi
Farklı kişilik yaklaşımları
Psikopatoloji ve Tedavi Yöntemleri:
Psikiyatrik bozukluklar
Terapi ve tedavi yöntemleri
Uygulamalı Psikoloji:
Endüstriyel ve organizasyonel psikoloji
Sağlık psikolojisi
Eğitim psikolojisi | |
PSI235 | ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ I
( RESEARCH METHODS I ) | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | | |
PSI313 | PSİKOPATOLOJİ
( PSYCHOPATHOLOGY ) | Z | 3 | 0 | 3.0 | 5.0 | 3 | Psikopatolojiye Giriş, Psikoz ve Nevroz temel ayrımı, Düşünce Bozuklukları, Algı Bozuklukları, Konuşma ve Davranış Bozuklukları, Duygudurum Bozuklukları, Bipolar Bozukluk, Psikopatolojide Öykü Alımı, Obsesif Kompulsif Bozukluk, Travma Sonrası Stres Bozuklukları, Anksiyete Bozuklukları, Somatizasyon Bozuklukları, Kişilik Bozukluklarını içermektedir. | |
PSI317 | KİŞİLİK KURAMLARI
( THEORIES OF PERSONALITY ) | Z | 3 | 0 | 3.0 | 5.0 | 3 | Kişiliğin tanımları, tartışmalar, kişilik kuramlarının yapısı, psikodinamik, hümanistik, varoluşçu yaklaşımlar, benlik ve kendilik yeterliği, denetim odağı, başarma, cinsiyete özgü değişiklikleri içermektedir. | |
PSI403 | KLİNİK PSİKOLOJİSİ
( CLINICAL PSYCHOLOGY ) | Z | 3 | 0 | 3.0 | 5.0 | 3 | Bu dersin içeriği, psikolojik bozukluklar ve patolojilere ilişkin DSM tanı kriterlerine bağlı ilerleyen hastalıkların detaylı bir şekilde açıklamalarını kapsar. Bunlara ek olarak bu psikiyatrik bozuklukların tanı kriterlerini, belirtilerini, sınıflandırılmalarını ve birbirleri arasındaki temel ayrımlarını içermektedir. | |
PSK501 | YETİŞKİN PSİKOPATOLOJİSİ
( ADULT PSYCHOPATHOLOGY ) | Z | 3 | 0 | 3.0 | 7.0 | 3 | Psikiyatrik hastalıklarda genel kavramlar/belirtiler Tanı grupları ve hastalıklara yaklaşımın genel değerlendirilmesi Anksiyete bozukluğu olan hastaların değerlendirilmesi Depresyon tanısı alan hastaların değerlendirilmesi Bipolar bozukluk tanısı alan hastaların değerlendirilmesi Şizofreni tanısı alan hastaların değerlendirilmesi OKB tanısı alan hastalar Psikoaktif madde bağımlılığı tanısı alan hastaların değerlendirilmesi Yeme bozukluğu tanısı alan hastaların değerlendirilmesi Çocukluk çağı psikiyatrik bozukluklarının değerlendirilmesi Kişilik patolojisi olan hastaların değerlendirilmesi (2. Eksen) Klinik psikolojide psikoeğitim uygulamaları Aile terapisi uygulamalarını içermektedir. | |
PSK502 | SOSYAL BİLİMLERDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE İSTATİSTİK
( RESEARCH METHODS AND STATİSTİCS İN SOCİAL SCİENCES ) | Z | 3 | 0 | 3.0 | 8.0 | 3 | Bu ders kapsamında psikoloji alanında kullanılan istatistiksel yöntemlere yönelik temel bilgiler öğretilmektedir. Temel hipotez test etme ve psikolojik veri analizlerinin yürütülmesinin öğretilmesine ek olarak öğrencilere aşağıdaki istatistiksel testlere dair bilgi verilmektedir:korelasyon, regresyon, ki-kare testi. Öğrenciler bu testlerin temelinde yatan temel ögelerin yanı sıra bu testleri yürütülmesini elle hesaplayarak yapacaklardır. Aynı zamanda öğrenciler bu testleri SPSS istatistik programında yürütmeyi öğreneceklerdir. | |
PSK503 | PSİKOTERAPİ KURAM VE TEKNİKLERİ
( PSYCHOTHERAPY THEORY AND TECHNİQUES ) | Z | 3 | 0 | 3.0 | 8.0 | 3 | Bu derste belli başlı psikoterapi yaklaşımları öğrencilere anlatılacaktır. Farklı yaklaşımların benzerlikleri ve farklılıklarını karşılaştırarak kritik bir çerçeve oluşturulacaktır. | |
PSK504 | PSİKOLOJİK TESTLER
( PSYCHOLOGİCAL TESTS ) | Z | 3 | 0 | 3.0 | 7.0 | 3 | Dersin içeriği klinik psikoloji kapsamında uygulanan psikolojik testlerin temel prensipleri ve en yaygın olarak kullanılan zeka ve kişilik testlerinin kuramsal bilgi ve uygulamalarından oluşmaktadır. | |
PSK505 | KLİNİK UYGULAMA VE DEĞERLENDİRME
( CLINICAL PRACTICE AND EVALUATION ) | Z | 3 | 0 | 3.0 | 8.0 | 3 | Klinik Psikolojide gözlem ve görüşme tekniklerinin incelenmesi, bireysel görüşmenin yapılandırılması, kullanılan teknik ve testler hakkında detaylı bilgi verilmesini içermektedir. | |
PSK506 | STAJ VE SÜPERVİZYON
( INTERNSHIP AND SUPERVISION ) | Z | 3 | 0 | 3.0 | 8.0 | 3 | Bu ders öğrencilere vaka incelemeleri, farklı vakalar ile üzerine tartışma ve görüşme yaptıklarını vakaları rapor haline getirmeyi içermektedir. | |
PSK508 | DAVRANIŞ BİYOLOJİSİ
( BEHAVIORAL BIOLOGY ) | S | 3 | 0 | 3.0 | 7.0 | 3 | Bu ders öğrencilere davranışın biyolojik temelleri, sinir sistemi, beynin yapısı ve işlevleri, ilaçların bilinçlilik ve davranış üzerindeki etkilerini tanıtmak üzere planlanmıştır. | |
PSK510 | MADDE BAĞIMLILIĞI VE TEDAVİLERİ
( SUBSTANCE ABUSE AND TREATMENTS ) | S | 3 | 0 | 3.0 | 7.0 | 3 | Temel kavramlar ve tanımlar; bağımlılık türleri (madde bağımlılığı, teknoloji bağımlılığı vb.); bağımlılığın nedenleri; kişiyi madde bağımlılığı sürecine hazırlayan aile, akran grubu ve toplumsal bağlamda risk etmenleri; bağımlı çocuk, ergen ve yetişkinlerde iletişim becerilerini öğrenmektir. | |
PSK512 | BİLİŞSEL DAVRANIŞÇI PSİKOTERAPİLER
( COGNITIVE BEHAVIORAL PSYCHOTHERAPIES ) | S | 3 | 0 | 3.0 | 7.0 | 3 | Bu ders kapsamında psikoterapi teknikleri, bilişsel ve daranışcı terapi teknikleri ve psikopatolojik bozukluklarda BDT'nin yeri incelenecektir. | |
PSK517 | ÇİFT VE AİLE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIĞI UYGULAMASI
( ÇİFT VE AİLE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIĞI UYGULAMASI ) | S | 3 | 0 | 3.0 | 8.0 | 3 | | |
SINIF: 1 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
PSI110 | PSİKOLOJİYE GİRİŞ II
( INTRODUCTION TO PSYCHOLOGY II ) | Z | 3 | 0 | 3.0 | 7.0 | 3 | | |
PSI219 | ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
( RESEARCH METHODS ) | Z | 3 | 0 | 3.0 | 5.0 | 3 | Araştırma Yöntemlerine Giriş:
Temel araştırma kavramları
Psikolojide kullanılan araştırma yöntemlerinin genel tanıtımı
Araştırma Etik İlkeleri:
Araştırma etiği nedir?
Katılımcı hakları ve gizlilik
Rıza ve güvenilirlik
Araştırma Soruları ve Hipotezler:
Araştırma sorularının oluşturulması
Hipotezlerin formülasyonu
Araştırma Tasarımı:
Deneysel tasarım
Korumalı deneysel tasarım
Gözlemsel tasarım
Kesitsel tasarım
Longitudinal tasarım
Örnekleme İlişkin Konular:
Örnekleme yöntemleri
Örnekleme hataları
Veri Toplama Yöntemleri:
Gözlem yöntemleri
Deney yöntemleri
Anketler ve mülakatlar
Gözlemsel ve doğal gözlem
İstatistik ve Veri Analizi:
Temel istatistik kavramları
Veri analizi araçları ve teknikleri
İstatistiksel sonuçların yorumlanması
Araştırma Bulgularının Sunumu:
Bilimsel rapor yazımı
Grafikler ve tabloların kullanımı
Bulguların yorumlanması
Eleştirel Düşünce ve Araştırmaların Değerlendirilmesi:
Eleştirel düşünce becerileri
Diğer araştırmaların eleştirisi
Pratik Uygulamalar ve Proje Çalışmaları:
Öğrencilerin bir araştırma projesi tasarlaması ve uygulaması
Güncel Araştırma Konuları ve Örnek Çalışmalar:
Psikoloji alanındaki güncel araştırmaların incelenmesi
Örnek araştırma çalışmalarının analizi | |
PSI324 | KİŞİLİK TESTLERİ
( PERSONALİTY TESTS ) | Z | 3 | 0 | 3.0 | 5.0 | 3 | | |
PSK518 | AİLE TERAPİSİNDE ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR
( CONTEMPORARY APPROACHES IN FAMILY THERAPY ) | S | 3 | 0 | 3.0 | 8.0 | 3 | | |
SINIF: 2 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
PSK598 | DÖNEM PROJESİ
( TERM PROJECT ) | Z | 0 | 2 | 1.0 | 15.0 | 2 | Her öğrenci bağımsız bir araştırma projesini tamamlamalıdır. Bu hedefe bağlı olarak, öğrenci için özgün bir araştırma problemi oluşturma, ilgili literatürü tarama, araştırma hipotezleri oluşturma, veri toplama araçlarını seçme ve/veya oluşturma, veri toplama ve analiz etme, sonuçları raporlama ve projeyi APA formatında sunmayı içerir. | |