English

FACULTY OF ENGINEERING-COMPUTER ENGINEERING (ENGLISH)

KIBRIS İLİM ÜNİVERSİTESİ
CYPRUS SCIENCE UNIVERSITY
FACULTY OF ENGINEERING-COMPUTER ENGINEERING (ENGLISH)
SINIF: 1 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
ATA103ATATURK'S PRINCIPLES & HISTORY OF TURKISH REVOLUTION I ( ATATURK'S PRINCIPLES & HISTORY OF TURKISH REVOLUTION I )Z202.02.02Kavramlar, tanımlar, ders yöntemleri ve kaynakların tanımı, Sanayi Devrimi ve Fransız Devrimi, Osmanlı Devleti’nin Dağılışı (XIX. Yüzyıl), Tanzimat ve Islahat Fermanı, I. ve II. Meşrutiyet, Trablusgarp ve Balkan Savaşları, I. Dünya Savaşı, Mondros Ateşkes Antlaşması, Wilson İlkeleri, Paris Konferansı, M. Kemal’in Samsun’a Çıkışı ve Anadolu’daki Durum, Amasya Genelgesi, Ulusal Kongreler, Mebusan Meclisinin Açılışı, TBMM’nin Kuruluşu ve İç İsyanlar, Teşkilat-ı Esasi Kanunu, Düzenli Ordunun Kuruluşu, I. İnönü, II. İnönü, Kütahya-Eskişehir, Sakarya Meydan Muharebesi ve Büyük Taarruz, Kurtuluş Savaşı sırasındaki antlaşmalarIntroduction, Fall of the Ottoman Empire, Tanzimat and Islahat Eras, Tripoli and Balkan Wars, World War I, The Armistice of Moudros, the Occupation of Anatolia and the National Reactions, The Birth of the Turkish Revolution, Turkish War of Independence, The Armistice of Mudanya, The Treaty of Lausanne.
COM107COMPUTER PROGRAMMING I ( COMPUTER PROGRAMMING I )Z223.05.04Ders aşağıdakileri kapsar: önişlemci yönergeleri, sabitler ve değişkenler, veri tipleri, giriş ve çıkış ifadeleri, metin dosyaları, kontrol yapıları: sıralı, seçim ve döngü. Ayrıca dizileri ve temel kütüphane işlevlerini de içerebilir. Öğrenciler basit ve orta dereceli problemleri çözmek için C programlama dilini kullanarak programlar geliştirmelidir.The course covers the following: preprocessor directives, constants and variables, data types, input and output statements, text files, control structures: sequential, selection and loop. It may also include arrays and basic library functions. Students are required to develop programs using C programming language, in order to solve simple to moderate problems.
ENG101ENGLISH I ( ENGLISH I )Z303.04.03Daha fazla yazma ve teknikleri , grup çalışmaları ve grup içinde konuşmalarını sağlamakAll four skills , mainly concentrating on writing and techniques and speaking
FEN101INTRODUCTION TO ENGINEERING ( INTRODUCTION TO ENGINEERING )Z223.04.04Konular şunlardır: problem tanımı; verilerin grafiksel gösterimi; birim dönüşümleri; boyutlu analiz; büyüklük sıralaması; temel istatistikler; çözüm doğrulama. Öğrenciler, mekanik, malzeme gücü, malzeme ve enerji ile ilgili mühendislik problemlerini tanımlamak, çözmek ve sunmak için hesaplamalı yazılım araçlarını kullanacaklardır. Hesaplamaları yapmak ve grafikler çizmek için güçlü bir yazılım aracı olan Matlab'ı kullanacağız. Öğrenciler ayrıca ödevlerini yazmak için Microsoft Word'ü kullanır. Word'de denklem düzenleyicisini nasıl kullanacağınızı ve belgeleri nasıl biçimlendireceğinizi öğretir.Topics include: problem definition; graphical representation of data; unit conversions; dimensional analysis; order of magnitude estimations; elementary statistics; solution verification. Students will use computational software tools to define, solve, and present engineering problems related to mechanics, strength of materials, material and energy. We will use a powerful software tool, Matlab, to perform calculations and draw graphs. Students will also use Microsoft Word to write up your assignments. Learn how to use the equation editor in Word and how to format documents.
MAT101CALCULUS I ( CALCULUS I )Z404.07.04ilgili oranlar ve aşırı değer problemlerini çözmek ve fonksiyonların doğrusal yaklaşımlarını elde etmek ve fonksiyonların değerlerine yaklaşmak için farklılaştırma prosedürleri; temel diferansiyel denklemleri çözmek için belirsiz integralin tanımı ve temel integrallerin değerlendirilmesinde belirli integralin tanımının kullanılması ve rasyonel fonksiyonların entegrasyonu için prosedürlerin kullanılması;the differentiation procedures to solve related rates and extreme value problems and obtain the linear approximations of functions and to approximate the values of functions; the definition of indefinite integral to solve basic differential equations and use the definition of definite integral to evaluate basic integrals and also use the procedures for integrating rational functions;
ORI100ORIENTATION ( ORIENTATION )Z000.00.00The contents of the ORY 100 University Life Introduction Course at Cyprus Science University cover various aspects aimed at providing students with a comprehensive understanding of university life. The course typically includes the following key components: 1. Introduction to University Resources: - Overview of academic and administrative resources available on campus. - Introduction to libraries, research facilities, and online databases. 2. Academic Guidance: - Guidance on course selection, academic planning, and understanding degree requirements. - Information on grading systems, academic policies, and procedures. 3. Social Integration: - Activities to promote interaction among students and build a sense of community. - Introduction to student clubs, organizations, and extracurricular opportunities. 4. Time Management and Study Skills: - Strategies for effective time management to balance academic and personal life. - Study skills, note-taking techniques, and exam preparation. 5. Career and Professional Development: - Overview of career services and resources available to students. - Introduction to internship opportunities, resume building, and career planning. 6. Health and Wellness: - Information on campus health services and resources. - Promoting physical and mental well-being, stress management, and coping strategies. 7. Ethical Conduct and Academic Integrity: - Discussion on academic ethics, plagiarism, and the importance of integrity. - Understanding the university's code of conduct. 8. Technology and Campus Systems: - Familiarization with the university's online platforms, learning management systems, and student portals. - Guidance on using technology for academic purposes. 9. Diversity and Inclusion: - Exploration of cultural diversity and inclusivity on campus. - Understanding and respecting differences among students. 10. Orientation to University Policies: - Overview of important university policies, rules, and regulations. - Information on student rights and responsibilities. 11. Student Support Services: - Introduction to counseling services, academic advising, and support available for students facing challenges. By covering these diverse topics, the ORY 100 course aims to equip students with the knowledge and skills necessary for a successful and fulfilling university experience.
PDP400PERSONAL DEVELOPMENT PRACTICES ( KİŞİSEL GELİŞİM UYGULAMALARI )Z000.00.00The contents of the "KGU-400 Social and Personal Development Practices" (for undergraduate programs) and "KGU-200 Social and Personal Development Practices" (for associate degree programs) at Cyprus Science University cover a range of topics aimed at fostering holistic development. The course units typically include: 1. Introduction to Social and Personal Development: - Overview of the importance of social and personal development in academic and professional life. 2. Cultural Awareness and Diversity: - Exploration of cultural differences, promoting cultural competence, and fostering an understanding of diversity. 3. Communication Skills: - Development of effective verbal and written communication skills, including interpersonal and professional communication. 4. Teamwork and Collaboration: - Emphasis on the importance of teamwork, collaboration, and effective group dynamics. 5. Time Management and Goal Setting: - Strategies for effective time management, setting goals, and prioritizing tasks for academic and personal success. 6. Leadership and Decision-Making: - Introduction to leadership principles, decision-making processes, and problem-solving skills. 7. Stress Management and Well-being: - Techniques for managing stress, maintaining mental health, and promoting overall well-being. 8. Career Development and Planning: - Guidance on career exploration, planning, and the development of a professional identity. 9. Community Engagement and Service Learning: - Encouragement of community involvement, social responsibility, and the benefits of service learning. 10. Critical Thinking and Problem Solving: - Development of critical thinking skills and problem-solving strategies applicable in various contexts. 11. Ethics and Integrity: - Discussions on ethical principles, integrity, and the importance of ethical behavior in personal and professional life. 12. Self-Reflection and Personal Growth: - Activities promoting self-reflection, self-awareness, and strategies for personal growth. 13. Academic Success Strategies: - Techniques for effective study habits, exam preparation, and academic success. 14. Technological Literacy: - Familiarization with technology tools and platforms relevant to personal and professional development. 15. Participation in On-Campus Activities: - Encouragement and facilitation of participation in various on-campus events, clubs, and organizations. The comprehensive content of these courses aims to equip students with the skills and knowledge necessary for personal, academic, and professional success, fostering a well-rounded and capable individual.
PHY101GENERAL PHYSICS I ( GENERAL PHYSICS I )Z223.06.04Fiziksel büyüklükler ve birimler. Vektör hesabı. Hareket kinematiği. Newton'un hareket yasaları ve uygulamaları. İş-enerji teoremi. İtme ve momentum. Rotasyonel kinematik ve dinamik. Statik dengePhysical quantities and units. Vector calculus. Kinematics of motion. Newton`s laws of motion and their applications. Work-energy theorem. Impulse and momentum. Rotational kinematics and dynamics. Static equilibrium
TRK103TURKISH LANGUAGE I ( TURKISH LANGUAGE I )Z202.02.02Dilin tanımı, dilın sosyal bir kurum olarak yaşamımızdaki yeri ve önemi, Türk dilinin dünya dilleri arasındaki yeri ve Türk dilinin tarihi evreleri, Türkçede sesler ve sınıflandırılması, Türkçenin ses özellikleri ve ses bilgisi ile ilgili kuralları, Türkçenin yapım ekleri ve uygulaması, kompozisyonla ilgili genel bilgiler, kompozisyon yazmada kullanılacak plan, imlâ ve noktalama işaretleri, bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.Definition and characteristics of language. Relationship between language and thought. Relationship between language and culture. Concepts of mother language, cultural language, international language. Writing a letter of application. Languages of the world. The place of the Turkish Language among world's languages. Historical development of Turkish language. Phonological, morphological, semantic and syntactic structure of Turkish Language. Types of clauses. Spelling rules. Punctuation marks.
SINIF: 1 - DÖNEM: 2
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
ATA104ATATURK'S PRINCIPLES & HISTORY OF TURKISH REVOLUTION II ( ATATURK'S PRINCIPLES & HISTORY OF TURKISH REVOLUTION II )Z202.02.02Siyasal Alanda Yapılan İnkılâplar, Hukuk Alanında Yapılan İnkılâplar, Eğitim ve Kültür Alanında Yapılan İnkılâplar, İktisâdi Alanda Yapılan İnkılâplar, Sosyal Alanda Yapılan İnkılâplar, Atatürk İlkeleri, Atatürk Dönemi Türk Dış PolitikasıThis course introduces the features of the Turkish Revolution and similar concepts, the reforms of the Ottoman Empire before the Turkish Revolution, the importance of Ataturk’s reforms, the emergence of Ataturk’s thought system and the revolutionary effect of the new Turkish Republic, and the Turkish war of independence.
COM106COMPUTER PROGRAMMING II ( COMPUTER PROGRAMMING II )Z223.05.04The course covers the following: Pointers and Strings, Structures and Unions, Files and Low Level Programming. Students are required to develop programs using C programming language, in order to solve simple to moderate problems.
ENG102ENGLISH II ( ENGLISH II )Z303.04.03Öğrenciye İngiliz dili ve kültürü hakkında tüm temel bilgileri öğretmekAll Four skills are carried out but the main focus is on improving writing and teaching techniques to students to be able to write in an appropriate way. Oral discussions also help students gain self confidence
MAT102CALCULUS II ( CALCULUS II )Z404.07.04Alan kavramı, sonlu toplam ile hesaplama, sigma gösterimi, sonlu toplam limiti,belirli integral. Analizin ve İntegral Hesabının Temel Teoremleri, kismi integrasyon ve değişken değiştirme yöntemleri, sayısal integral yöntemleri,hiperbolik ve ters hiperbolik fonksiyonlar, integral alma teknikleri, alan, yay uzunluğu,dönel yüzeyin alanı ve hacim hesapları,moment ve ağırlık merkezinin bulunması, Pappus teoremleri, kutupsal koordinatlarda alan ve yay uzunluğu, has olmayan integraller, diziler, sonsuz seriler, geometrik seriler, harmonik ve alterne seriler için yakınsaklık testleri, mutlak yakınsaklık ve şartlı yakınsaklık, kuvvet serilerinin türevi ve integrasyonu, kuvvet serilerinin yakınsaklığı Taylor ve Maclaurin Serileri, Fourier Serileri. Vektörler, skaler ve vektörel çarpım, uzayda doğru ve düzlem denklemleri, silindirler ve kuadrik yüzeyler,vektör değerli fonksiyonların limiti, sürekliliği ve integrali.Concept of area, estimating with finite sums, sigma notation and limits of finite sums, definite integral, The Fundamental Theorems of Calculus and Integral,integration by parts,substitution rule, indefinite integrals, numerical integration , hyperbolic and inverse hyperbolic functions, techniques of integration, area, lengths of plane curves, volumes of a solid of revolution, areas of surfaces of revolution, moments and centers of mass, moments of inertia, Pappus theorems, areas and lengths in polar coordinates. improper integrals, sequences, infinite series, tests of convergence for arithmetic,geometric,harmonic, alternating series ,absolutly convergent, conditionaly convergent,derivation and interal of power series,convergence of power series, Taylor and Maclaurin Series, Fourier Series,vectors, dot Product, cross product, lines and planes in space, cylinders and quadric surfaces, vector-valued functions, limits and continuity and integrals of vector-valued functions.
MAT106LINEAR ALGEBRA ( LINEAR ALGEBRA )Z303.04.03Matrices and a method for finding , Further Results on Systems of Equations and Inevitability, Diagonal, Triangular and Symmetric Matrices, The Determinant Function, Evaluating Determinants by Row Reduction, Properties of the Determinant Function, Cofactor Expansion; Cramer’s Rule, Euclidean n-space, Linear Transformation , Properties of Linear Transformations from , Real Vector Spaces, Subspaces, Linear Independence, Basis and Dimension, Row Space, Column Space and Nullspace, Rank and Nullity, Inner Products, Angle and Orthogonality in Inner product Spaces , Orthogonal Bases; Gram-Schmidt Process, Eigenvalues and Eigenvectors, Diagonalization.Matrices and a method for finding , Further Results on Systems of Equations and Inevitability, Diagonal, Triangular and Symmetric Matrices, The Determinant Function, Evaluating Determinants by Row Reduction, Properties of the Determinant Function, Cofactor Expansion; Cramer’s Rule, Euclidean n-space, Linear Transformation , Properties of Linear Transformations from , Real Vector Spaces, Subspaces, Linear Independence, Basis and Dimension, Row Space, Column Space and Nullspace, Rank and Nullity, Inner Products, Angle and Orthogonality in Inner product Spaces , Orthogonal Bases; Gram-Schmidt Process, Eigenvalues and Eigenvectors, Diagonalization.
PHY102GENERAL PHYSICS II ( GENERAL PHYSICS II )Z223.06.04Fiziksel büyüklükler ve birimler. Vektör matematik. Hareket kinematiği. Newton hareket yasaları ve uygulamaları. İş-enerji teoremi. Dürtü ve momentum. Dönme kinematiği ve dinamiği. Statik dengePhysical quantities and units. Vector calculus. Kinematics of motion. Newton`s laws of motion and their applications. Work-energy theorem. Impulse and momentum. Rotational kinematics and dynamics. Static equilibrium
TRK104TURKISH LANGUAGE II ( TURKISH LANGUAGE II )Z202.02.02Clause types, narrative errors, proverb and idioms, syntactic errors, subordinative errors, paragraph, narrative types, oral narratives, punctuation marks, spelling rules.
SINIF: 2 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
FEN201CIRCUIT THEORY I ( CIRCUIT THEORY I )Z324.07.05Devre değişkenleri, devre elemanları. Basit direnç devreleri. Devre analizi teknikleri. Devre analizinde topoloji. Endüktans ve kapasitans. Durum değişkenleri ve durum denklemleri. Birinci mertebeden RL, RC devrelerinin yanıtı. İkinci mertebeden RLC devrelerinin doğal ve basamak yanıtları.Circuit variables, circuit elements. Simple resistive circuits. Techniques of circuit analysis. Topology in circuit analysis. Inductance and capacitance. State variables and state equations. Response of first-order RL, RC circuits. Natural and step responses of second-order RLC circuits.
FEN203DATA STRUCTURES ( DATA STRUCTURES )Z324.06.05Veri yapısı terimi, veri değerlerinin bir koleksiyonunu, aralarındaki ilişkileri ve verilere uygulanabilecek işlevleri veya işlemleri tanımlar. Dersin amacı diziler, kayıtlar, yığınlar, kuyruklar, bağlantılı listeler, ağaçlar gibi Veri Yapıları hakkında temel bir anlayış ve kullanım sağlamaktır.The term data structure defines a collection of data values, the relationships among them, and the functions or operations that can be applied to the data. The aim of the course is to give a basic understanding and use of Data Structures such as arrays, records, stacks, queues, linked lists, trees.
FEN205VISUAL PROGRAMMING FOR SOFTWARE DESIGN ( VISUAL PROGRAMMING FOR SOFTWARE DESIGN )Z303.06.03Visual basic, c#, c++, j# gibi visual diller kullanarak bilgisayar programlamaya giriş. GUI (arayüz) yapısal tasarımı, uygulama geliştirme, test etme, uygulama ve belgelemenin temelleri.Introduction to computer programming using Visual languages such as Visual basic, c#, c++, j#. Emphasis on the fundamentals of structured design, development, testing, implementation, and documentation. Includes language syntax, data and file structures, input/output devices, and files.
MAT207DIFFERENTIAL EQUATIONS ( DIFFERENTIAL EQUATIONS )Z303.06.03Diferensiyel denklem ve ilgili temel kavramlar, başlangıç ve sınır değer problemleri ,varlık ve teklik teoremleri, değişkenlere ayrılabilen ve homogen diferensiyel denklemler.1. Know about what the differential equations and Laplace Transformations are 2. Solve first order and higher order differential equations by using certain methods 3. Know and solve initial value and boundary value problems 4. Apply their knowledge in other courses
MAT209DISCRETE MATHEMATICS ( DISCRETE MATHEMATICS )Z303.05.03Problem çözerken matematiksel sonuç çıkarma ve farklı yollara vurguda bulunulacaktır. Matematiksel sonuç çıkarma, kombinatorik analiz, kesikli yapılar, algoritmik düşünme, uygulama ve modelleme konuları incelenecektir.Problem solving, mathematical deduction and emphasis on different paths. Mathematical inference, combinatorial analysis, discrete structures, algorithmic thinking, practice and modeling issues.
SINIF: 2 - DÖNEM: 2
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
COM202COMPUTER ORGANIZATION ( COMPUTER ORGANIZATION )Z303.05.03-Komut kümesi mimarisi, register transferi, veri yolları, 3 fazlı bufferlar ve Mux'ler gibi ara bağlantıların yanı sıra çeşitli işlemcileri tasarlamak için kontrol donanımı ile ilgili ara bağlantı mühendisliği kavramları -Bir RISC işleme elemanı tasarlamak için veri yolu, bellek ve kontrol ünitesi bileşenleri gibi alt sistemler hakkında uzmanlık bilgisini kullanmayı öğrenim. -İşlemci özelliklerini ve komut kümesi mimarisini tanımlamak. -Birden fazla aşamada yüksek performanslı RISC işlemci tasarımının çeşitli zorlukları ile başetmek-Interconnect engineering concepts related to instruction set architecture, register transfer, interconnects like buses, 3-state buffers and Muxes as well as control hardware to design various processors. -Learning to employ specialized knowledge of subsystems like data-path, memory and control unit components to design a RISC processing element. -Defining processor specification and instruction set architecture. -Solving various challenges of high performance RISC processor design in multiple stages
COM208OPERATING SYSTEMS ( OPERATING SYSTEMS )Z303.05.03GENEL ÖĞRENME ÇIKTILARI (YETERLİLİKLER) Bu dersi başarıyla tamamlayan tüm öğrenciler, aşağıdakiler hakkında bilgi ve anlayış geliştirmiş olacaklardır: 1- işletim sistemleri için donanım desteği: ayrıcalıklı mod yürütme, CPU durumunu kaydetme ve geri yükleme, tuzaklar ve kesintiler, zamanlayıcılar, bellek koruma. Kullanıcı ve donanım kaynaklarını korumak için işletim sistemi teknikleri. Temel işletim sistemi soyutlamalarına genel bakış ve bunları değiştirmek için sistem çağrılarının kullanımı. 2- Program yürütme, süreç kavramı, süreçle ilgili durum, süreç tablosu, kaydetme ve geri yükleme işlemi durumu, zamanlayıcı 3-İpliklerin rolü, süreç bağlamı anahtarı-iplik anahtarı, gerçek eşzamanlılık - sahte eşzamanlılık, eşzamanlı işletim sistemleri programlar, çoklu iş parçacığıyla eşzamanlılık, kesinti işleme yoluyla eşzamanlılık, paylaşılan belleğe eşzamanlı erişim, yarış koşulları, karşılıklı dışlama, atomik talimatlara dayalı senkronizasyon ilkelleri 4- kilitler, spinloklar, muteks semaforları, semaforları sayma ve Üreticinin çözümlerinde kullanımı Tüketici senkronizasyonu 5- Klasik senkronizasyon problemleri: Üretici Tüketici, Yemek Felsefecileri, Okuyucular ve Yazarlar, Uyuyan Berber. 6- Monitörler, durum değişkenleri, mesaj aktarımı ve klasik senkronizasyon problemlerine çözümlerinde kullanımı: Üretici Tüketici, Yemek Felsefecileri, Okuyucular ve Yazarlar, Uyuyan Berber 7- Kilitlenme, kilitlenme, kilitlenme tespiti, kaçınma ve önleme 8-Politikanın ayrılması mekanizmadan, çizelgeleme mekanizmaları, preemptif ve preemptif olmayan çizelgeleme, örnek çizelgeleme politikaları, FIFO, round-robin, önce en kısa iş, öncelikli çizelgeleme, Unix tarzı geri bildirim çizelgeleme, oransal pay çizelgeleme, piyango çizelgeleme 9- Bellek adresleri ve ciltleme, statik ve dinamik adres çevirisi, taban ve limit kayıtlarını kullanarak adres çevirisi, bağlantılı listeler ve bitmap'leri kullanan bellek yönetimi algoritmaları, harici ve dahili parçalanma, disk belleği sanal bellek 10- Fiziksel adres alanları, sanal adres alanları, sayfa tablosu tasarımı, tek düzeyli ve çok düzeyli sayfa tabloları, TLB kullanarak dinamik adres çevirisi için donanım desteği, donanım ve yazılım yönetimli TLB dolumu 11- Talep sayfalama, değiştirme, yerleştirme ve değiştirme algoritmalar, bellek hiyerarşisi yeniden ziyaret edildi, önbellek mimarisine genel bakış, bellek yönetim sistemleri için performans modelleme 12- Aygıtlar, bellek eşlemeli aygıtlar, DMA, aygıt sürücüleri, kesme işleme, zamanlanmış ve planlanmamış G / Ç işlemesi, karakter aygıtlarına karşı blok 13- Diskler , sektörler, parçalar, bloklar, disk kafası zamanlama algoritmaları, dosya soyutlama, dizinler, bağlantılar 14- Dosya sistemi mimarisi, dosya sistemi veri yapıları ve sistem çağrılarıGENERAL LEARNING OUTCOMES (COMPETENCES) On successful completion of this course, all students will have developed knowledge and understanding of: 1- hardware support for operating systems: privileged mode execution, saving and restoring CPU state, traps and interrupts, timers, memory protection. Operating system techniques for protecting user and hardware resources. Overview of the key operating system abstractions and the use of system calls to manipulate them. 2- Program execution, the process concept, process-related state, the process table, saving and restoring process state, the role of the scheduler 3-Threads, process context switch vs thread switch, true concurrency vs pseudo concurrency, operating systems as concurrent programs, concurrency through multi-threading, concurrency through interrupt handling, concurrent access to shared memory, race conditions, mutual exclusion, synchronization primitives based on atomic instructions 4- locks, spinlocks, mutex semaphores, counting semaphores, and their use in solutions to Producer Consumer synchronization 5- Classic synchronization problems: Producer Consumer, Dining Philosophers, Readers and Writers, Sleeping Barber. 6- Monitors, condition variables, message passing, and their use in solutions to classic synchronization problems: Producer Consumer, Dining Philosophers, Readers and Writers, Sleeping Barber 7- Deadlock, livelock, deadlock detection, avoidance, and prevention 8-Separation of policy from mechanism, scheduling mechanisms, preemptive vs non-preemptive scheduling, example scheduling policies, FIFO, round-robin, shortest job first, priority scheduling, Unix-style feedback scheduling, proportional share scheduling, lottery scheduling 9- Memory addresses and binding, static and dynamic addresses translation, address translation using base and limit registers, memory management algorithms using linked lists and bitmaps, external and internal fragmentation, paged virtual memory. 10- Physical address spaces, virtual address spaces, page table design, single-level and multi-level page tables, hardware support for dynamic address translation using a TLB, hardware and software managed TLB refill 11- Demand paging, swapping, placement and replacement algorithms, memory hierarchy revisited, overview of cache architecture, performance modeling for memory management systems 12- Devices, memory mapped devices, DMA, device drivers, interrupt handling, scheduled vs non-scheduled I/O processing, block vs character devices 13- Disks, sectors, tracks, blocks, disk head scheduling algorithms, the file abstraction, directories, links 14- File system architecture, file system data structures and system calls
COM212OBJECT ORIENTED PROGRAMMING ( OBJECT ORIENTED PROGRAMMING )Z303.05.03OOP kavramı C ++ Programlama ile sağlanır. Giriş / çıkış akışları, ad alanları, sınıflar ve nesneler, yapıcılar, işlev aşırı yüklemesi, Kalıtım, Çok Biçimlilik, Şablonlar, İstisna yönetimi, Dosya işleme vb.Gibi gelişmiş konulara geçersiz kılma gibi temel konuları kapsar.The concept of OOP is provided through C++ Programming. It covers basic topics like input/output streams, namespaces, classes and objects, constructors, function overloading, function overriding through to advanced topics such as Inheritance, Polymorphism, Templates, Exception handling, File handling etc,
COM218SUMMER PRACTICE I ( SUMMER PRACTICE I )Z000.02.00Yerinde uygulama ile ilgili etkinlikler; Yerinde Uygulama Koordinatörlüğü, öğrencinin kurumundaki danışmanları ve yerinde uygulama yaptığı iş yerindeki yetkilisi ile birlikte planlanır ve yürütülür. Bu etkinlikler, yerinde uygulamanın yapıldığı bir iş ortamına bağlı olarak, öğrencilerin alanlarıyla ilgili yürütülen çalışmalar içerisinde yer alarak uygulama deneyimi kazanmalarına yönelik öğrenme ve uygulama etkinliklerini içerir. Öğrencinin akademide öğrendiği bilginin sanayi ve endüstride uygulanması, teknoloji transferi uygulamalarının öğretilmesi amaçlanır. Öğrenci, yerinde uygulama etkinliği sonunda, İAÜ’nin “Yerinde Uygulama Yönergesi”ne uygun olarak hazırlayacağı ve yerinde uygulama yaptığı iş yerinden onaylanmış yazılı bir raporu bağlı olduğu bölüm veya programına sunar.The work placement activities which students undertake during their training in the workplaces are planned and conducted according to a “Work Placement Activity Plan” prepared in coordination of the tutors of students, one from their department and one from the workplace, as prescribed in “The IAU’s Work Placement Directives” The contents of the “Work Placement Activity Plans” are prepared depending on both the operations of workplace and the study field of students and ensure that students participate in various activities, in workplaces in relation to the their fields of study; include learning and training activities such as applying the theoretical knowledge into practical problems, performing experiments and analysing the results, defining the problems and processes related to their field of study, participating in teams, experiencing working with other personalities and observing how decisions are made, etc.
EEE206DIGITAL LOGIC DESIGN ( DIGITAL LOGIC DESIGN )Z303.05.03Sayı sistemleri, aritmetik işlemler, ondalık kodlar, alfasayısal kodlar, Boolean cebiri, Karnaugh haritaları, NAND ve NOR kapıları, özel-OR kapıları, entegre devreler, kombinasyon devreleri, kod çözücüler, kodlayıcılar, çoklayıcılar, toplayıcılar, çıkarıcılar, çarpanlar, sıralı devreler, mandallar, flip-flops, sıralı devre analizi, registerler, sayaçlar, RAM ve ROM bellekleri, programlanabilir mantık teknolojileri (PLA, PLD, CPLD, FPGA) ve sayaçlar.Emphasis will be laid on the number systems, arithmetic operations, decimal codes, alphanumeric codes, Boolean algebra, Karnaugh maps, NAND and NOR gates, exclusive-OR gates, integrated circuits, combinational circuits, decoders, encoders, multiplexers, adders, subtractors, multipliers, sequential circuits, latches, flip-flops, sequential circuits analysis, registers, counters, RAM and ROM memories, programmable logic technologies (PLA, PLD, CPLD, FPGA), and counters.
MAT206PROBABILITY AND STATISTICS ( PROBABILITY AND STATISTICS )Z303.05.03İstatistik Temel Kavramlar,Lorez Eğrisi,Duyarlı Ortalamalar,Duyarsız Ortalamalar ,Duyarlı ve duyarsız ortalamalar arasındaki bağıntı,permütasyon,kombinasyon,binom açılımı,ağaç diyagramı,olasılığın temel kavramları,olasılık aksiyomları.Statistics Basic Concepts, Lorez Curve, Precision Averages Averages insensitive, sensitive and insensitive to the correlation between the averages, permutations, combinations, binomial expansion, the tree diagram, the basic concepts of probability, probability axioms.
CSU216ANCIENT AND CONTEMPORARY AFRICAN POLITICS ( ANCIENT AND CONTEMPORARY AFRICAN POLITICS )G303.03.03
CSU218PSYCHOLOGICAL FIRST AID IN DISASTERS ( PSYCHOLOGICAL FIRST AID IN DISASTERS )G300.03.03
CSU220PRINCIPLES OF HEALTHY EATING ( PRINCIPLES OF HEALTHY EATING )G303.03.03
CSU222CENTRAL ASIA (TURKISTAN) GEOPOLITICS IN THE 2000'S ( CENTRAL ASIA (TURKISTAN) GEOPOLITICS IN THE 2000'S )G303.03.03
CSU224TURKEY AND EU RELATIONS ( TURKEY AND EU RELATIONS )G303.03.03
SINIF: 3 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
COM313ADVANCED PROGRAMMING ( ADVANCED PROGRAMMING )Z324.06.05Java sunucu sayfalarında, sunucu uygulamalarında ve Java veritabanı bağlantılarındaki uygulamalı projeler ve Microsoft Visual Studio .NET Platformunun MVC Web API'sının web programlama uygulamalarında kullanımı dahildir.Hands-on projects in Java server pages, servlets, and Java database connectivity and uses of MVC Web API of Microsoft Visual Studio .NET Platform in web programming applications are included.
FEN303ANALYSIS AND DESIGN OF ALGORITHMS ( ANALYSIS AND DESIGN OF ALGORITHMS )Z303.05.03Recursive, non-recursive, divide-and-conquer, greedy, brute-force problem çözme teknikleri ve sıralama, arama, dizi işleme türü tekniklerinin, n(inci) Fibonacci sayısını hesapma, Seyahat eden satıcı ve en yakın çift ayrıca convex-hull türü problemler üzerinde uygulamaları.Application of recursive, non-recursive, divide-and-conquer, greedy, brute-force problem solving techniques on Sorting, Searching, String Processing type of applications in the context of well-known problems such as Computation of n’th Fibonacci number, Traveling Salesman, Closest pair and convex-hull.
FEN309THEORY OF COMPUTATION ( THEORY OF COMPUTATION )Z303.04.03Hesaplama Teorisi, yeni programlama dilleri, derleyiciler, dizi arama, örüntü eşleme, bilgisayar güvenliği ve yapay zeka tasarımında pratik uygulamalara sahiptir. Bu ders, problemlerin nasıl düşünüleceğini, kanıtlanacağını, tartışıldığını, çözüleceğini, ifade edileceğini ve özetleneceğini öğreterek problem çözme becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır. Bu teori, karmaşık bilgisayarları yeteneklerini ve sınırlamalarını analiz etmek için daha iyi anlamanıza yardımcı olmak için soyut ve basit bir matematiksel modele basitleştirir.Computation Theory has practical applications in the design of new programming languages, compilers, string searching, pattern matching, computer security and artificial intelligence. This course aims to give problem solving skills by teaching how to think, prove, argue, solve problems, express, and abstract them. This theory simplifies the complex computers to an abstract and simple mathematical model, to help you to understand them better for analyzing their capabilities and limitations.
FEN311WEB PROGRAMMING ( WEB PROGRAMMING )Z303.05.03İstemci tarafı gereksinimleri, kullanıcılardan verilere erişme ve bilgi sağlama ile ilgili programlamadır. Ayrıca, güvenlik önlemleri de dahil olmak üzere, grafik kullanıcı arayüzünde kullanıcı deneyimini zenginleştirmek için yeterli eklentinin bulunduğundan emin olmalıdır. Sunucu tarafı çoğunlukla veri alma, güvenlik ve performansla ilgili programlamaya ihtiyaç duyar. Burada kullanılan araçlardan bazıları ASP, PHP, Java ve MySQL'dir.The client side requirements are programming related to accessing data from users and providing information. The server side needs programming mostly related to data retrieval, security and performance.
FEN313DATABASE SYSTEMS ( DATABASE SYSTEMS )Z303.05.03Konular veri modellerini (ER, ilişkisel ve diğerleri); sorgu dilleri (ilişkisel cebir, SQL ve diğerleri); veritabanı yönetim sistemlerinin uygulama tekniklerini (indeks yapıları, eşzamanlılık kontrolü, kurtarma ve sorgu işleme) içerir.Topics include data models (ER, relational, and others); query languages (relational algebra, SQL, and others); implementation techniques of database management systems (index structures, concurrency control, recovery, and query processing).
FEN315SOFTWARE PROJECT MANAGEMENT ( SOFTWARE PROJECT MANAGEMENT )Z303.05.03Proje planlama, yürütme, izleme ve kontrolProject planning, execution, monitoring and control
SINIF: 3 - DÖNEM: 2
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
COM304COMPUTER NETWORKS ( COMPUTER NETWORKS )Z303.05.03Bilgisayar iletişim ağlarının tasarım ve analizine giriş. Konular arasında uygulama katmanı protokolleri, Internet protokolleri, ağ arabirimleri, yerel ve geniş alan ağları, kablosuz ağlar, köprüleme ve yönlendirme ve güncel konular bulunur.An introduction to the design and analysis of computer communication networks. Topics include application layer protocols, Internet protocols, network interfaces, local and wide area networks, wireless networks, bridging and routing, and current topics.
COM308MICROPROCESSORS ( MICROPROCESSORS )Z324.06.05Dönem sonunda öğrenciler, derleyici, hata ayıklama ve öykünme yazılımını kullanarak x86 derleme dilinde programlar yazabilir, test edebilir ve hata ayıklayabilir ve derleme dilini diğer işlemci derleme dilleri ve üst düzey dillerle ilişkilendirebilir.By the end of term, students should be able to write, test and debug programs in x86 assembly language using assembler, debug and emulation software and relate assembly language with other processor assembly languages and high level languages.
COM316DIGITAL LOGIC DESIGN II ( DIGITAL LOGIC DESIGN II )Z303.06.03Hesaplama modellerinin özellikleri incelenecek ve hem formalizm hem de örnekler kullanılarak bunları analiz etmek ve karşılaştırmak için çeşitli titiz teknikler tartışılacaktır.Sequential (Clocked) circuits, their analysis and design procedure, Registers and Counters
COM320SUMMER PRACTICE II ( SUMMER PRACTICE II )Z000.02.00Yerinde uygulama ile ilgili etkinlikler; Yerinde Uygulama Koordinatörlüğü, öğrencinin kurumundaki danışmanları ve yerinde uygulama yaptığı iş yerindeki yetkilisi ile birlikte planlanır ve yürütülür. Bu etkinlikler, yerinde uygulamanın yapıldığı bir iş ortamına bağlı olarak, öğrencilerin alanlarıyla ilgili yürütülen çalışmalar içerisinde yer alarak uygulama deneyimi kazanmalarına yönelik öğrenme ve uygulama etkinliklerini içerir. Öğrencinin akademide öğrendiği bilginin sanayi ve endüstride uygulanması, teknoloji transferi uygulamalarının öğretilmesi amaçlanır. Öğrenci, yerinde uygulama etkinliği sonunda, İAÜ’nin “Yerinde Uygulama Yönergesi”ne uygun olarak hazırlayacağı ve yerinde uygulama yaptığı iş yerinden onaylanmış yazılı bir raporu bağlı olduğu bölüm veya programına sunar.The work placement activities which students undertake during their training in the workplaces are planned and conducted according to a “Work Placement Activity Plan” prepared in coordination of the tutors of students, one from their department and one from the workplace, as prescribed in “The IAU’s Work Placement Directives” The contents of the “Work Placement Activity Plans” are prepared depending on both the operations of workplace and the study field of students and ensure that students participate in various activities, in workplaces in relation to the their fields of study; include learning and training activities such as applying the theoretical knowledge into practical problems, performing experiments and analysing the results, defining the problems and processes related to their field of study, participating in teams, experiencing working with other personalities and observing how decisions are made, etc.
FEN302TECHNICS IN ACADEMIC SKILLS ( TECHNICS IN ACADEMIC SKILLS )Z303.03.03Eğitimcinin uzmanlığı ve pratik bilgisi sayesinde sunum becerileri ile ilgili temel kavramları tanımlayabileceksiniz. Bu ders öğrencilerin pratikle aşağıdaki becerilere sahip olmalarını sağlar: • etkili bir sunumun temel kalıplarını tanıma • etkili bir sunumun temel kalıplarını kullanarak bir araştırma sunumu oluşturma ve sunma • araştırma sunumu ile ilgili soruları cevaplama ve sorma • bir araştırma sunumunun etkinliğini değerlendirmeThrough the trainer’s expertise and practical knowledge, you will be able to define the key concepts associated with presentation skills. This course, aims to have the students gain the abilities of: • recognizing the basic patterns of an effective presentation • creating and delivering a research presentation using the basic patterns of an effective presentation • answering and asking questions concerning a research presentation • evaluating the effectiveness of a research presentation
MAT302NUMERICAL ANALYSIS ( NUMERICAL ANALYSIS )Z303.05.03Bu ders, Yuvarlama Hataları ve Bilgisayar Aritmetiği'ni kapsar: İkili Makine Numaraları, Ondalık Makine Numaraları, Yakınsama Hızı, İkiye Bölme Yöntemi; Sabit Nokta Yineleme Newton Metodu; Sadık Yöntem, Yanlış Konum Metodu; Yinelemeli Yöntemler için Hata Analizi; Hızlandıran Yakınsaklık, Enterpolasyon ve Lagrange Polinomu, Veri Yaklaşımı ve Neville Yöntemi, Bölünmüş Farklar: İleri, Geri ve Merkezli Farklar Sayısal Türevlendirme: Üç ve Beş Nokta Formülleri Sayısal İntegrasyon, Sayısal Türev: İkinci Türevli Orta Nokta Formülü; Yuvarlama Hata İstikrarsızlığı, Sayısal İntegral: Trapez ve Simpson Kuralları, Romberg Entegrasyonu, Uyarlanabilir Kuadrar Yöntemleri, Gauss Dördüğü, Sayısal İntegrasyon: Açık ve Kapalı Newton-Cotes Formülleri, Sayısal İntegrasyon: Bileşik Sayısal İntegrasyon ve Yuvarlama Hata KararlılığıThis course covers the Round-off Errors and Computer Arithmetic: Binary Machine Numbers, Decimal Machine Numbers, Rate of Convergence,The Bisection Method; Fixed-Point Iteration The Newton's Method; The Secant Method,The Method of False Position; Error Analysis for Iterative Methods; Accelerating Convergence,Interpolation and the Lagrange Polynomial,Data Approximation and Neville's Method,Divided Differences: Forward, Backward and Centered Differences Numerical Differentiation: Three and Five Point Formulas Numerical Integration,Numerical Differentiation: Second Derivative Midpoint Formula; Round-Off Error Instability,Numerical Integration: the Trapezoidal and Simpson's Rule , Romberg Integration, Adaptive Quadrature Methods, Gaussian Quadrature,Numerical Integration: Open and Closed Newton-Cotes Formulas,Numerical Integration: Composite Numerical Integration and Round-Off Error Stability
MEE410COMPUTATIONAL INTELLIGENCE ( COMPUTATIONAL INTELLIGENCE )Z303.05.03
TEL415ARTIFICIAL INTELLIGENCE ( ARTIFICIAL INTELLIGENCE )Z303.06.03AI'nın temelleri, kapsamı, sorunları ve yaklaşımları. Akıllı ajanlar: reaktif, kasıtlı, hedefe yönelik, yardımcı programlı ve öğrenme ajanları. Yapay Zeka programlama teknikleri. Arama ile problem çözme: ileri ve geri, durum-alanı, kör, sezgisel, problem azaltma, A, A *, AO *, minimax, kısıt yayılımı,örnek uygulamalar.foundations, scope, problems, and approaches of AI. Intelligent agents: reactive, deliberative, goal-driven, utility-driven, and learning agents. Artificial Intelligence programming techniques. Problem-solving through Search: forward and backward, state-space, blind, heuristic, problem-reduction, A, A*, AO*, minimax, constraint propagation search algorithms, sample applications.
TEL419INTRODUCTION TO MACHINE LEARNING ( INTRODUCTION TO MACHINE LEARNING )Z303.06.03Konular şunları içerir: (i) Denetimli öğrenme (parametrik / parametrik olmayan algoritmalar, destek vektör makineleri, çekirdekler, sinir ağları). (ii) Denetimsiz öğrenme (kümeleme, boyutsallık azaltma, tavsiye sistemleri, derin öğrenme). (iii) Makine öğreniminde en iyi uygulamalar (önyargı / varyans teorisi; makine öğrenimi ve yapay zeka için yenilik süreci). Kurs ayrıca, akıllı robotlar (algılama, kontrol), metin anlama (web araması, anti-spam), bilgisayarla görme, tıbbi bilişim için öğrenme algoritmalarını ses, veritabanı madenciliği ve diğer alanlarda nasıl uygulayacağınızı öğrenmeniz için çok sayıda vaka çalışması ve uygulamadan yararlanacaktır.Topics include: (i) Supervised learning (parametric/non-parametric algorithms, support vector machines, kernels, neural networks). (ii) Unsupervised learning (clustering, dimensionality reduction, recommender systems, deep learning). (iii) Best practices in machine learning (bias/variance theory; innovation process in machine learning and AI). The course will also draw from numerous case studies and applications, so that you'll also learn how to apply learning algorithms to building smart robots (perception, control), text understanding (web search, anti-spam), computer vision, medical informatics, audio, database mining, and other areas.
SINIF: 4 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
COM401ENGINEERING PROJECT I ( ENGINEERING PROJECT I )Z244.07.06Proje geliştirme ve proje döngüsü yönetimi kapsamında, öğrenciler proje konusunu belirlerken, gerçek dünya sorunlarına çözümler gibi patent alınabilecek kendi önerilerini getirebilirler. Öğrenci isterse, akademik personel tarafından hazırlanan proje konuları listesinden de seçim yapabilir. Proje konuları, bölüm içindeki araştırma konuları ile de ilgili olabilir. Reel sektördeki ihtiyaçlara yönelik projeler teşvik edilmektedir.Within the scope of project development and project cycle management, students can bring their own suggestions that can be patented, such as solutions to real world problems, while determining the project subject. If the student wishes, he can also choose from the list of project topics prepared by academic staff. Project topics may also be related to research topics within the department. Projects aimed at the needs in the real sector are encouraged.
FEN401ENGINEERING ECONOMY ( ENGINEERING ECONOMY )Z303.05.03Ekonomik yaşam, ekonomik olaylar, ekonomik aktörler ve bu aktörlerin davranışı, fayda ve kârEconomic life, economic events, economic actors and the behavior of these actors, utility and profit
CSU403SALES RELATİONS ( SALES RELATİONS )S303.03.03
EEE412IMAGE PROCESSİNG ( IMAGE PROCESSİNG )S303.05.03Görüntü temelleri ve görüntü dönüşümü için gerekli matematiksel dönüşümler. Görüntü geliştirme, görüntü rekonstrüksiyonu, görüntü sıkıştırma, görüntü segmentasyonu ve görüntü gösterimi gibi görüntü işleme teknikleriThe image fundamentals and mathematical transforms necessary for image transform. Image processing techniques like image enhancement, image reconstruction, image compression, image segmentation and image representation
TEL401POWER GENERATION, TRANSMISSION AND DISTRIBUTION ( POWER GENERATION, TRANSMISSION AND DISTRIBUTION )S303.06.03
TEL403DIGITAL IMAGE PROCESSING ( DIGITAL IMAGE PROCESSING )S303.06.03
TEL405FUNDAMENTALS OF SUSTAİNABLE DEVELOPMENT ( FUNDAMENTALS OF SUSTAİNABLE DEVELOPMENT )S303.06.03
TEL407OCCUPATIONAL HEALTH AND SAFETY ( OCCUPATIONAL HEALTH AND SAFETY )S303.06.03The challenge of providing safe and healthy workplaces in a context of a market economy and global competition that produces pressure for low-cost production. Students will consider major types of workplace health and safety problems; review existing public policy in the area, and learn how to conduct a workplace audit. They also consider how employers, unions, and public policy might improve health and safety outcomes. Issues are addressed using multiple disciplines (sociology; history; industrial hygiene; and employment relations)
TEL417PATTERN RECOGNITION ( PATTERN RECOGNITION )S303.06.03Örüntü Tanıma Giriş, Özellik Tespiti, Olasılık Teorisinin Sınıflandırılması, Koşullu Olasılık ve Bayes Kuralı Rastgele Vektörler, Beklenti, Korelasyon, Doğrusal Cebirin Kovaryans İncelemesi, Doğrusal Dönüşümler Karar Teorisi, ROC Eğrileri, Olasılık Oranı Testi Doğrusal ve Kuadratik Ayrımcılar, Fisher Diskriminant Yeterli İstatistik, Eksik veya Gürültülü Özelliklerle Başa Çıkma Şablon Tabanlı Tanıma, Özellik Çıkarma Özvektörü ve Çok Doğrusal Analiz Eğitim Yöntemleri, Maksimum Olabilirlik ve Bayes Parametre Tahmini Doğrusal Ayırım / Perceptron Öğrenme, Gradyan İniş Desteği ile Optimizasyon Vektör Makineleri K-En Yakın Komşu Sınıflandırma Olmayan parametrik Sınıflandırma, Yoğunluk Tahmini, Parzen Tahmini Denetimsiz Öğrenme, Kümeleme, Vektör Nicemleme, K-Ortalama Karışım Modelleme, Beklenti-Maksimizasyon Gizli Markov Modelleri, Viterbi Algoritması, Baum-Welch Algoritması Doğrusal Dinamik Sistemler, Kalman Filtreleme Bayesian Ağları Deci sion Ağaçları, İnsan Etkileşimi ile Çok Katmanlı Algılayıcılar Takviye ÖğrenmeIntroduction to Pattern Recognition, Feature Detection, Classification Review of Probability Theory, Conditional Probability and Bayes Rule Random Vectors, Expectation, Correlation, Covariance Review of Linear Algebra, Linear Transformations Decision Theory, ROC Curves, Likelihood Ratio Test Linear and Quadratic Discriminants, Fisher Discriminant Sufficient Statistics, Coping with Missing or Noisy Features Template-based Recognition, Feature Extraction Eigenvector and Multilinear Analysis Training Methods, Maximum Likelihood and Bayesian Parameter Estimation Linear Discriminant/Perceptron Learning, Optimization by Gradient Descent Support Vector Machines K-Nearest-Neighbor Classification Non-parametric Classification, Density Estimation, Parzen Estimation Unsupervised Learning, Clustering, Vector Quantization, K-means Mixture Modeling, Expectation-Maximization Hidden Markov Models, Viterbi Algorithm, Baum-Welch Algorithm Linear Dynamical Systems, Kalman Filtering Bayesian Networks Decision Trees, Multi-layer Perceptrons Reinforcement Learning with Human Interaction
TEL423FUNDAMENTALS FOR PROTECTING ELECTRONIC AND COMMUNICATION SYSTEM AGAINST FRAUD ( FUNDAMENTALS FOR PROTECTING ELECTRONIC AND COMMUNICATION SYSTEM AGAINST FRAUD )S303.05.03
SINIF: 4 - DÖNEM: 2
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
COM410ENGINEERING PROJECT II ( ENGINEERING PROJECT II )Z244.07.06Proje geliştirme ve proje döngüsü yönetimi kapsamında, öğrenciler proje konusunu belirlerken, gerçek dünya sorunlarına çözümler gibi patent alınabilecek kendi önerilerini getirebilirler. Öğrenci isterse, akademik personel tarafından hazırlanan proje konuları listesinden de seçim yapabilir. Proje konuları, bölüm içindeki araştırma konuları ile de ilgili olabilir. Reel sektördeki ihtiyaçlara yönelik projeler teşvik edilmektedir.Within the scope of project development and project cycle management, students can bring their own suggestions that can be patented, such as solutions to real world problems, while determining the project subject. If the student wishes, he can also choose from the list of project topics prepared by academic staff. Project topics may also be related to research topics within the department. Projects aimed at the needs in the real sector are encouraged.
FEN402ENTREPRENEURSHIP & PROJECT MANAGEMENT ( ENTREPRENEURSHIP & PROJECT MANAGEMENT )Z202.03.02Bu ders, öğrencileri başarılı bir şekilde başlatmak ve projelerden fayda sağlamak için gereken temel proje yönetimi kavramları ve gerekli davranış becerileri konusunda rehberlik eder. Başarılı proje yöneticileri, arzulanan bir sonucu elde etmek için kaynaklarını, programlarını, risklerini ve kapsamını yönetir. Bu derste öğrenciler, örnek olay incelemeleri ve sınıf alıştırmaları ile uygulamalı, uygulamalı bir yaklaşımla proje yönetimini keşfederler. Değişime karşı direncin üstesinden gelmek için gereken kritik başarı faktörlerine özel dikkat gösterilir. Rekabetçi hesaplamalar dahil olmak üzere birçok Proje yönetim aracı Gantt Şeması ve CPM ve PERT ağ şemaları gibi ele alınacaktır. Belirsiz faaliyet süreleri, Proje tamamlanma sürelerini etkilemektedir ve Proje yöneticileri, bu araçları uygulayarak son başvuru tarihlerini karşılamak için üretim ve hizmet yönetim sistemlerine hazır olmalıdır.This course guides students through fundamental project management concepts and behavioral skills needed to successfully launch and lead benefits from projects. Successful project managers manage their resources, schedules, risks, and scope to produce a desired outcome. In this course, students explore project management with a practical, hands-on approach through case studies and class exercises. Special attention is given to critical success factors required to overcome resistance to change. Many Project management tools will be covered like Gantt Chart and network diagrams of CPM and PERT including competitive calculations. Uncertain activity durations affect the Project completion times and Project managers should get ready for production and service management systems to meet the deadlines by applying these tools.
SEN404GENETIC ALGORITHMS ( GENETIC ALGORITHMS )Z303.05.03
SEN406MULTI CRITERIA DECISION MAKING ( MULTI CRITERIA DECISION MAKING )Z303.05.03
COM412DATA MINING ( DATA MINING )S324.05.05Önemli kalıp keşfi kavramlarını, yöntemlerini ve uygulamalarını, özellikle sık kalıp, kapalı kalıp, azami kalıp ve ilişkilendirme kuralları gibi kalıp keşfinin temel kavramlarını tanıtacağız. • Apriori, ECLAT ve FPgrowth gibi etkili kalıp madenciliği yöntemlerini tanımlamak. Desen değerlendirme sorunlarını, özellikle asansör, chisquare, kosinüs, Jaccard ve Kulczynski gibi yaygın olarak kullanılan birkaç önlem ve bunların karşılaştırmalı güçlü yönlerini karşılaştırma, ayrıca, küme analizinin temel kavramlarını tanıtacağız ve daha sonra bir dizi tipik kümeleme metodolojisi, algoritması ve uygulaması üzerinde çalışacağız. Bu, k-araçları gibi bölümleme yöntemlerini, BIRCH gibi hiyerarşik yöntemleri, DBSCAN gibi yoğunluk tabanlı yöntemleri ve CLIQUE gibi ızgara tabanlı yöntemleri içerir. Kümelenme doğrulaması için yöntemleri de tartışacağızWe will introduce important pattern discovery concepts, methods, and applications, in particular, the basic concepts of pattern discovery, such as frequent pattern, closed pattern, max-pattern, and association rules. • Identify efficient pattern mining methods, such as Apriori, ECLAT, and FPgrowth. Compare pattern evaluation issues, especially several popularly used measures, such as lift, chisquare, cosine, Jaccard, and Kulczynski, and their comparative strengths. We will also introduce the basic concepts of cluster analysis and then study a set of typical clustering methodologies, algorithms, and applications. This includes partitioning methods, such as k-means, hierarchical methods, such as BIRCH, density-based methods, such as DBSCAN, and grid-based methods, such as CLIQUE. We will also discuss methods for clustering validation
COM414INTRODUCTION TO CRYPTOGRAPHY ( INTRODUCTION TO CRYPTOGRAPHY )S303.05.03Ders, Anahtar yönetimi ve geleneksel şifreleme, Şifreleme standartları ve dijital imzaların modern Kriptografiye girişinin temel tanımını sunar.The course presents the basic description of Key management and conventional encryption, Encryption standards and digital signatures also introduction to modern Cryptography.
COM416NETWORK SECURITY ( NETWORK SECURITY )S303.05.03ağ güvenliği ve ilgili konular hakkında pratik bir genel bakış sağlar. Genel tehdit sınıflandırmaları, CIA üçlüsü ile ilgili oldukları için tartışılmaktadır: gizlice dinleme (gizlilik), ortadaki adam (bütünlük) ve hizmet reddi (kullanılabilirlik). Gerçek dünyadaki saldırı olayları ve uygulamaları, kavramı gerçeğe bağlamak için kullanılır. Kimlik doğrulama / yetkilendirme, erişim kontrolü, segmentasyon, log / trafik izleme, itibara dayalı güvenlik ve güvenli protokol (SSH, TLS, DNSSEC) kullanımı gibi savunma teknolojileri ve teknikleri tartışılmakta ve gösterilmektedir. Ders "yaparak öğrenme" yi vurgular ve öğrencilerin bir dizi laboratuar egzersizi yapmasını gerektirir. Bu laboratuvarlar sayesinde öğrenciler ilkeleri anlamalarını geliştirebilir ve bu ilkeleri gerçek problemleri çözmek için uygulayabilirler.provides a practical overview of network security and related topics. General threat classifications are discussed as they relate to the CIA triad: eavesdropping (confidentiality), man-in-the-middle (integrity), and denial-of-service (availability). Real-world attack incidents and implementations are used to tie concept to reality. Defensive technologies and techniques, including authentication/authorization, access control, segmentation, log/traffic monitoring, reputation-based security, and secure protocol (SSH, TLS, DNSSEC) usage are discussed and demonstrated. The course emphasizes "learning by doing", and requires students to conduct a series of lab exercises. Through these labs, students can enhance their understanding of the principles, and be able to apply those principles to solve real problems.
MEE406ROBOT APPLICATIONS ( ROBOT APPLICATIONS )S303.05.03
TEL402PLANNING ORGANIZING AND CONTROLLING RESOURCES ( PLANNING ORGANIZING AND CONTROLLING RESOURCES )S303.05.03Bu ders yönetim prensiplerini analiz eder ve yönetim prensiplerini, teorisini ve fonksiyonlarını içerir. Derste ayrıca yönetim süreci, motivasyon için liderlik stratejileri, karar verme ve temsilci seçme, planlama ve iletişim süreci ele alınmaktadır. Bu dersin önemli yönlerinden biri, teorinin pratik yönetim konularına uygulanmasıdır. Kurs kapsamı, bir organizasyonun hedeflerinin gerçekleştirilmesi, işin organizasyonu, başkalarının motivasyonu, pozisyonların kadrosu, işgücü ve malzemenin kontrolü ve tamamlanmış işlerin değerlendirilmesi yoluyla yönetimin modern tanımını içerir. Yönetim anında gelişmediği, ancak uzun bir süre boyunca geliştiği için, yönetim ilkelerinin ve teorisinin tarihsel gelişimi de ele alınmaktadır.This course analyzes principles of management and includes principles, theory and functions of management. The course also addresses the management process, leadership strategies for motivation, decision-making and delegating, planning and the communication process. One of the important aspects of this course is the application of the theory to practical management issues. The course scope includes the modern definition of management as accomplishment of an organization’s goals, through organization of work, motivation of others, staffing of positions, control of labor and material, and evaluation of completed work. Because management was not instantaneously developed but evolved over a long period of time, historical evolution of management principles and theory is also addressed.
EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.