English


TURKISH TEACHING (TURKISH) PROGRAMME
COURSE DESCRIPTION
Name of the Course Unit Code Year Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
INFORMATION TECHNOLOGIES BLG103 1 1 3+0 3.0 5.0


General Information
Language of Instruction Turkish
Level of the Course Unit Bachelor's Degree, TYYÇ: Level 6, EQF-LLL: Level 6, QF-EHEA: First Cycle
Type of the Course Compulsory
Mode of Delivery of the Course Unit Face-to-face
Work Placement(s) Requirement for the Course Unit No
Coordinator of the Course Unit Dr. RUHSAN ÖNDER
Instructor(s) of the Course Unit Dr. RUHSAN ÖNDER
Assistant(s) of the Course Unit

Prerequisites and/or co-requisities of the course unit
CATEGORY OF THE COURSE UNIT
Category of the Course Unit Degree of Contribution (%)
Fundamental Course in the field -
Course providing specialised skills to the main field % 40
Course providing supportive skills to the main field % 40
Course providing humanistic, communication and management skills % 10
Course providing transferable skills % 10

Objectives and Contents
Objectives of the Course Unit Bilişim teknolojileri ve bilgisyarlar ev, eğitim-öğrenim, kurumsal ve iş hayatımızda kullanıma uygun çözümler ve programlarla hayatımızın her alanında gelişen teknolji ile birlikte gittikçe artan bir şekilde karşımıza çıkmaktadır. Bu dersin amacı günlük yaşantımzın bir parçası haline gelmiş olan bilgisyarlar ve bilişim teknolojilerinin daha iyi anlaşılması, ve daha verimli kullanılmasının yanısıra Bulut Bilişim (Cloud Computing), Big Data (Yoğun Veri) ve IoT (Nesnelerin İnterneti) gibi güncel ve gelişmekte olan bilişim teknolojileri hakkında bilgi edinilmesini sağlamaktır.
Contents of the Course Unit Ders kapsamında temel bilgisyar bileşenleri olan donanım ve yazılım, bilgisyarların çalışma prensibi, verilerin bilgisayarlar tarafından nasıl içselleştrilip kullanıldığı konuları işlenecek ve Mikrosft Ofis uygulama yazılımları olan Word (kelime işlemci), Excel (Hesaplama Tabloları) ve Power Point (Sunum hazırlama uygulaması) uygulamalarının yanı sıra İnternet ve Ağ(WWW) teknolojilerinin kullanımı gösterilecektir. Ağ teknolojilerinin sunduğu haberleşme ve paylaşım platformları olan sosyal medya platformları, kablolu ve kablosuz İnternet olanakları, bu platformların kişiye özel, güvenli, etik ve yasal kullanımının yanısıra bunu tehdit eden bilişim suçları ayrıca bilgisayar ve bilişim teknolojilerinin kullanımının sağlığımıza etkileri de dersin konusu kapsamındadır.
Contribution of the Course Intending to Provide the Professional Education Bilgisayar ve bilişim teknolojilerinin verimli kullanımı Mikrosoft Ofis yazılımları olan Word, Excel, Power Point programlarının pratik kullanımı

No
Key Learning Outcomes of the Course Unit
On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to:
1 Bilgisayarların Tarihi
2 Bilgisayar sitemi bileşenleri
3 Sayısal sistem ve verilerin sayısal olarak işlenmesi
4 Bilişim teknolojilerini tanımlama ve kullanım (Haberleşme, Sosyal Medya, Bulut Bilişim (Cloud Computing), Big Data (Yoğun Veri), IoT Nesnelerin İnterneti))
5 Bilgisayar Ağlarının tanımlanması ve anlaşılması
6 Bilişim suçlarının, güvenli (kişisel bilgi gizliliği) ve etik Ağ teknolojileri kullanımının tanımlanması

Learning Activities & Teaching Methods of the Course Unit
Learning Activities & Teaching Methods of the Course Unit

Weekly Course Contents and Study Materials for Preliminary & Further Study
Week Topics (Subjects) Preparatory & Further Activities
1 Giriş, temel bilgisayar donanımı ve yazılımı tanımı, KIUS sisteminin tanıtımı,
Bilgisayarların içsel veri kullanımı, Bilgisayarların çalışma mekanizmasının anlatımı
No file found
2 Donanım Bileşenleri No file found
3 Bellek No file found
4 Yazılım No file found
5 Bilgisyar çeşitleri No file found
6 Bilgisayarlar ve sağlığınız, Bilişim teknolojilerinin etik ve güvenli kullanımı, Bilgisayar ve bilgi teknolojileri kullanımının toplumsal etkileri No file found
7 Ara Sınav No file found
8 Bilgisayar Ağları ve İnternet, Yeni gelişen teknolojiler; Bulut Bilişim (Cloud Computing), Big Data (Yoğun Veri), IoT Nesnelerin İnterneti No file found
9 Mikrosoft Word I No file found
10 Mikrosoft Word II No file found
11 Mikrosoft Excel I No file found
12 Mikrosoft Excel II No file found
13 Mikrosoft Powerpoint I No file found
14 Mikrosoft Powerpoint II No file found

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING
1-

MATERIAL SHARING
Course Notes No file found
Presentations No file found
Homework No file found
Exam Questions & Solutions No file found
Useful Links No file found
Video and Visual Materials No file found
Other No file found
Announcements No file found

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES
LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT NOT DEFINED
*Level of Contribution (0-5): Empty-Null (0), 1- Very Low, 2- Low, 3- Medium, 4- High, 5- Very High

No
Key Learning Outcomes of the Course Unit
On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to:
PROGRAMME LEARNING OUTCOMES
1 Bilgisayarların Tarihi
2 Bilgisayar sitemi bileşenleri
3 Sayısal sistem ve verilerin sayısal olarak işlenmesi
4 Bilişim teknolojilerini tanımlama ve kullanım (Haberleşme, Sosyal Medya, Bulut Bilişim (Cloud Computing), Big Data (Yoğun Veri), IoT Nesnelerin İnterneti))
5 Bilgisayar Ağlarının tanımlanması ve anlaşılması
6 Bilişim suçlarının, güvenli (kişisel bilgi gizliliği) ve etik Ağ teknolojileri kullanımının tanımlanması

Assessment
Assessment & Grading of In-Term Activities Number of
Activities
Degree of Contribution (%)
Mid-Term Exam 0 -
Computer Based Presentation 0 -
Short Exam 0 -
Presentation of Report 0 -
Homework Assessment 0 -
Oral Exam 0 -
Presentation of Thesis 0 -
Presentation of Document 0 -
Expert Assessment 0 -
Board Exam 0 -
Practice Exam 0 -
Year-End Final Exam 0 -
Internship Exam 0 -
TOTAL 0 %100
Contribution of In-Term Assessments to Overall Grade 0 %40
Contribution of Final Exam to Overall Grade 1 %60
TOTAL 1 %100


WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT
Workload for Learning & Teaching Activities
Type of the Learning Activites Learning Activities
(# of week)
Duration
(hours, h)
Workload (h)
Lecture & In-Class Activities 14 3 42
Preliminary & Further Study 14 1 14
Land Surveying 0 0 0
Group Work 0 0 0
Laboratory 0 0 0
Reading 0 0 0
Assignment (Homework) 2 5 10
Project Work 0 0 0
Seminar 0 0 0
Internship 0 0 0
Technical Visit 0 0 0
Web Based Learning 0 0 0
Implementation/Application/Practice 10 2 20
Practice at a workplace 0 0 0
Occupational Activity 0 0 0
Social Activity 0 0 0
Thesis Work 0 0 0
Field Study 0 0 0
Report Writing 0 0 0
Total Workload for Learning & Teaching Activities - - 86
Workload for Assessment Activities
Type of the Assessment Activites # of Assessment Activities
Duration
(hours, h)
Workload (h)
Final Exam 1 3 3
Preparation for the Final Exam 1 36 36
Mid-Term Exam 0 0 0
Preparation for the Mid-Term Exam 0 0 0
Short Exam 0 0 0
Preparation for the Short Exam 0 0 0
Total Workload for Assessment Activities - - 39
Total Workload of the Course Unit - - 125
Workload (h) / 25.5 4.9
ECTS Credits allocated for the Course Unit 5.0

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.