HEMŞİRELİK (İNGİLİZCE) BÖLÜMÜ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ |
||||||
Ders Adı | Kodu | Yılı | Yarıyılı | Süresi (T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
RATIONAL DRUG USE | NRS412 | 4 | 8 | 2+0 | 2.0 | 2.0 |
S.No |
Dersin Öğrenme Çıktıları Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler. |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) |
---|---|---|
1 | Birinci basamak ve geriatrik hastanelerde ilaç kullanımı ve ilaç kötüye kullanımı ile ilgili sorunlar hakkında bilimsel verileri analiz eder ve değerlendirir. | 1 (5), 2 (4), 3 (5), 4 (5), 5 (5), 6 (5), 7 (5), 8 (4), 9 (4), 10 (5), 11 (4), 12 (3), 13 (3), 14 (5), 15 (5), 16 (5), 17 (5) |
2 | Her bakım seviyesinde ilaç tedavisinin uygun seçimi / izlenmesi için bilgi farmakoterapisini uygular | 1 (5), 2 (4), 3 (5), 4 (5), 5 (5), 6 (5), 7 (5), 8 (4), 9 (4), 10 (5), 11 (4), 12 (3), 13 (3), 14 (5), 15 (5), 16 (5), 17 (5) |
3 | Klinik çalışmalar ve farmako-ekonomik çalışmalar tarafından sağlanan bilgileri karşılaştırır. | 1 (4), 2 (3), 3 (4), 4 (4), 5 (4), 6 (4), 7 (4), 8 (3), 9 (3), 10 (4), 11 (3), 12 (2), 13 (2), 14 (5), 15 (5), 16 (5), 17 (5) |
4 | Reçetenin belirleyicilerini tanımlayın ve reçete kalite göstergelerini değerlendiriri. | 1 (4), 2 (3), 3 (4), 4 (4), 5 (4), 6 (4), 7 (4), 8 (3), 9 (3), 10 (4), 11 (3), 12 (2), 13 (2), 14 (5), 15 (5), 16 (5), 17 (5) |
5 | İlaçla ilgili sorunları önleyin, tanımlayın ve çözün ve terapötik uzlaşmayı teşvik eder. | 1 (5), 2 (4), 3 (5), 4 (5), 5 (5), 6 (5), 7 (5), 8 (4), 9 (4), 10 (5), 11 (4), 12 (3), 13 (3), 14 (5), 15 (5), 16 (5), 17 (5) |
6 | İlaçların risk-fayda dengesine katkıda bulunan bir faktör olarak tedaviye bağlılığı anlamak ve değerlendirir. | 1 (4), 2 (3), 3 (4), 4 (4), 5 (4), 6 (4), 7 (4), 8 (3), 9 (3), 10 (4), 11 (3), 12 (2), 13 (2), 14 (5), 15 (5), 16 (5), 17 (5) |