HEMŞİRELİK (İNGİLİZCE) BÖLÜMÜ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ |
||||||
Ders Adı | Kodu | Yılı | Yarıyılı | Süresi (T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
ENVIRONMENTAL HEALTH | NRS316 | 3 | 6 | 2+0 | 2.0 | 2.0 |
S.No |
Dersin Öğrenme Çıktıları Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler. |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) |
---|---|---|
1 | Çevresel ajanların ana kaynaklarını ve türlerini tanımlar. | 1 (4), 2 (4), 3 (5), 4 (4), 5 (4), 6 (5), 7 (5), 8 (4), 9 (4), 10 (5), 11 (4), 12 (3), 13 (3), 14 (5), 15 (5), 16 (5), 17 (5) |
2 | Bu ajanların çevreden insana transferini teşvik eden taşıyıcıları veya vektörleri tanımlar. | 1 (5), 2 (5), 3 (5), 4 (4), 5 (5), 6 (5), 7 (5), 8 (4), 9 (4), 10 (5), 11 (4), 12 (3), 13 (3), 14 (5), 15 (5), 16 (5), 17 (5) |
3 | Bu ajanların biyolojik sistemlerle nasıl etkileşime girdiğini ve sağlık üzerinde olumsuz bir etkiye sahip oldukları mekanizmaları açıklar. | 1 (4), 2 (4), 3 (5), 4 (4), 5 (4), 6 (5), 7 (5), 8 (4), 9 (4), 10 (5), 11 (4), 12 (3), 13 (3), 14 (5), 15 (5), 16 (5), 17 (5) |
4 | Risk değerlendirme ve risk yönetimi süreçlerindeki adımları tanımlar. | 1 (4), 2 (4), 3 (5), 4 (4), 5 (4), 6 (5), 7 (5), 8 (4), 9 (4), 10 (5), 11 (4), 12 (3), 13 (3), 14 (5), 15 (5), 16 (5), 17 (5) |
5 | Risk değerlendirmesi ve risk yönetimi açısından düzenleyici süreçteki adımları açıklayın ve çevre konularıyla ilgili mevcut mevzuat ve düzenlemeleri tanımlar. | 1 (3), 2 (3), 3 (5), 4 (3), 5 (3), 6 (5), 7 (5), 8 (4), 9 (4), 10 (5), 11 (3), 12 (2), 13 (2), 14 (5), 15 (5), 16 (5), 17 (5) |
6 | Çevresel ajanların sağlığa etkileri ile ilgili mevcut bilgi tabanındaki önemli boşlukları belirlemek ve risk değerlendirme sürecindeki belirsizlik alanlarını belirler. | 1 (3), 2 (3), 3 (5), 4 (3), 5 (3), 6 (5), 7 (5), 8 (4), 9 (4), 10 (5), 11 (3), 12 (2), 13 (2), 14 (5), 15 (5), 16 (5), 17 (5) |