MEKATRONİK (İNGİLİZCE) BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
MECHATRONICS DESIGN II MEE302 3 6 3+0 3.0 5.0


Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Dili İngilizce
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Evet
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. Dr. MUHAMMAD ASIF RABBANI
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. ROOZBEH VAZIRI
Dersin Yardımcıları

Dersin Öncesinde ve/veya Ders ile Birlikte Alınması Zorunlu Dersler
DERS KATEGORİSİ
Dersin Kategorisi Katkı Yüzdesi
Temel Mesleki Ders % 20
Uzmanlık / Alan Dersi % 20
Destek Dersi % 20
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi % 20
Aktarılabilir Beceri Dersi % 20

Amaç ve İçeriği
Dersin Amacı Çevrimiçi optimizasyonu kullanarak kontrol stratejileri uygulayın Mekatronik bir sistemin farklı bileşenlerini benimsemek / tasarlamak için spesifikasyonları formüle edin Bir grup tasarım projesini tamamlayın Bir sunum hazırlayın ve sunum becerilerini gösterin
Dersin İçeriği İleri mekatronik sistem tasarım süreci Doğrusal olmayan mekatronik sistemlerin analizi Kalman filtreleme ve uygulamaları Robotik İleri mekatronik kontrol tasarım konuları Mekatronik tasarım projesi
Dersin Meslek Eğitimini Sağlamaya Yönelik Katkısı Bu ders Mekatronik Tasarım I'de sunulan beceriler üzerine inşa edilmiştir. Öğrenciler mekatronik sistem tasarım süreci hakkındaki bilgilerini derinleştirmekte ve önceki derslerde geliştirilen diğer araç ve becerileri bütünleştirmektedir. Ayrıca robotik uygulamaları ile ilgili kavramlar ve test tasarımı ve hataya dayanıklı tasarım gibi mekatronik sistem tasarımının ileri konularını geliştirir. Spesifik dinamik karakteristiklere ve sensör gereksinimlerine sahip komple bir robotik sistemin bir tasarım projesi yürütülür. Ders, mekatronik mühendisliği uygulaması ile ilgili gerçek bir yaşam deneyimi sağlar.

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
1 Modelleme hipotezini benimseyin ve karmaşık sistemlerin matematiksel modellerini edinin
2 Araçlar ve robot sistemleri için kontrol stratejilerinin analizi ve tasarımı
3 Stokastik modelleri kullanarak belirsizliği açıklar ve Bayes kestirimini açıklar
4 Doğrusal ve doğrusal olmayan sistemler için Bayes hal kestirimcilerini uygular
5 İleri mekatronik tasarım yöntemlerinin altında yatan fikirleri açıklar

Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri
Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri ( X ) (    )
( X ) ( X )
( X ) ( X )
(    ) (    )
(    ) (    )
(    ) (    )
(    ) (    )
(    ) (    )
(    ) (    )

Haftalık Ders Konuları ve Öngörülen Hazırlık Çalışmaları
Hafta Konular Ön Hazırlık ve Pekiştirme
1 Gelişmiş mekatronik sistem tasarım süreci Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
2 Gelişmiş mekatronik sistem tasarım süreci Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
3 Doğrusal olmayan mekatronik sistemlerin analizi Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
4 Doğrusal olmayan mekatronik sistemlerin analizi Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
5 Kalman filtreleme ve uygulamaları Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
6 Kalman filtreleme ve uygulamaları Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
7 ara sınav Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
8 Robotik Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
9 Robotik Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
10 İleri mekatronik kontrol tasarımı konuları Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
11 İleri mekatronik kontrol tasarımı konuları Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
12 Mekatronik tasarım projesi Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
13 Mekatronik tasarım projesi Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
14 Final Sınavı Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

KAYNAKLAR
1-Mechatronics system design ,Book by Devdas Shetty,1996

MATERYAL PAYLAŞIMI
Ders Notu Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Sunumlar Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Ödev Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Sınav ve Soru Çözümleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Faydalı Linkler Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Video ve Görseller Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Diğer Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Duyurular Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ
Kuramsal
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Mekatronik Mühendisliği ve ilgili disiplinlerde bilgi ve beceri ile donatılmış; teknolojiyi takip edebilecek ve topluma getirebilecek mühendisler yetiştirmek. X
Olgusal
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Öğrencilerimize her türlü karmaşık tasarım gerektiren mekanik, elektrik, elektronik ve optik bileşenlerden oluşan elektronik cihazlar ve iletişim sistemleri tasarlama becerisi kazandırmak temel hedefimizdir. X
BECERİLER
Bilişsel
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Kontrol, elektronik, mekanik ve bilgisayar sistemleri alanlarında çalışabilme; Dinamik sistemlerle etkileşime giren karmaşık elektro mekanik cihazlar, donanım ve yazılım içeren sistemlerin analizinde ve tasarımında yeterli bilgi birikimi. X
2 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamaların bilgisi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık. X
3 Program öğrencilerin gelişmesini sağlayacaktır: Yaratıcı tasarım yetenekleri ve uygun grup bireysel faaliyetleri ile ürün geliştirme sürecinin pratik bir şekilde takdir edilmesi; ve çok disiplinli projeleri koordine edebilme, maliyet, zamanlama ve risk açısından mevcut teknoloji seçenekleri arasında değiş tokuş yapma ve motor ve mekanizma alt sistemlerini vurgulayan hareket kontrol sistemleri tasarlama ve entegre etme becerisi; X
4 The program will enable students to develop: Work as an effective member of a design team; Communicate technical results to specialists and non-specialists. X
Uygulamalı
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 oMezunlar, birleştirici, analiz eden ve çok düşünen erdemleri ile mekatronik mühendisliği alanında geniş bir liderlik pozisyonu alırlar. X
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Çeşitli mekanik, elektronik ve bilgisayar mühendisliği disiplinlerini aşağıdakilere göre entegre edebilen mekatronik mühendisleri üretmek: 1. Mikroişlemci kontrollü yüksek katma değerli tüketici ürünleri tasarlamak ve geliştirmek. 2. Endüstriyel otomasyon makineleri, sistemleri ve tesislerini tasarlar, uygular ve yönetir. X
Öğrenme Yetkinliği
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye ulaşma, bilim ve teknolojideki son gelişmeleri izleme; sürekli kendini yenilemeyi sağlama yeteneği. X
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkili rapor hazırlama ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlama, etkin sunum; açık ve anlaşılır talimatlar vermek ve almak. X
Alana Özgü Yetkinlik
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Etik ilkelere uygun hareket etme, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarının standartları hakkında bilgi sahibi olur. X
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi)
1 Modelleme hipotezini benimseyin ve karmaşık sistemlerin matematiksel modellerini edinin1 (4), 3 (4), 4 (3), 7 (4), 8 (4), 9 (4), 10 (3), 11 (3)
2 Araçlar ve robot sistemleri için kontrol stratejilerinin analizi ve tasarımı1 (3), 3 (3), 4 (3), 7 (3), 8 (4), 9 (3), 10 (4), 11 (4)
3 Stokastik modelleri kullanarak belirsizliği açıklar ve Bayes kestirimini açıklar 1 (4), 3 (3), 4 (4), 7 (4), 8 (3), 9 (4), 10 (4), 11 (3)
4 Doğrusal ve doğrusal olmayan sistemler için Bayes hal kestirimcilerini uygular1 (3), 3 (4), 4 (4), 7 (3), 8 (4), 9 (4), 10 (3), 11 (3)
5 İleri mekatronik tasarım yöntemlerinin altında yatan fikirleri açıklar1 (3), 3 (4), 4 (3), 7 (3), 8 (3), 9 (3), 10 (4), 11 (4)

Ölçme ve Değerlendirme
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirilmesi Etkinlik
Sayısı
Katkı Yüzdesi
Ara Sınav 2 % 100
Bilg.Des. Sunum 0 -
Kısa Sınav 0 -
Rapor Sunma 0 -
Ödev Değerlendirme 0 -
Sözlü Değerlendirme 0 -
Tez Sunma 0 -
Belge Sunma 0 -
Uzman Değerlendirmesi 0 -
Kurul Sınavı 0 -
Uygulama Sınavı 0 -
Yıl Sonu Final Sınavı 0 -
Staj Sınavı 0 -
TOPLAM 2 %100
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 2 %50
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 1 %50
TOPLAM 3 %100


DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Etkinlik
(Hafta Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalş. / Ödevi 3 3 9
Laboratuar 3 3 9
Okuma 3 3 9
Ödev 3 3 9
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 120
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik
(Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 1 1
Ara Sınav 2 1 2
Ara Sınav Hazırlığı 1 1 1
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
Toplam Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 5
Genel Toplam - - 125
Toplam İş Yükü / 25.5 4.9
Dersin AKTS (ECTS) Kredisi 5.0