|
|
05020 MEKATRONİK (İNGİLİZCE) - |
DÜZEYİ: Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey |
Amaç |
1 | Mekatronik, en basit anlatımıyla; makina, elektronik ve yazılım kombinasyonundan oluşan sistemler ile ilgilenen bir mühendislik dalıdır. Mekatronik; makina mühendisliği, elektronik, kontrol ve bilgisayar sistemlerinin sinerjik bir kombinasyonu; işlevleri mekanik, elektronik, bilgisayar ve yazılım teknolojisinin entegrasyonuna dayanan ve gelişmiş ürün, işlem ve sistemleri kurmak için kullanılan ürünlerin dizaynı ile ilgilenen disiplinler arası bir mühendislik dalıdır. |
2 | Kıbrıs İlim Üniversitesi Mekatronik Mühendisliği lisans programı, elektrik, (optik dahil) elektronik, makina ve bilgisayar mühendisliklerini anlamlı bir bütünltik içinde öğrenciye sunmayı; böylece 'akıllı” bir elektro-mekanik sistem oluşturabilmek için gerekli alt teknolojileri kullanabilecek veya bu alandaki uzmanlarla iletişim kurarak ürün tasarımını gerçekleştirebilecek mühendisleri yetiştirmeyi amaslıyor. |
3 | Kıbrıs İlim Üniversitesi Mekatronik Mühendisliği diplomasına sahip, yukarıda değinilen çok yönlü, tümleşik bilgi ve kavramlarla donatılmış bir öğrenci, bilgisayarların bütünleştirdiği üretim sistemleriyle iş gören yüksek teknolojili firmalarda da, ileri otomasyon ürünlerini geliştiren ve kullanan araştırma merkezlerinde de öncelikle iş bulabilme ayrıcalığına sahip olacak. |
4 | Kıbrıs İlim Üniversitesi bu stratejik ve önemli bilim alanında, ülkemizde hissedilen yetişmiş eleman gücü asığının kapatılmasına katkı yapmayı amaçlanıaktadır. |
5 | |
6 | |
7 | |
8 | |
9 | |
10 | |
Hedef |
1 | Mekatronik ve kontrol alanlarındaki en son bilgileri öğrencilerimize kazandırmanm ötesinde, yaratıcı geliştirmeyi teşvik ederek çağdaş teknolojileri kullanabilen bireylerin yetiştirilmesi de hedefimizdir. |
2 | Mekatronik Mühedisliği bölümü olarak amacımız, ileri teknolojiye odaklı, dinamik, disiplinlerarası ve çok disiplinli programların oluşturduğu sinerjiyle; ulusal ve uluslararası düzeyde teknoloji üreten, yönlendiren, topluma ve çevreye duyarlı, takım çalışmasına yatkın, liderlik yetenekleri gelişmiş, yaratıcı, araştırmacı, girişimci mühendisler yetiştirmektir. |
3 | |
4 | |
5 | |
6 | |
7 | |
8 | |
9 | |
10 | |
|